-
1. Data: 2012-06-18 11:59:06
Temat: Dziwne objawy przy połowie zbiornika paliwa
Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>
Hej,
Jest sobie Aprilia RX125 rocznik 1996. Po zalaniu do pełna jedźi bez
żadnych problemów. Jednak gdy w baku zostaje około 3L (czyli mniej więcej
moment kiedy powinno się przełączyć kranik na RES) motocykl przestaje
jechać. Po wypięciu wężyka z gaźnika zarówno w pozycji RES jak i ON paliwo
leci bez problemów. Żeby odpalić musiałem położyć go na jednym a później
na drugim boku. Po takiej akcji odpalił bez problemów i po dojechaniu na
stacje weszło 7,5L (bak powinien mieć 10L). Zanim wpadliśmy na pomysł z
przekładaniem motocykla na bok najpierw mordowaliśmy się półtorej godziny
z wymianą świec i sprawdzaniem wszystkiego naokoło - bo przecież paliwo
sikało w każdej pozycji kranika...
Co powiniennem sprawdzić w pierwszej kolejności?
--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/
-
2. Data: 2012-06-18 17:14:47
Temat: Re: Dziwne objawy przy połowie zbiornika paliwa
Od: "Ivam" <f...@p...fm>
Użytkownik "Piotr Klimek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:s...@p...homelinu
x.net...
> Co powiniennem sprawdzić w pierwszej kolejności?
Ja najpierw sprawdzilbym odpowietrzenie baku - to potrafi dawac bardzo
rozne, dziwne objawy. Potem kranik - nie wiem czy tam nie ma
podcisnieniowego, jesli jest to trzebaby go rozebrac i sprawdzic co jak.
--
pzdr:
Ivam
scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upośledzonych Umysłowo
-
3. Data: 2012-06-18 20:06:14
Temat: Re: Dziwne objawy przy połowie zbiornika paliwa
Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>
Dnia (Mon, 18 Jun 2012 17:14:47 +0200) ktos podajacy sie za Ivam
wyklawiaturowal co nastepuje:
>> Co powiniennem sprawdzić w pierwszej kolejności?
>
> Ja najpierw sprawdzilbym odpowietrzenie baku - to potrafi dawac bardzo
> rozne, dziwne objawy. Potem kranik - nie wiem czy tam nie ma
> podcisnieniowego, jesli jest to trzebaby go rozebrac i sprawdzic co jak.
Kranik jest zwykły grawitacyjny, w pozycjach ON i RES leci paliwo
porządnym strumieniem, na OFF nie leci, więc tutaj nie widze problemu.
Odpowietrzenie baku jest w korku, próbowałem odpalać też z otwartym wlewem
i nic to nie zmieniało - tzn nie odpalał. Chyba, że nie do końca rozumiem jak działa
odpowietrzenie i należy je sprawdzić jakoś inaczej.
--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/
-
4. Data: 2012-06-18 21:47:30
Temat: Re: Dziwne objawy przy połowie zbiornika paliwa
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Użytkownik "Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> napisał w wiadomości
news:slrn.pl.jttuv9.8f7.usenet@piko.homelinux.net...
> Co powiniennem sprawdzić w pierwszej kolejności?
masz założony filtr paliwa na wężyku?
Jeśli tak to czy siatkowy, czy papierowy?
Jeśli papierowy - wymień na siatkowy.
Jeśli siatkowy, zdemontuj i sprawdz, czy sytuacja sie powtórzy.
(mało paliwa = małe cisnienie. Filtr paliwa = większy opór przepływu, filtr
papierowy = jeszcze większy opór)
--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita)
gg 1461968
Dwa ogony - Irma, Myszka.
A4 B5, Megane MK I ph1, FJ1100N
Sprzedam Volvo FL618 z zabudową śmieciarki 18m3
-
5. Data: 2012-06-18 21:50:09
Temat: Re: Dziwne objawy przy połowie zbiornika paliwa
Od: "Ivam" <f...@p...fm>
Użytkownik "Piotr Klimek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:s...@p...homelinu
x.net...
> Kranik jest zwykły grawitacyjny, w pozycjach ON i RES leci paliwo
> porządnym strumieniem, na OFF nie leci, więc tutaj nie widze problemu.
Wez podstaw jakies naczynie, ktorym mozna mierzyc bezproblemowo i sprawdz
czy przeplyw drastycznie nie maleje. I czy w pozycji RES przypadkiem nie
leci przez 15 sekund i przestaje.
Pomagajace przechyly sugeruja ze paliwo sie przelewa po baku i go po prostu
nie masz w jednej czesci - w MZ'tach tak bylo;)
> Odpowietrzenie baku jest w korku, próbowałem odpalać też z otwartym wlewem
> i nic to nie zmieniało - tzn nie odpalał.
Czyli nie odpowietrzenie.
