  • 31. Data: 2010-05-29 16:40:56
    Temat: Re: opony zimowe w lecie
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "mariuszmo" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:4c00b452$0$2605$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]
    > mieszance są równie dobre a nawet lepsze niż letnie w kwestii
    > przyczepności. Tylko, że się zuzywają szybciej, ale jak twierdzą zimówki
    > już przeznaczone do wyrzucenia warto dojeździć w lecie.
    >
    > Szkoda, że mój samochód o tym nie słyszał bo spróbowalem "porad" i już
    > kilka razy na mokrych krętych lokalnych drogach wychodziłem z zakrętu
    > bokiem, dlatego uważam, że powyższe to bzdura i dziś jadę je zmienić.
    >
    > Co o tym sądzicie? czy moja kiepska przyczepność na mokrym obecnie to
    > przypadek? co sądzicie o zimówkach w lecie? dzieki takim poradom jak

    Zależy jakie to zimówki i jakie letnie. Moje letnie są gorsze na
    mokrym od zimówek Sava Eskimo 3.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 32. Data: 2010-05-29 17:18:20
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-05-29 16:20, to pisze:

    > I Twoim zdaniem ten wyrób oponopodobny sprawuje się jakkolwiek w deszczu?

    Owszem. Dodatkowo nie jest to wyrób oponopodobny.

    > To "spróbuj" zmienić naraz dwa pasy przy 200 km/h w ulewie. Przypuszczam,
    > że da się to zrobić tylko raz, w każdym razie raz tym samym autem.

    Nie wiem co Ty wyczyniasz na drodze, ale jazda 200 km/h w ulewie oraz
    nagła zmiana naraz dwóch pasów brzmi jak rewelacje mistrza formuły
    Matchbox.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 33. Data: 2010-05-29 17:26:08
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On 29 May 2010 14:20:05 GMT, to wrote:
    >I Twoim zdaniem ten wyrób oponopodobny sprawuje się jakkolwiek w deszczu?
    >To "spróbuj" zmienić naraz dwa pasy przy 200 km/h w ulewie. Przypuszczam,
    >że da się to zrobić tylko raz, w każdym razie raz tym samym autem.

    Nie jezdze w ulewie 200. Nie jezdze nawet 150. A jak jezdze to tylko
    tam gdzie nie musze gwaltownie zmieniach pasow.

    Nie wiem czego pogratulowac - opon czy wyobrazni :-)

    J.

  • 34. Data: 2010-05-29 18:33:16
    Od: to <t...@a...xyz>

    Artur Maśląg wrote:

    > Owszem. Dodatkowo nie jest to wyrób oponopodobny.

    A co to jest? Obręcz na klombik?

    > Nie wiem co Ty wyczyniasz na drodze

    Dojeżdżam do celu szybko i bezpiecznie.

    > ale jazda 200 km/h w ulewie oraz
    > nagła zmiana naraz dwóch pasów brzmi jak rewelacje mistrza formuły
    > Matchbox.

    A co się dzieje w ulewie takiego, że nie można jechać 200 km/h po dobrej
    nawierzchni (bez kałuż)?

  • 35. Data: 2010-05-29 18:40:53
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-05-29 18:33, to pisze:

    > A co to jest? Obręcz na klombik?

    Dębica Navigator 2 to całkiem przyzwoita opona całoroczna.
    Na klombach takowych nie widziałem...

    > Dojeżdżam do celu szybko i bezpiecznie.

    Szybko być może, ale bezpiecznie? W sumie i tak brak możliwości
    weryfikacji przedstawionych tez - można mieć za to spore wątpliwości
    co do stwierdzenia 'bezpiecznie'.

    > A co się dzieje w ulewie takiego, że nie można jechać 200 km/h po dobrej
    > nawierzchni (bez kałuż)?

    Ludzie, którzy jeździli w czasie ulewy pewnie wiedzą w czym jest
    problem - opony będą tutaj kwestią drugorzędną...

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 36. Data: 2010-05-29 18:48:24
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On 29 May 2010 16:33:16 GMT, to wrote:

    >A co się dzieje w ulewie takiego, że nie można jechać 200 km/h po dobrej
    >nawierzchni (bez kałuż)?

    Jakbys troche pojezdzil 200 po suchym to bys wiedzial :-)

    J.

  • 37. Data: 2010-05-29 20:28:30
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    absolutnie zimowki nie sa lepsze.
    najlepsze zimowki (michelin alpin 3) sa tylko nieco lepsze od najgorszych
    letnich jakie mialem (debica pasiio). absoludnie bezkonkurencyjne sa letnie
    w lato.
    nie mowiac o zuzywaniu sie w ekspresowym tempie

  • 38. Data: 2010-05-29 20:47:04
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 29.05.2010 mariuszmo <n...@w...pl> napisał/a:
> [...]
    >
    > Co o tym sądzicie? czy moja kiepska przyczepność na mokrym obecnie to
    > przypadek? co sądzicie o zimówkach w lecie? dzieki takim poradom jak wyżej

    Na mokrym znaczenie ma bieżnik, to jak szybko odprowadza wodę. Opony letnie
    to właściwie opony deszczowe, bardziej lub mniej, zależnie od modelu.
    Na suchym asfalcie bieżnik do niczego przecież nie jest potrzebny.
    Zimowe, to opony na błoto i śnieg. Odprowadzanie wody nie jest zwykle
    priorytetem, zależnie oczywiście od modelu. Stąd często problemy z
    zimówkami na mokrym, i czasem na suchym, zależnie od modelu, stopnia
    zużycia i oczekiwań użytkownika.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 39. Data: 2010-05-29 21:28:49
    Od: ...@...com

    On Sat, 29 May 2010 08:29:36 +0200, "mariuszmo" <n...@w...pl> wrote:

    >Co o tym sądzicie? czy moja kiepska przyczepność na mokrym obecnie to
    >przypadek? co sądzicie o zimówkach w lecie? dzieki takim poradom jak wyżej
    >sporo osób tak robi.

    Jestem wieloletnim uzytkownikiem buraczano dresiarskich jak
    zapewne sadzisz "folfagenow" ,a jakos nigdy nie twierdzilem ze
    zimowki sa dobre na lato.Na suchym ewentualnie da sie jezdzic,tyle ze
    jest glosno.Na mokrym droga hamowania dramatycznie sie wydluza,latwo
    tez o poslizg.Tak zachowywalo sie wiele zimowek na ktorych
    jezdzilem,takich ze sredniej i wyzszej polki.Dojezdzam do pracy ok.30
    km bardzo ruchliwa trasa i wczesna wiosna,kiedy wiekszosc kierowcow
    jeszcze nie zmienila opon,obserwuje gwaltowny wzrost wjazdow w kufer
    na mokrej nawierzchni.Szybkie scieranie sie zimowek latem to
    mitologia,niczego takiego nie zaobserwowalem ani u siebie ani u
    kolegow.

    pozdrawiam
    t.
    --
    http://www.twilight.edh.pl

  • 40. Data: 2010-05-29 22:56:08
    Od: Piter <b...@e...pl>

    na ** p.m.s ** mariuszmo pisze tak:

> [...]
    > reszta to złom) twierdzą, że zimowe opony są w lecie, dzięki
    > bardziej miekkiej mieszance są równie dobre a nawet lepsze niż

    Ja tak nie twierdzę (wszystko 1996r --> to złom) ;)

    Tak bujają autem na zakrętach, że można puścić sztukę drobiu.

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87