  • 1. Data: 2009-07-02 17:50:13
    Temat: patent na zamiennik pierscienia EX-25 do Olka
    Od: "ZAQ" <w...@b...com>

    mam obiektyw makro ZD 35/3.5 i wiem ze mozna zastosowac
    do niego pierscien posredni dla lepszego efektu, ale niestety
    cena takiego pierscienia zabija (~700zl), czy jest jakas firma co
    robi podrobki czegos takiego ? bo to w sumie sa tylko 2 gwinty,
    kawałek plastkiku i przeniesienie styków a kosztuje tyle co
    prosty obiektyw, moze ktos robil jakas samorobke ?

  • 2. Data: 2009-07-03 07:54:19
    Temat: Re: patent na zamiennik pierscienia EX-25 do Olka
    Od: Kowalski <j...@g...pl>

    On 2 Lip, 19:50, "ZAQ" <w...@b...com> wrote:
> [...]
    > kawałek plastkiku i przeniesienie styków a kosztuje tyle co

    > prosty obiektyw, moze ktos robil jakas samorobke ?

    Zacznij robić sam, jak to takie proste, sprzedawaj po 250zł i zarabiaj
    krocie, zycze powodzenia.

  • 3. Data: 2009-07-04 01:05:51
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces ZAQ <w...@b...com> zwrócił błąd:
> [...]
    > kawałek plastkiku i przeniesienie styków a kosztuje tyle co
    > prosty obiektyw, moze ktos robil jakas samorobke ?

    Tego nie da się zamienić w prosty sposób, musi mieć jeszcze elektronikę
    poza kontaktami. Dlatego tanie zamienniki nie mają w ogóle kontaktów i
    trzeba ostrzyć ręcznie, a właściwie nożnie (czyli kombinować z
    wyłączeniem autofokusa na nieskończoność).

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8