  • 1. Data: 2012-05-28 00:25:03
    Temat: [ot] brudny obiektyw
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    jakies ciapki białe (ksztalt malenkich przecinkow) widze w ciemnych
    miejscach roznych fotografii, sa zawsze w tym
    samym miejscu, zakladam, ze to sprawa brudu na obiektywie.
    Czym/jak skutecznie i bezbolesnie przetrzec obiektyw?

  • 2. Data: 2012-05-28 01:00:14
    Temat: Re: [ot] brudny obiektyw
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    1634Racine wrote in <news:jpu9mn$p1$1@news.task.gda.pl>
    > Czym/jak skutecznie i bezbolesnie przetrzec obiektyw?

    Watek "Jakieś nowe trendy? Czym teraz czyścimy szkła obiektywu?" z 18
    marca, szczegolnie ostatnie posty.
    http://groups.google.pl/group/pl.rec.foto.cyfrowa/br
    owse_thread/thread/31b88cf88f14ffc9
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 3. Data: 2012-05-28 01:46:01
    Od: mt <f...@i...pl>

    1634Racine pisze:
> [...]
    > samym miejscu, zakladam, ze to sprawa brudu na obiektywie.
    > Czym/jak skutecznie i bezbolesnie przetrzec obiektyw?

    To nie kwestia brudnego obiektywu. Jak możesz to wystaw gdzieś
    ewentualnie fragment zdjęcia z tymi ciapkami.

    --
    marcin

  • 4. Data: 2012-05-28 02:58:39
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    mt in news:jpueb4$k2u$1@node1.news.atman.pl

    http://i.imgur.com/J8BEZ.png

  • 5. Data: 2012-05-28 03:41:13
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    astro in news:jpublu$s3m$1@usenet.news.interia.pl
    > 1634Racine wrote in <news:jpu9mn$p1$1@news.task.gda.pl>
    > Watek "Jakieś nowe trendy? Czym teraz czyścimy szkła obiektywu?" z 18
> [...]

    dzieki, poczytam; strasznie duzo słow,pewnie tyle, ile metod :)

  • 6. Data: 2012-05-28 10:23:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.05.2012 02:58, 1634Racine pisze:

    > http://i.imgur.com/J8BEZ.png

    A zrób zdjęcie z założonym deklem.

    Bo takie białe to raczej nie pyłki - te raczej dałyby zaciemnienie.

    Być może masz "gorące pixksle".

  • 7. Data: 2012-05-28 15:24:37
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Andrzej Lawa in news:4fc33606$1@news.home.net.pl
    > A zrób zdjęcie z założonym deklem.

    dekla niet.

    > Bo takie białe to raczej nie pyłki - te raczej dałyby zaciemnienie.
    > Być może masz "gorące pixksle".

    po dokladniejszym przyjrzeniu sie wielu foto, okazalo sie, ze na sporej
    ilosci foto sa te ciapki, w pewnych grupach zdjec w "tym samym" miejscu, w
    innej grupie jednak - "w innym" miejscu, ale z kolei na sporej ilosci - nie
    ma w ogole...
    czyli pytanie: z jakich powodow powstają? W warunkach niskich swiatel, gdy
    nie ma dopalania lampą.

  • 8. Data: 2012-05-28 15:53:45
    Od: Pawel Gancarz <y...@t...pl>

    W dniu 2012-05-28 02:58, 1634Racine pisze:
    > http://i.imgur.com/J8BEZ.png

    Sporo źródeł światła przy brzegach, to mogą być flary.
    --
    We all go a little mad sometimes.
    Norman Bates

  • 9. Data: 2012-05-28 16:28:21
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Pawel Gancarz in news:jq0019$70f$1@inews.gazeta.pl
    > Sporo źródeł światła przy brzegach, to mogą być flary.

    niesmialo oprotestowuje, nie sadzę...

  • 10. Data: 2012-05-28 16:28:59
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

> [...]
    > ma w ogole...
    > czyli pytanie: z jakich powodow powstają? W warunkach niskich swiatel, gdy

    Cudzysłów, bo niedokładnie w tym samym miejscu? Mi to wygląda na jakieś
    odbicia płomienia świec - czy na obiektyw był założony jakiś filtr?

    Piotr