-
11. Data: 2012-12-10 15:30:08
Temat: Re: pasek rozrzadu - interwały
Od: chwdp <h...@i...yfd>
> Pytam z ciekawości - w razie czego wymieniłby sobie to na poboczu?
> W moim poprzednim aucie w serwisie liczyli sobie za to 5-7 roboczogodzin.
15 min roboty.
w vectrze a jest podobnie.
-
12. Data: 2012-12-10 16:26:09
Temat: Re: pasek rozrzadu - interwały
Od: jerzu <t...@i...pl>
On Mon, 10 Dec 2012 00:50:40 +0100, chwdp <h...@i...yfd> wrote:
>jakie znacze naduzycia w eksploatacji paskow rozrzadu?
Opel Vectra C, silnik Z18XER, przy 90 tys. km wymieniony napęd
rozrządu z pompą wody. Przy 120 tys. zaczęła chrobotać pompa. PO
rozebraniu okazało się, że zatarła się pompa, totalna chińszczyzna,
bez jakichkoliwk oznaczeń. Pasek niby Gates, ale..., rolki prowadzące
i napinająca made in china. Tak więc może nie nadużycie, ale nadmierne
zużycie :)
Aha, serwis nieautoryzowany, polecany na forach dotyczących Opli. Nie
wiem, może ja mam takie szczęście, ale kolejny raz nie sprawdził się
super-hiper zakład polecany w necie.
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@i...pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145
-
13. Data: 2012-12-10 20:29:01
Temat: Re: pasek rozrzadu - interwały
Od: "szufla" <b...@e...pl>
> Opel Vectra C, silnik Z18XER
Uzytkujesz to auto ?
sz.
-
14. Data: 2012-12-10 20:59:10
Temat: Re: pasek rozrzadu - interwały
Od: nawrakm <n...@a...teno.lp.invalid>
szufla
>> Opel Vectra C, silnik Z18XER
> Uzytkujesz to auto ?
Ile wiosen przeszuflowałeś, że śmiesz jerza pytać?
-
15. Data: 2012-12-10 21:13:57
Temat: Re: pasek rozrzadu - interwały
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "jerzu" napisał w wiadomości
>Opel Vectra C, silnik Z18XER, przy 90 tys. km wymieniony napęd
>rozrządu z pompą wody. Przy 120 tys. zaczęła chrobotać pompa. PO
>rozebraniu okazało się, że zatarła się pompa, totalna chińszczyzna,
>bez jakichkoliwk oznaczeń. Pasek niby Gates, ale..., rolki prowadzące
>i napinająca made in china. Tak więc może nie nadużycie, ale
>nadmierne
>zużycie :)
>Aha, serwis nieautoryzowany, polecany na forach dotyczących Opli. Nie
>wiem, może ja mam takie szczęście, ale kolejny raz nie sprawdził się
>super-hiper zakład polecany w necie.
Ale kto kupil te pompe - zaklad, czy klient, i dostarczyl do zakladu ?
J.
-
16. Data: 2012-12-10 21:18:23
Temat: Re: pasek rozrzadu - interwały
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości
Dnia Mon, 10 Dec 2012 08:31:54 +0100, Miroo napisał(a):
> W dniu 2012-12-10 00:58, chwdp pisze:
>>> > Fiat uno 1.0 - 420 tys km, pasek orginalny ~15letni, auto w
>>> rodzinie od
>> Pytam z ciekawości - w razie czego wymieniłby sobie to na poboczu?
>> W moim poprzednim aucie w serwisie liczyli sobie za to 5-7
>> roboczogodzin.
>Ale chyba nie w Uno, w którym pasek rozrządu łatwiej wymienić niż w
>wielu
>innych autach pasek wieloklinowy :)
>To różnie wygląda w różnych samochodach - bywa że jest tak ciasno, że
>to
>faktycznie cały dzień roboty dla dwóch mechaników, a są samochody
>gdzie to
>się robi pół godziny w jedną osobę.
Przy poprzecznie ulozonym silniku jest "duzo" miejsca gdziekolwiek ?
