  • 1. Data: 2012-04-14 19:46:55
    Temat: USB2UART
    Od: Wojciech Waga <n...@d...pl>

    Cześć,

    chciałbym porozmawiać z Linuksem na różnych wbudowanych urządzeniach,
    większość z nich ma UART na 3.3V ale są też na 5V.

    Czy któraś z tych 2 przelotek pozwala na wybór poziomu napięć?

    http://allegro.pl/konwenter-przejsciowka-cp2102-cp-2
    102-usb-uart-ttl-i2260863645.html

    http://allegro.pl/adapter-terminal-do-naprawy-dyskow
    -seagate-7200-11-i2277774995.html

    W jednym jest napisane, że ma pin 5V i 3.3V, w drugim, że można wybrać
    zasilanie układu na 5V lub 3.3V, ale nic nie mówią o TXD i RXD.

    pozdr.
    w.

  • 2. Data: 2012-04-14 20:49:16
    Temat: Re: USB2UART
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Wojciech Waga wrote:

> [...]
    >
    > W jednym jest napisane, że ma pin 5V i 3.3V, w drugim, że można wybrać
    > zasilanie układu na 5V lub 3.3V, ale nic nie mówią o TXD i RXD.

    Weź FT232R i możesz zworką przełączyć z jednego na drugi.

    Waldek

  • 3. Data: 2012-04-14 21:39:15
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 14.04.2012 19:46, Wojciech Waga wrote:

    > chciałbym porozmawiać z Linuksem na różnych wbudowanych urządzeniach,
    > większość z nich ma UART na 3.3V ale są też na 5V.

    Mam konwerter napięć na max232 - 5V i możecie krzyczeć, ale bez problemu
    gadam też z prockami na 3,3V i nic się nie dzieje jeszcze nic nie uwaliłem.

    Mirek.

  • 4. Data: 2012-04-18 08:57:42
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Sat, 14 Apr 2012 21:39:15 +0200,
    Mirek <i...@z...adres> screamed:

    > Mam konwerter napięć na max232 - 5V i możecie krzyczeć, ale bez problemu
    > gadam też z prockami na 3,3V i nic się nie dzieje jeszcze nic nie uwaliłem.

    Nie wszystko co ma wejście na 3V3 jest 5V tolerant.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:229B ]
    [ 08:57:17 user up 13142 days, 20:52, 1 user, load average: 0.81, 0.89, 0.99 ]

    No electrons were harmed in the creation of this message.

  • 5. Data: 2012-04-18 09:29:51
    Od: Wojciech Waga <a...@o...pl>

    Dzięki za odp. Wyglada na to że z tych układów na allegro tylko te na
    ft232 pozwalają wybrać. Ten na prolific ma zworkę ale jak widać na
    jednym ze zdjęć ustawia napięcie tylko na pinie VCC.

    pozdr.
    w.

  • 6. Data: 2012-04-18 10:08:40
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 18.04.2012 09:29, schrieb Wojciech Waga:
    > Dzięki za odp. Wyglada na to że z tych układów na allegro tylko te na
    > ft232 pozwalają wybrać. Ten na prolific ma zworkę ale jak widać na
    > jednym ze zdjęć ustawia napięcie tylko na pinie VCC.

    Osobiście kupiłem kiedyś conieco FT232R w różnych wersjach obudowy i
    robię sobie takie międzymordzie jakie mi jest potrzebne. Najmniejsze (do
    którego zrobiłem sobie też płytki pasuje do typowej wtyczki USB. Te
    zasuwają na 5V, ale w jednym zrobiłem edycję skalpelem i drucikiem i
    działają też na 3.3V. Układ ten ma oddzielny pin IOVCC.

    Waldek

  • 7. Data: 2012-04-18 10:39:41
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 18.04.2012 08:57, Artur M. Piwko wrote:
    > In the darkest hour on Sat, 14 Apr 2012 21:39:15 +0200,
    > Mirek<i...@z...adres> screamed:

    > Nie wszystko co ma wejście na 3V3 jest 5V tolerant.

    Wszystko co ma ESD protection powinno być po dodaniu szeregowego
    rezystora, żeby nie przekroczyć mocy na diodzie.

    Michoo