  • 31. Data: 2014-01-03 01:01:16
    Temat: Re: omijanie przed przejściem
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 02 Jan 2014 22:28:01 +0100, mk4 napisał(a):

    > Taka sytuacja jest nagminna w miastach i wiekszosc kierowcow bynajmniej
    > nie traktuje tego jako wyprzedzanie.

    Większość kierowców nie widzi problemu żeby ominąć przy 90km/h busa
    stojącego przed pasami który zasłania widok przejścia.
    Takie sytuacje widzę często.

    > Zreszta jest to wyprzedzanie ktore
    > dzieje sie samo, bez zadnej towjej rekacji - ot ktos zjechal i zwalnia
    > zeby skrecic (pewnie zeby skrecic).

    Zawsze zwalniam razem z nim, choćbym się też miał zatrzymać przed
    przejściem po którym nikt nie idzie.
    Inaczej pewnie zabiłbym już kilka osób.

    > Powiedz mi jak sie zachowujesz w sytuacji kiedy jest zwykla droga i z
    > przeciwka pojazdy stoja badz poruszaja sie bardzo powoli. Wtedy
    > przejscie to prawdziwy koszmar kierowcy - nigdy nie wiesz czy pojazd na
    > pasie przeciwnym stoi bo nie moze jechac badz nie ruszyl jeszcze czy
    > moze puszcza pieszego.

    Przejeżdżam przez przejście na tyle powoli żeby nikogo nie rozjechać.

  • 32. Data: 2014-01-03 01:08:45
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-03, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:

    > Większość kierowców nie widzi problemu żeby ominąć przy 90km/h busa
    > stojącego przed pasami który zasłania widok przejścia.
    > Takie sytuacje widzę często.

    Sam raz zrobilem podobnie, to bylo moze rok po zrobieniu prawka. Jechalem
    motocyklem dwupasmowa droga w miescie. W ostatnim momencie, jak juz bylem
    przed samym przejsciem zauwazylem dwie dziewczyny ktore byly przed
    samochodem ktory sie zatrzymal na prawym pasie. Na szczescie byly ogarniete
    i nie szly slepo przed siebie a mi zupelnie nie przeszlo to przez mysl.

    Od tamtego momentu zwalniam i jezeli cos sie zatrzymalo to tez sie zatrzymuje.
    Nie wiem, moze tym ludziom tez w tym momencie to przez mysl nie przechodzi?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 33. Data: 2014-01-03 01:21:09
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    Friday, January 3, 2014, 12:54:58 AM, you wrote:

    > Ale praktycznie musiałby to by być sznur,

    A o tym była mowa w tym, co wyciąłeś...

    > czyli założenie jest takie że pieszy się nie przeciśnie, więc można
    > jechać.

    Zawsze na drugim pasie może się znaleźć "uprzejmy", który zahamuje,
    żeby pieszego przepuścić. I się robi omijanie :(

    Ostatnio, po kilku przypadkach, gdy mnie omijali przed przejściem,
    stałem się kierowcą-chamem i się nie zatrzymuję. Nie chcę mieć kogoś
    na sumieniu.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 34. Data: 2014-01-03 01:23:51
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    Friday, January 3, 2014, 1:01:16 AM, you wrote:

    > Większość kierowców nie widzi problemu żeby ominąć przy 90km/h busa
    > stojącego przed pasami który zasłania widok przejścia.
    > Takie sytuacje widzę często.

    A nie uważasz, że stawianie przystanków tuż przed przejściem dla
    pieszych to idiotyzm?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 35. Data: 2014-01-03 01:31:43
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 3 Jan 2014 01:23:51 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > A nie uważasz, że stawianie przystanków tuż przed przejściem dla
    > pieszych to idiotyzm?

    Busa to akurat miałem na myśli dostawczego stojącego na pasie do lewoskrętu
    ;)
    No ale autobus też może być - stojący niekoniecznie na przystanku.

  • 36. Data: 2014-01-03 01:40:32
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    Friday, January 3, 2014, 1:31:43 AM, you wrote:

    > Busa to akurat miałem na myśli dostawczego stojącego na pasie do lewoskrętu
    > ;)
    > No ale autobus też może być - stojący niekoniecznie na przystanku.

    No to teraz wyobraź sobie coś takiego: http://goo.gl/maps/GEdFE i
    wiedz, że autobus widzisz zaraz za zakrętem w prawo (wcześniej jest
    jednokierunkowa). Znak przejścia zobaczysz jak już zaczniesz autobus
    omijać...

    Tubylcy znają miejsce i uważają. Przyjezdny ma spore szanse potrącić
    pieszego. Tym bardziej, że chwilę wcześniej jest dezorientująco
    oznakowane skrzyżowanie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 37. Data: 2014-01-03 01:48:35
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 3 Jan 2014 01:40:32 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

> [...]
    > wiedz, że autobus widzisz zaraz za zakrętem w prawo (wcześniej jest
    > jednokierunkowa). Znak przejścia zobaczysz jak już zaczniesz autobus

    Faktycznie słabe miejsce.

    Ale prawdę mówiąc autobusy też omijam tak żeby wyjechać przed niego z
    minimalną prędkością - nawet jak nie ma przejścia.
    Pieszy akurat lubi wyjść przednimi drzwiami i skorzystać z tego że autobus
    stoi i prześć przed nim na drugą stronę ulicy.

    PoRD nie nakazuje, ale omijam autobus tak jakby tam było przejście.
    Trzeba myśleć za innych - dzieci, starzy, różni tacy.

  • 38. Data: 2014-01-03 02:06:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 3 Jan 2014 00:43:34 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Poruszanie się na dwóch pasach sznurów pojazdów z różną prędkością
    > jako nie będące wyprzedzaniem opisuje Konwencja Wiedeńska.

    Jest tam wyjatek na wyprzedzanie na przejsciach.

    J.

  • 39. Data: 2014-01-03 10:46:55
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-01-02 20:50, Tomasz Pyra pisze:
    > http://www.youtube.com/watch?v=3ro0rMSFCVc
    >
    > Wygląda na to, że przed każdym przejściem dla pieszych musi być obowiązkowe
    > zwężenie do jednego pasa... Inaczej niestety się nie da.

    Wina kierowcy bezsprzeczna.
    Jednakże...

    Moje dziecko wie, że na ulicy nikomu nie wolno ufać. Nawet, gdy ma
    zielone, to ma wypatrywać zagapionego kierowcy.

    A ta kobieta? Jeden ją puścił i nawet nie patrzyła, czy jadą inni.

    Nie chcę pisać, że sama sobie jest winna, ale jednak mogła uniknąć
    wypadku, gdyby nie ufała tak bardzo innym na drodze.

    --
    MN

  • 40. Data: 2014-01-03 13:04:39
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "AZ" <a...@g...com>

> [...]
    > ogarniete
    > i nie szly slepo przed siebie a mi zupelnie nie przeszlo to przez mysl.

    Bo to problemem jest przejście przez wiele pasów