Fakt, ze silniczek 1.0 to pewnie krotki jest, ale tez uno do szerokich
nie nalezy :-)
Co prawda widzialem nissana patrola - silnik wzdluz, ale najpierw
trzeba zdemontowac grill, potem chlodnice, potem jakies pompy czy
wentylatory, i dopiero mamy dostep do paska. Juz dosc wygodny :-)
J.
-
17. Data: 2012-12-10 21:43:28
Temat: Re: pasek rozrzadu - interwały
Od: chwdp <h...@i...yfd>
> Przy poprzecznie ulozonym silniku jest "duzo" miejsca gdziekolwiek ?
> Fakt, ze silniczek 1.0 to pewnie krotki jest, ale tez uno do szerokich
> nie nalezy :-)
>
> Co prawda widzialem nissana patrola - silnik wzdluz, ale najpierw trzeba
> zdemontowac grill, potem chlodnice, potem jakies pompy czy wentylatory,
> i dopiero mamy dostep do paska. Juz dosc wygodny :-)
w uno jest sporo miejsca po stronie rozrzadu. do calej roboty wystarczy
tylko kolo prawe zdjac i juz mamy na wierzchu rozrzadzik :)
jeden pasek klinowy do alternatora i to wsjo. odkrecasz kilka srubek od
dekla, odkrecasz rolke sciagasz pasek, zakladasz rolke, nowy pasek i
obudowe. zakrecasz kolo i odjezdzasz z parkingu w dalsza trase :)
-
18. Data: 2012-12-10 22:08:03
Temat: Re: pasek rozrzadu - interwały
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam.pl>
Dnia Mon, 10 Dec 2012 21:18:23 +0100, J.F napisał(a):
> Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości
> Dnia Mon, 10 Dec 2012 08:31:54 +0100, Miroo napisał(a):
>> W dniu 2012-12-10 00:58, chwdp pisze:
>>>> > Fiat uno 1.0 - 420 tys km, pasek orginalny ~15letni, auto w
>>>> rodzinie od
>>> Pytam z ciekawości - w razie czego wymieniłby sobie to na poboczu?
>>> W moim poprzednim aucie w serwisie liczyli sobie za to 5-7
>>> roboczogodzin.
>
>>Ale chyba nie w Uno, w którym pasek rozrządu łatwiej wymienić niż w
>>wielu
>>innych autach pasek wieloklinowy :)
>>To różnie wygląda w różnych samochodach - bywa że jest tak ciasno, że
>>to
>>faktycznie cały dzień roboty dla dwóch mechaników, a są samochody
>>gdzie to
>>się robi pół godziny w jedną osobę.
>
> Przy poprzecznie ulozonym silniku jest "duzo" miejsca gdziekolwiek ?
Wystarczająco dużo :-)
http://files.myopera.com/scsaba/albums/805964/DSCN45
44.JPG
Tu trochę gazownia zagradza drogę, ale pod tą czarną osłoną kręci się już
pasek.
Na dole na chyba 3 śrubki przykręcone jest koło pasowe napędu alternatora
które trzeba zdjąć.
Wtedy tylko pchnąć napinacz, zdjąć pasek, założyć pasek i jazda.
-
19. Data: 2012-12-10 23:20:10
Temat: Re: pasek rozrzadu - interwały
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Mon, 10 Dec 2012 22:08:03 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
> Dnia Mon, 10 Dec 2012 21:18:23 +0100, J.F napisał(a):
>> Przy poprzecznie ulozonym silniku jest "duzo" miejsca gdziekolwiek ?
>
> Wystarczająco dużo :-)
> http://files.myopera.com/scsaba/albums/805964/DSCN45
44.JPG
>
> Tu trochę gazownia zagradza drogę, ale pod tą czarną osłoną kręci się już
> pasek.
> Na dole na chyba 3 śrubki przykręcone jest koło pasowe napędu alternatora
> które trzeba zdjąć.
> Wtedy tylko pchnąć napinacz, zdjąć pasek, założyć pasek i jazda.
A jak sie chce napinacz wymienic ?
J.
-
20. Data: 2012-12-11 12:54:27
Temat: Re: pasek rozrzadu - interwały
Od: jerzu <t...@i...pl>
On Mon, 10 Dec 2012 20:29:01 +0100, "szufla" <b...@e...pl> wrote:
>Uzytkujesz to auto ?
Okazjonalnie, to auto firmowe.
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@i...pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145