  • 21. Data: 2012-06-20 10:51:05
    Temat: Re: olej motocyklowy czy samochodowy
    Od: grzech <z...@g...com>

    > Moze znajdz sobie kobiete ?

    Albo kilka a potem zrób ślepe testy i też zapodaj wyniki :)

    ____
    grzech
    tdm

  • 22. Data: 2012-06-21 15:28:33
    Od: siinski <j...@g...com>

    Silniki przeważającej większości motocykli są zblokowane ze skrzynią
    biegów.Olej który do nich wlewasz jednocześnie smaruje silnik,skrzynię
    biegów jak i mokre sprzęgło które jest między nimi.Dlatego też jak już
    napisał jeden z przedmówców główna różnica polega na dodatkach w
    olejach motocyklowych które mają zapobiegać ślizganiu się
    sprzęgła.Tylko tyle i aż tyle:)W samochodach skrzynia i silnik to dwa
    odrębne mechanizmy mające swoje oddzielne smarowanie różnymi rodzajami
    oleju a pomiędzy nimi jest suche sprzęgło.Jednymi z nielicznych ( o
    ile nie jedynymi ) motocykli które mają to rozwiązane na sposób
    samochodowy są boksery BMW czyli R 1100,R 1150,R 1200 spotykane w
    modelach RT,GS .Możesz wlewać do nich olej samochodowy o określonej
    przez firmę BMW specyfikacji jakościowej.
    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2012-06-21 16:52:47
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2012-06-21 15:28, siinski pisze:

> [...]
    sposób
    > samochodowy są boksery BMW czyli R 1100,R 1150,R 1200 spotykane w

    WOW. MotoGuzzi tez tak ma i stare rzedowe cegly BMW rowniez. Harleye
    maja osobny olej w skrzyni, osobny w sprzegle i osobny w silniku.
    Sportstery i Buelle osobny w przekladniach i osobny w silniku. Wiecej
    marek nie pamietam ale z pewnoscia bym cos wymyslil.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

  • 24. Data: 2012-06-22 22:01:23
    Od: Monster <a...@o...pl>

    W dniu 2012-06-21 16:52, Kuczu pisze:

> [...]
    > Sportstery i Buelle osobny w przekladniach i osobny w silniku. Wiecej
    > marek nie pamietam ale z pewnoscia bym cos wymyslil.

    Ducati suchymi sprzęgłami dzwonią: dwuzaworowe większe pojemności,i wsio
    z czterozaworowych.
    no i oczywiście ruskie boxery:-)

    --
    Tomek
    BMW R1100S

  • 25. Data: 2012-06-24 11:33:26
    Od: siinski <j...@g...com>

    > no i oczywiście ruskie boxery:-)
    >
    > --
    > Tomek
    > BMW R1100S
    > Dniepr z wozem

    Czyli też konstrukcyjnie BMW aczkolwiek projektowano sprzed 70 lat :)

  • 26. Data: 2012-06-25 11:53:20
    Od: Jacot <jacot@bez_riders.pl>

    Nie szukajac daleko: Junak przecie;) I jak mniemam, wiekszosc jesli
    nie wszystkie klasycznej konstrukcji motocykle. Z punktu widzenia
    mechanika to w ogole jest dosc osobliwy pomysl, zeby smarowac jednym
    olejem zespoly o tak roznych potrzebach;) To tylko Japonczyk mogl
    wymyslic, zeby cos urwac z kosztow produkcji..
    W Junaku to akurat ma znaczenie szczegolne albowiem z powodu
    "specyfiki" sprzegla dobrze jest tam stosowac specyficzne
    smarowiszcze.

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10