  • 21. Data: 2012-04-15 15:47:25
    Temat: Re: pamięci podtrzymywane CR2032
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2012-04-15 13:40, Portal pisze:
    [...]
    > Konkretnego modelu nie podam, bo prawdę mówiąc w zamiany źródło-dren
    > bawiłem się tylko ze standardowym BF245, a on jest zdaje się właśnie
    > symetryczny. Info odnośnie tego że część JFETów jest asymetryczna
    > pamiętam jeszcze z wykładów z półprzewodników na PW, a obecnie można bez
    > trudu znaleźć w googlu wstukując "JFET symmetrical" czy coś podobnego -
    > dostaniesz np:
    >
    > http://www.play-hookey.com/semiconductors/junction_f
    et.html

> [...]
    > which can be useful in some applications. However, many FETs are
    > deliberately constructed to be unsymmetrical, to enhance certain
    > parameters and behaviors. In these FET types, performance will be
    > impaired if source and drain are interchanged."
    >
    > Ogólnie producenci w datasheetach piszą albo że konkretny FET jest
    > symetryczny, albo nie piszą nic i wtedy nie wiadomo - w tych przypadkach
    > bezpieczniej jednak stosować dren i źródło zgodnie z oznaczeniem
    > producenta i nie zamieniać. Nawet są oddzielne symbole dla FETów
    > synmetrycznych i asymetrycznych patrz np.
    transitors_v1_1.html
    > , ale niestety w stosowaniu ich panuje pełna dowolność tzn. w schematach
    > ludzie wrzucają zazwyczaj co się nawinie pod rękę.
    >
    > Pozdr
    > Portal

    Dzięki za wyjaśnienie. Czyli jak zwykle, czytać datasheety, z mikrą
    nadzieją, że to coś da :-)

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 22. Data: 2012-04-15 22:08:02
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    > czy Ktoś próbował podtrzymywać zawartość pamięci SRAM baterią CR2032?
    > jeśli to się udało to przy jakim modelu pamięci?

    PCF8583 bardzo dobrze się podtrzymuje baterią CR2032. Zasilana z dwóch
    stron przez diody 1N4148. Przy okazji jest zegarek.

    Michał

  • 23. Data: 2012-04-15 22:38:58
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Michał Lankosz" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
    > PCF8583 bardzo dobrze się podtrzymuje baterią CR2032. Zasilana z dwóch
    > stron przez diody 1N4148. Przy okazji jest zegarek.
    > Michał

    I ile tej pamięci tam masz? Coś koło 220 bajtów?
    A może on potrzebuje np. 64K, czy 512K mieć?

  • 24. Data: 2012-04-16 08:58:59
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2012-04-15 22:38, Marcin Wasilewski pisze:
    > Użytkownik "Michał Lankosz" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
    >
    > I ile tej pamięci tam masz? Coś koło 220 bajtów?
    > A może on potrzebuje np. 64K, czy 512K mieć?

    Nie napisał więc albo zapomniał, albo nie jest to istotne. Opisz może
    swoje doświadczenia zamiast się czepiać!

    Michał