  • 11. Data: 2016-05-14 14:33:52
    Temat: Re: padnięty AVR
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-05-11 18:25, badworm wrote:
    > Jak jednoznacznie stwierdzić zgon AVRa, a dokładnie MEGA324P?

    Wsadzić nastepny za 10zł :) Naprawdę, nie ma co kombinować, partia
    AtMega128 około 100 sztuk, kilka okazało się być padniętych na różne
    sposoby, zazwyczaj "martwe". Przyzwyczaj się ze jesteś coraz bardziej
    kontrolą jakości.

    > AVRdude gui 1.0.5). Linie SPI wolne od innych podzespołów, sam
    > programator z Mega 8 pracuje normalnie. Kwarc 8MHz jest wlutowany, choć
    > z tego co widzę, to domyślnie mega 324 i tak idzie na wewnętrznym
    > oscylatorze RC.

    PS. Niektóre programaotry UsbAsp mają zworke spowalniającą. Sprawdź,
    wewnętrzyn zegar megi jest za wolny na szybkie programowanie.

  • 12. Data: 2016-05-14 16:20:22
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    jest taki wynalazek do ratowania avr bardzo prosty.
    Sprowadza się do kabelka LPT<>ISP do peceta i programiku dosowego...

    Parę razy odblokowywałem tym, jak nie mogłem postawić na nogi z użyciem
    zewnętrznego generatorka. Nie pamiętam nazwy za cholerę...

    Bo to chyba nie jest po prostu ISP na LPT bo to by przecież nie dało
    rady... a działało...

  • 13. Data: 2016-05-14 19:20:42
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-05-14 16:20, sundayman wrote:
    > Sprowadza się do kabelka LPT<>ISP do peceta i programiku dosowego...

    Te kabelki mają podstawową cechę: generowały przebiegi wystarczająco
    powolne żeby atmegę mozna było programować na wewnętrznym rc. Większośc
    programatorow usb które miałem musiała zwalniać żeby zobaczyć cpu.
    Przypuszczam że tutaj cała tejamnica. W badziewności LPT.

  • 14. Data: 2016-05-15 13:52:44
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 14 May 2016 14:33:52 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

> [...]
    > AtMega128 około 100 sztuk, kilka okazało się być padniętych na różne
    > sposoby, zazwyczaj "martwe". Przyzwyczaj się ze jesteś coraz bardziej

    To mnie pocieszyłeś...
    > PS. Niektóre programaotry UsbAsp mają zworke spowalniającą. Sprawdź,
    > wewnętrzyn zegar megi jest za wolny na szybkie programowanie.

    Ha, to jednak było to! :) Dodatkowo konieczna okazała się aktualizacja
    AVRdude, bo używana wcześniej wersja (5.8) miała w bazie błędną
    sygnaturę dla MEGA324PA. Odczytywana była 1E9511 (czyli zgodnie z
    dokumentacją Atmela), a wedle programu miało być 1E9508.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 15. Data: 2016-05-16 10:00:09
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    To może napisz, gdzie kupione dla przestrogi ?

    Ja zawsze kupuję w TME - trochę drożej, ale jeszcze nigdy nie trafiłem
    na uszkodzony egz. A już trochę ich przerobiłem, samych atmeg128 parę
    kilkaset.

  • 16. Data: 2016-05-16 18:35:40
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-05-16 10:00, sundayman wrote:
    > To może napisz, gdzie kupione dla przestrogi ?

    Na niemieckim ebayu. Niestety szczegołów nie znam, ale zapakowane w
    szpulę, raczej wyglądały na fabryczne i oryginały.

    > Ja zawsze kupuję w TME - trochę drożej, ale jeszcze nigdy nie trafiłem
    > na uszkodzony egz. A już trochę ich przerobiłem, samych atmeg128 parę
    > kilkaset.

    Zgadza się, z TME co prawda nie klupowałem takich ilości, ale nie
    trafiłem na popsuty, za to kiedys dostalem fale dunaju na SAM7 a te nogi
    są malutkie i sporo czasu spędziłem na rownaniu :/.

    Nie zmienia to faktu ze dostałem kiedys próbki PICów z Microchipa: trzy
    sztuki z czego jeden uszkodzony mechanicznie (ukruszony plastik, wyrwana
    noga). Bywa :D

  • 17. Data: 2016-05-17 09:28:54
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 16 maja 2016 18:36:13 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:
    > Nie zmienia to faktu ze dostałem kiedys próbki PICów z Microchipa: trzy
    > sztuki z czego jeden uszkodzony mechanicznie (ukruszony plastik, wyrwana
    > noga). Bywa :D

    Marketoid z Microchipa myślał, że ma klienta na milion układów rocznie, a tu się
    okazało,
    że mu jakiś elektronik z Polski zrzędzi o 3 PICi na próbę, to wziął jakieś z podłogi
    po złości;)

    Chyba, że mają jakiś system jak Analog Devices gdzie dopóki adres e-mailowy wygląda
    poważnie i bierze się parę chipów na krzyż to jest no questions asked;)

    Pozdrawiam,
    --
    Karol Piotrowski