--
pzdr:
Ivam
scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upośledzonych Umysłowo
-
6. Data: 2012-06-19 08:31:33
Temat: Re: Dziwne objawy przy połowie zbiornika paliwa
Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>
Dnia (Mon, 18 Jun 2012 21:47:30 +0200) ktos podajacy sie za Kuba (aka cita)
wyklawiaturowal co nastepuje:
>> Co powiniennem sprawdzić w pierwszej kolejności?
>
>
> masz założony filtr paliwa na wężyku?
>
> Jeśli tak to czy siatkowy, czy papierowy?
> Jeśli papierowy - wymień na siatkowy.
> Jeśli siatkowy, zdemontuj i sprawdz, czy sytuacja sie powtórzy.
>
> (mało paliwa = małe cisnienie. Filtr paliwa = większy opór przepływu, filtr
> papierowy = jeszcze większy opór)
Jest filtr założony (siatkowy), którego chyba oryginalnie być nie powinno. Nawet
wymieniałem go na nowy, jakiś uniwersalny. Jak zjemowałem wężyk od strony
gaźnika to paliwo przechodziło przez ten filtr i sikało porządnym
strumieniem. Niemniej jednak spróbuje zdemontować filtr - dzięki za
pomysł.
--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/
-
7. Data: 2012-06-19 08:33:46
Temat: Re: Dziwne objawy przy połowie zbiornika paliwa
Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>
Dnia (Mon, 18 Jun 2012 21:50:09 +0200) ktos podajacy sie za Ivam
wyklawiaturowal co nastepuje:
>> Kranik jest zwykły grawitacyjny, w pozycjach ON i RES leci paliwo
>> porządnym strumieniem, na OFF nie leci, więc tutaj nie widze problemu.
>
> Wez podstaw jakies naczynie, ktorym mozna mierzyc bezproblemowo i sprawdz
> czy przeplyw drastycznie nie maleje. I czy w pozycji RES przypadkiem nie
> leci przez 15 sekund i przestaje.
OK, sprawdzę to.
> Pomagajace przechyly sugeruja ze paliwo sie przelewa po baku i go po prostu
> nie masz w jednej czesci - w MZ'tach tak bylo;)
Bak jest faktycznie podzielony na dwie części, może to faktycznie to i
niepotrzebnie szukam dziury w całym.
--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/
-
8. Data: 2012-06-19 17:15:26
Temat: Re: Dziwne objawy przy połowie zbiornika paliwa
Od: Sir Piernik <s...@g...pl>
Piotr Klimek pisze:
...>8
>> Pomagajace przechyly sugeruja ze paliwo sie przelewa po baku i go po prostu
>> nie masz w jednej czesci - w MZ'tach tak bylo;)
>
> Bak jest faktycznie podzielony na dwie części, może to faktycznie to i
> niepotrzebnie szukam dziury w całym.
Aby to sprawdzic polecam stary harcerski sposob :)
Otworz bak, przyloz dziob do wlotka i dmuchaj. Odrazu zorientujesz sie
czy leci powietrze czy paliwo.
Przynajmniej w XJ tak mi dzialalo :)
Pozdrawiam
Sir Piernik
Betvelwe
-
9. Data: 2012-06-20 09:01:36
Temat: Re: Dziwne objawy przy połowie zbiornika paliwa
Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>
Dnia (Tue, 19 Jun 2012 17:15:26 +0200) ktos podajacy sie za Sir Piernik
wyklawiaturowal co nastepuje:
> ...>8
>>> Pomagajace przechyly sugeruja ze paliwo sie przelewa po baku i go po prostu
>>> nie masz w jednej czesci - w MZ'tach tak bylo;)
>>
>> Bak jest faktycznie podzielony na dwie części, może to faktycznie to i
>> niepotrzebnie szukam dziury w całym.
>
> Aby to sprawdzic polecam stary harcerski sposob :)
> Otworz bak, przyloz dziob do wlotka i dmuchaj. Odrazu zorientujesz sie
> czy leci powietrze czy paliwo.
> Przynajmniej w XJ tak mi dzialalo :)
Sorry, ale nie rozumiem co mam zrobić... Sprobujesz wytłumaczyć raz
jeszcze?
--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/
-
10. Data: 2012-06-20 16:29:59
Temat: Re: Dziwne objawy przy połowie zbiornika paliwa
Od: __Maciek <i...@c...org>
Wed, 20 Jun 2012 07:01:36 +0000 (UTC) Piotr Klimek
<usenet@USUN_TOklimek.net.pl> napisał:
>Sorry, ale nie rozumiem co mam zrobić... Sprobujesz wytłumaczyć raz
>jeszcze?
Pewnie chodziło mu o to że masz hermetycznie połączyć swoje usta z
wlewem paliwa (człowiek ma dobre, duże uszczelki :-) ) i własnopłucnie
wytworzyć nadciśnienie w zbiorniku. Po tym jak łatwo to nadciśnienie
będzie znikać, rozpoznasz czy zbiornik wylewa paliwo czy wydmuchuje
powietrze. Tak mnie się wydawa, ale niech autor zweryfikuje.