  • 11. Data: 2010-12-17 22:30:14
    Temat: Re: opony bieznikowane
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Michał Gut

    > wiesz, jesli bieznik jest zerżnięty z dobrej jakosciowo opony to roznica
    > w zasadzie pozostanie w mieszance gumy - ale zakladam ze tu producent
    > dostosowuje zima/lato - przynajmniej tak mi sie wydaje ze robią:)

    No fajnie, ale skąd oni mają specyfikację bieżnika i użytej mieszanki? Na
    99,9% nie mają, więc to co zrobili jest w istocie zwykłą nalewką tylko
    wyglądającą podobnie do Michelina...

    --
    ignorance is bliss

  • 12. Data: 2010-12-18 01:43:30
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-12-17 15:53, szymo pisze:
    > Co o nich sądzicie ?
    > i w ogóle o bieznikowanych? w sumie o połowę tańsze może wytrzymają ze 2
    > sezony ?
    >
    > http://allegro.pl/195-55r15-opony-bieznikowane-zimow
    e-bargum-gratis-i1345250676.html

    Moje doświadczenia z oponami bieżnikowanymi są takie sobie, ale i tak z
    takich korzystam.

    Na pewno są tańsze od opon nowych (w moim przypadku 250zł za nalewkę
    gdzie nowa opona to około 800zł), a bieżnik trzyma jak w oryginałach.
    I to koniec zalet.

    Wady to trudne do wyważenia (najgorsze koła to coś około 100g ołowiu -
    przy oponach 13").
    Niska trwałość - jeszcze w żadnej nie zdążyłem zużyć bieżnika (pomimo że
    robię to i tak bardzo szybko), zawsze coś wybąblowało, pękło w oponie,
    albo zaczął się bieżnik odklejać.

    Korzystając z nowych opon nigdy nie miałem takich przygód.

    Używałem opon sporotwych Markgum które ponoć i tak są najlepszymi
    bieżnikowanymi oponami na rynku.

    Na Twoim miejscu kupiłbym coś w trochę tańszym rozmiarze 186/60R15, ale
    raczej nowe.

  • 13. Data: 2010-12-18 09:19:02
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > No fajnie, ale skąd oni mają specyfikację bieżnika i użytej mieszanki? Na
    > 99,9% nie mają, więc to co zrobili jest w istocie zwykłą nalewką tylko
    > wyglądającą podobnie do Michelina...

    wychodzilem z zalozenia ze albo ukradli albu kupili licencje (ukrasc to nie
    wielka filozofia w tych czasach, pomierzyc, na obrabiarke cnc i juz masz
    matryce)

  • 14. Data: 2010-12-18 10:16:50
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Michał Gut

    > wychodzilem z zalozenia ze albo ukradli albu kupili licencje

    Z tą licencją to bym się bardzo zdziwił... zresztą gdyby tak było, to
    byłby to najlepszy dowód na to, że tą oponę dzielą lata świetlne od
    oryginału, bo kto by sprzedał licencje na aktualny produkt komuś, kto
    wyprodukuję go 3x taniej? ;)

    Zresztą chińscy producenci czasem kupują licencje na starsze modele i te
    opony są raczej dużo gorsze od oryginałów, mimo, że to wcale nie są
    nalewki. Np. bodaj Ling-long (czy coś takiego) robił jakieś gumy na
    licencji Dunlopa...

    > (ukrasc to
    > nie wielka filozofia w tych czasach, pomierzyc, na obrabiarke cnc i juz
    > masz matryce)

    Może się mylę, ale wydaje mi się, że tak ukradziony bieżnik będzie
    jedynie wyglądał podobnie...

    --
    ignorance is bliss

  • 15. Data: 2010-12-18 10:46:24
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On 18 Dec 2010 09:16:50 GMT, to wrote:
    >begin Michał Gut
    >
    >Może się mylę, ale wydaje mi się, że tak ukradziony bieżnik będzie
    >jedynie wyglądał podobnie...

    Chyba sie mylisz, ale i tak zostaje pytanie czy snieg o tym wie.

    Patrzac na rozmaitosc roznych bieznikow .. skoro grube roznice nie
    maja wiekszego znaczenia, to ulamki milimetra tez chyba nie :-)

    J.

  • 16. Data: 2010-12-18 14:17:35
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 17 Dec 2010 15:53:24 +0100, szymo napisał(a):

    (...)

    Znam jeden przypadek, kiedy opona bieznikowana miala znakomite recenzje
    wsrod uzytkownikow. To byla zimowka Collin's Winter Extrema. Duzo lamelek,
    a przy tym agresywna kostka i glebokosc bieznika jak w AT-ku (chyba z 17
    mm).
    Ponoc bardzo dobrze chodzily w sniegu.
    Ale to sa opinie od posiadaczy terenowek. Do plaskacza, ktorym jezdzi sie
    czesto nieco szybciej i dalej, chyba balbym sie zakladac.

    --
    Maciek

  • 17. Data: 2010-12-18 15:02:58
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 17.12.2010, szymo napisał(a):

    > Co o nich sądzicie ?
    > i w ogóle o bieznikowanych? w sumie o połowę tańsze może wytrzymają ze 2
> [...]

    Staram się uczyć na błędach innych - znajomi mi skutecznie odradzili a
    mieli z nimi (nie tymi konkretnie, a ogólnie bieżnikowanymi) trochę
    problemów. Wolę kupić używki, ale nie przez I-net, ale mogąc je "pomacać"
    i obejrzeć z każdej strony i od środka, do tego sprawdzając datę
    produkcji.

    BTW. Ta opona nie jest, jak to sugeruje opis aukcji, asymetryczna a
    kierunkowa.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://polish.spampoison.com/

  • 18. Data: 2010-12-18 15:30:42
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 18 Dec 2010 14:02:58 +0000, Michal Lukasik wrote:
    e-bargum-gratis-i1345250676.html

    >BTW. Ta opona nie jest, jak to sugeruje opis aukcji, asymetryczna a
    >kierunkowa.

    No wlasnie - sam producent nie wie co robi ?

    J.

  • 19. Data: 2010-12-18 18:54:20
    Od: "Kartrait" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > Znam jeden przypadek, kiedy opona bieznikowana miala znakomite recenzje
    > wsrod uzytkownikow. To byla zimowka Collin's Winter Extrema.

    o właśnie, coś nazwa znajoma więc poszedłem nawet sprawdzić do auta, takie
    właśnie zimówki zakupiłem 2 lata temu, zresztą polecił mi je właśnie jeden
    gumiarz z okolic wrocka. Nie ma bata żebym nie wyjechał z jakiegoś śniegu na
    tym, napęd FWD oczywiście ;)

    --
    Pozdrufka,
    Krzysiek vel kartrait

  • 20. Data: 2010-12-18 19:05:43
    Od: kkk <m...@g...com>

    On 17 Gru, 15:53, szymo <s...@w...pl> wrote:
    > Co o nich s dzicie ?
    > i w og le o bieznikowanych?

    Do traktora, tira, ew. żuka są ok. Do osobówki nawet się nie wygłupiaj.