  • 21. Data: 2014-01-02 22:50:34
    Temat: Re: omijanie przed przejściem
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 02 Jan 2014 22:28:01 +0100, mk4 napisał(a):

    > Ale patrz na sytuacje - jak jest wiele pasow to jak ktos skreca na pasie
    > do skretu i zwalnia to ty jadac pasem na wprost formalnie go wyprzedzasz
    > - tak?

    tak.

    > [dygresja: Choc zdaje sie jest odstepstwo ze jak sa dwa pasy i na obu
    > jest sznurek pojazdow to ten sznurek, ktory sie porusza szybciej jednak
    > nie wyprzedza]

    Temat na dluzsza ekspertyze prawna.

    > Taka sytuacja jest nagminna w miastach i wiekszosc kierowcow bynajmniej
    > nie traktuje tego jako wyprzedzanie. Zreszta jest to wyprzedzanie ktore
    > dzieje sie samo, bez zadnej towjej rekacji - ot ktos zjechal i zwalnia
    > zeby skrecic (pewnie zeby skrecic).

    No wlasnie - pewnie zeby skrecic, a widok na przejscie zaslania, moze
    tam wlasnie pieszy wchodzi. Uwazac.

    > Tutaj miala miejsce wg wlasnie taka sytuacja - gosc sobie widzi jak
    > skrecasz w prawo i ze statystyki ruchu miejskiego wyszlo mu, ze sie
    > zatrzymujesz bo nie mozesz skrecic z powodu jakiegos chwilowego
    > spietrzenia ruchu na tym kierunku.

    Akurat czas na reakcje byl spory, ale .... masz racje, wyprzedzac na
    przejsciu nie mozna, a omijac nie wolno tylko pojazdu ktory
    przepuszcza pieszego, a nie czeka na skret.

    J.

  • 22. Data: 2014-01-02 23:15:07
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2014-01-02 22:43, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Nie pamiętam, żeby kiedykolwiek było.

    > Nie.

    > Sprawdź w art. 2 PoRD

    Znalazlem cos takiego:

    http://kodeks-drogowy.org/ruch-drogowy/ruch-pojazdow
    /wymijanie-omijanie-i-cofanie

    --
    mk4

  • 23. Data: 2014-01-02 23:16:31
    Od: "Neolko" <r...@n...pl>

    wiadomości news:611815373.20140102224306@pik-net.pl.invalid...

    > Nie pamiętam, żeby kiedykolwiek było.

    > Nie.

    > Sprawdź w art. 2 PoRD
    >
    > --
    > Best regards,
    > RoMan
    > PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    > Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

    To sobie sam sprawdź.
    Tylko przedtem to swoje PoRD wymień na aktualne,
    bo w aktualnym jest wymijanie.

  • 24. Data: 2014-01-02 23:43:09
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2014-01-02 22:28, mk4 pisze:

    > Ale patrz na sytuacje - jak jest wiele pasow to jak ktos skreca na pasie
    > do skretu i zwalnia to ty jadac pasem na wprost formalnie go wyprzedzasz
    > - tak?

    Oczywiście.

    > [dygresja: Choc zdaje sie jest odstepstwo ze jak sa dwa pasy i na obu
    > jest sznurek pojazdow to ten sznurek, ktory sie porusza szybciej jednak
    > nie wyprzedza]

    Tego nie kojarzę.

    > Taka sytuacja jest nagminna w miastach i wiekszosc kierowcow bynajmniej
    > nie traktuje tego jako wyprzedzanie.

    Nie traktuje wyprzedzania, jako wyprzedzanie - zgadza się.

    > Zreszta jest to wyprzedzanie ktore
    > dzieje sie samo, bez zadnej towjej rekacji - ot ktos zjechal i zwalnia
    > zeby skrecic (pewnie zeby skrecic).

    Otóż to - powinna być reakcja: zwolnienie.

> [...]
    > skrecasz w prawo i ze statystyki ruchu miejskiego wyszlo mu, ze sie
    > zatrzymujesz bo nie mozesz skrecic z powodu jakiegos chwilowego

    Pomijając już, że nie wiem, czy on skręcał - kierowanie samochodem nie
    polega na obliczeniach statystycznych, tylko na obserwacji, analizie i
    reagowaniu.

    > No to sobie pojechal (niestety bylo tam przejscie i ktos slepo lazl).
    > Wszak w 99% przypadkow tak wlasnie wyglada miejski scenariusz.

    Nie - piesza sobie szła, a on ślepo wjechał.

    > Powiedz mi jak sie zachowujesz w sytuacji kiedy jest zwykla droga i z
    > przeciwka pojazdy stoja badz poruszaja sie bardzo powoli. Wtedy
    > przejscie to prawdziwy koszmar kierowcy - nigdy nie wiesz czy pojazd na
    > pasie przeciwnym stoi bo nie moze jechac badz nie ruszyl jeszcze czy
    > moze puszcza pieszego.

    Ja staram się jechać tak, żeby zdążyć zobaczyć ewentualnego pieszego i
    się ewentualnie zatrzymać.

    > Wg mnie przejsc jest za duzo. To powoduje przesyt u kierowcow i nie
    > zwracaja na nie dostatecznej uwagi. Bo faktycznie wg mnie jest ich za duzo.

    Nie - to kierowcy jeżdżą zbyt szybko i nieuważnie. Przyzwyczajeni, że
    jak samochód jedzie, to nikt nie śmie nogi na pasach postawić, bo zginie
    (i nie piszę tu o wtargnięciu bezpośrednio przed).

