  • 11. Data: 2012-12-05 13:29:53
    Temat: Re: Kupno nowego samochodu za granica
    Od: PJ <p...@g...com>

    //Dostalem oferte z salonu w Niemczech, ktora jest prawie o 10k tansza
    niz z salonu PL.  Ta sama wersja wyposazeniowa i ten sam silnik
    (chodzi o C4P w wersji Exclusive s silnikiem 1.6THP).

    oferta jest pewnie brutto ...napisz jeszcze raz i spytaj czy wystawia
    bez MwSt. ale dla osoby prywatnej nie firmy ! mozesz wyslac takie
    zapytanie do paru dealerow w samym M-V jest ich chyba z dziesieciu ...

    //Czy kupujac w Niemczech - place ichniejszy VAT czy kwote netto, a
    VAT w PL (a moze kupuje tam i w PL nie place juz VAT'u)?

    zalezy jak sie dogadasz ... jak zalatwisz netto to placisz VAT w PL i
    szafa gra a jak zaplacisz brutto to musisz zaplacic VAT w PL i ubiegac
    sie o zwrot MwSt. (jest jeszcze jeden haczyk ze US moze naliczyc VAT
    od kwoty brutto)

    P.

  • 12. Data: 2012-12-05 16:36:23
    Temat: Re: [oplaty] Kupno nowego samochodu za granica
    Od: Wmak <3...@u...narkive.com>

    Osoba fizyczna nie dostanie zwrotu MwSt, zapłaci u nas VAT od MwSt.

    To co w starym wątku pisałem dalej aktualne:

    http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=282655
    647&Main=282654023
    --
    Wmak

  • 13. Data: 2012-12-05 18:13:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wmak" napisał w wiadomości
    >Osoba fizyczna nie dostanie zwrotu MwSt, zapłaci u nas VAT od MwSt.

    No chyba ze w jakis sposob nie zaplaci MwSt.

    Sposob musi byc, bo inaczej naruszony jest wolny handel w UE i sprawa
    nadaje sie do Brukselki i Strasberga :-)

    J.

  • 14. Data: 2012-12-05 20:04:59
    Od: t...@p...onet.pl

    Kupując Forestera na Litwie najpierw wpłaciłem dilerowi 1000 E zaliczki następnie
    resztę ceny NETTO w euro. Diler załatwił tablice rejestracyjne na wywóz oraz
    ubezpieczenie. To było w cenie samochodu. W Polsce :
    1/ tłumaczenie na polski dokumentów zakupu
    2/ Badanie w Okręgowej stacji diagnostycznej
    3/ opłata akcyzy w UC
    4/ zapłacenie Vat-u od cena samochodu +akcyza
    5/ rejestracja w WK gdzie akurat miałem największe problemy bo idioci z łódzkiego WK
    następny przegląd wyznaczyli za 2 lata a powinni za 3 . Tłumaczyli pokrętnie że
    samochód przyjechał na kołach ,ja jestem 2 właścicielem ale pierwszym też. Nie
    docierały do nich argumenty że w W-wie i Krakowie dają 3 lata. Po półrocznej batalii
    z moim oświadczeniem że sprawa wyląduje w Strasbourgu łaskawie zgodzili się na 3
    lata. ALE to wszystko miało miejsce w 2008 roku

  • 15. Data: 2012-12-05 22:18:07
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    W dniu 2012-12-05 20:04, t...@p...onet.pl pisze:

> [...]
    z moim oświadczeniem że sprawa wyląduje w Strasbourgu łaskawie zgodzili się na 3
    lata. ALE to wszystko miało miejsce w 2008 roku

    znalazlem oferty firm, ktore sie tym paraja:
    Przykladowo procedura jaka podaje jedna z firm wyglada np. tak:
    http://www.wikarpodhale.pl/index.php?mode=zamowienie
    _samochodu

    Wynika z tego, ze zamawiam i odbieram u nich tak jakbym zamawial u
    normalnego dealera marki w salonie.

    I jeszcze jedna firma:
    http://eurobrokers.pl/dlaczegowarto.html

    Czekam na odpowiedz jakie sa koszty tych firm (tzn jaka jest ich marza -
    bo zarobic tez musza).
    W sumie, nie musialbym jezdzic i tracic dod. czasu i martwic sie czy
    czegos nie zapomne zalatwic etc. - to wszystko to sa jednak konkretne
    koszty, ktore ponosza w tym wypadku tamte firmy (a za taki luksus moge
    zaplacic, jesli sumarycznie wyjdzie taniej niz w PL).

    W PL nie sa tez dostepne wszystkie opcje wyposazenia jakie sa dostepne w
    bardziej cywilizowanej Europie - wiec mozna miec dod. cos ekstra, czego
    polski dealer mi nie zapewni.

  • 16. Data: 2012-12-05 22:25:23
    Od: Wmak <k...@u...narkive.com>

    >No chyba ze w jakis sposob nie zaplaci MwSt.

    Nie ma potrzeby płacić MwSt, każdy dealer powinien NA EKSPORT sprzedać nowy samochód
    w cenie netto tylko nie każdy wie albo mu się nie chce.

    Jeśli już osoba fizyczna z powodu niedoinformowania zapłaci za granicą VAT to zwrotu
    nie dostanie.
    --
    Wmak

  • 17. Data: 2012-12-05 22:40:33
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-12-05 22:25, Wmak pisze:

    > Nie ma potrzeby płacić MwSt,

    To prawda.

    > każdy dealer powinien NA EKSPORT sprzedać nowy samochód w cenie netto tylko nie
    każdy wie albo mu się nie chce.

    Różnie bywa.

    > Jeśli już osoba fizyczna z powodu niedoinformowania zapłaci za granicą VAT to
    zwrotu nie dostanie.

    Powyższe prawdą nie jest.

  • 18. Data: 2012-12-06 17:49:00
    Od: Wmak <i...@u...narkive.com>

    >Powyższe prawdą nie jest.

    To może zdradziłbyś słodką tajemnicę od czego zacząć i jak długo będzie trwało
    odzyskiwanie forsy.

  • 19. Data: 2012-12-06 18:28:46
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-12-06 17:49, Wmak pisze:

    > To może zdradziłbyś słodką tajemnicę od czego zacząć i jak długo będzie trwało
    odzyskiwanie forsy.

    Zgodnie z prawem unijnym będzie to pewnie należało przeprowadzić przez
    polski US i dochodzić zwrotu od niemieckiego. Podatek jest pobierany w
    kraju nabywcy. Jak długo - to w sumie dla mnie nieistotne, ponieważ
    chodziło o Twoje stwierdzenie "nie dostanie".