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 25. Data: 2014-01-02 23:54:04
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello mk4,

    > Znalazlem cos takiego:
    > http://kodeks-drogowy.org/ruch-drogowy/ruch-pojazdow
    /wymijanie-omijanie-i-cofanie

    Masz rację a ja mam sklerozę i pomyliłem mijanie z wymijaniem :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 26. Data: 2014-01-03 00:16:22
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-02, MadMan <m...@n...wp.pl> wrote:

    > Polecam zaznajomienie się z obowiązującymi w Polsce przepisami.

    Oczywiscie. Na nagrobkach powinni pisac "mial pierwszenstwo" moze, niektorym
    ktorzy uwazaja ze sa "na prawie" dalo by to do myslenia.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 27. Data: 2014-01-03 00:24:35
    Od: "Neolko" <r...@n...pl>

    Użytkownik "mk4" <m...@d...nul> napisał w wiadomości

> [...]
    > [dygresja: Choc zdaje sie jest odstepstwo ze jak sa dwa pasy i na obu jest
    > sznurek pojazdow to ten sznurek, ktory sie porusza szybciej jednak nie

    PoRD to nie jest zapis tego co ci się wydaje. Tam jest precyzyjnie opisane
    wyprzedzanie. Art. 2.
    28) wyprzedzanie - przejeżdżanie (przechodzenie) obok pojazdu lub uczestnika
    ruchu poruszającego się w tym samym kierunku;

    > Taka sytuacja jest nagminna w miastach i wiekszosc kierowcow bynajmniej
    > nie traktuje tego jako wyprzedzanie.

    Bo im tak się wydaje. I źle im się wydaje. Patrz art.2 pkt 28 PoRD.

    > Zreszta jest to wyprzedzanie ktore dzieje sie samo, bez zadnej towjej
    > rekacji - ot ktos zjechal i zwalnia zeby skrecic (pewnie zeby skrecic).

    Nie jest istotne czy jest twoja reakcja, czy nie.

> [...]
    > spietrzenia ruchu na tym kierunku.
    >
    > No to sobie pojechal (niestety bylo tam przejscie i ktos slepo lazl).

    No to sobie pojechał i był ślepy, nie widział przejścia i nie widział
    pieszego na przejściu i zapomniał, że nie wolno wyprzedzać bezpośrednio
    przed przejściem i na przejściu jeżeli ruch nie jest kierowany.

> [...]
    > to prawdziwy koszmar kierowcy - nigdy nie wiesz czy pojazd na pasie
    > przeciwnym stoi bo nie moze jechac badz nie ruszyl jeszcze czy moze

    Jeżeli pojazdy na pasie przeciwnym zasłaniają przejście to tym bardziej
    muszę zwolnić, aby w porę zahamować.
    Ja mam widzieć rejon przejścia i jechać zgodnie z przepisami.

    > Ale to normalnie to bedzie wziecie pieszej na maske w przypadku
    > gdy bedzie lazla jak ta babka.

    Ona nie lazła, tylko normalnie, prawidłowo przechodziła.

    > Wg mnie przejsc jest za duzo. To powoduje przesyt u kierowcow i nie
    > zwracaja na nie dostatecznej uwagi. Bo faktycznie wg mnie jest ich za
> [...]

    Sprawa jasna. Tam gdzie ty jeździsz to przejść jest za dużo, a tam gdzie
    chodzisz to przejść jest za mało. Nie rozśmieszaj mnie.
    Napisz do lokalnej władzy wniosek i wskaż przejścia do likwidacji.

  • 28. Data: 2014-01-03 00:41:20
    Od: "Neolko" <r...@n...pl>

    Użytkownik "LEPEK" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > samochód jedzie, to nikt nie śmie nogi na pasach postawić, bo zginie (i
    > nie piszę tu o wtargnięciu bezpośrednio przed).

    Przesadziłeś. Dużo kierowców zatrzymuje się i przepuszcza.
    Chociaż trochę jest takich co zatrzymują się niepotrzebnie, bo z tyłu
    nikt nie jedzie i pieszy spokojnie mógłby chwilę poczekać.

  • 29. Data: 2014-01-03 00:43:34
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Neolko,

    Friday, January 3, 2014, 12:24:35 AM, you wrote:

> [...]
    > 28) wyprzedzanie - przejeżdżanie (przechodzenie) obok pojazdu lub uczestnika
    > ruchu poruszającego się w tym samym kierunku;

    Poruszanie się na dwóch pasach sznurów pojazdów z różną prędkością
    jako nie będące wyprzedzaniem opisuje Konwencja Wiedeńska. Obowiązuje
    w Polsce i ma priorytet przez PoRD.

    > Bo im tak się wydaje. I źle im się wydaje. Patrz art.2 pkt 28 PoRD.

    Patrz Konwencja Wiedeńska.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 30. Data: 2014-01-03 00:54:58
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 3 Jan 2014 00:43:34 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Poruszanie się na dwóch pasach sznurów pojazdów z różną prędkością
    > jako nie będące wyprzedzaniem opisuje Konwencja Wiedeńska. Obowiązuje
    > w Polsce i ma priorytet przez PoRD.

    Ale praktycznie musiałby to by być sznur, czyli założenie jest takie że
    pieszy się nie przeciśnie, więc można jechać.