  • 1. Data: 2012-06-18 11:59:06
    Temat: Dziwne objawy przy połowie zbiornika paliwa
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Hej,
    Jest sobie Aprilia RX125 rocznik 1996. Po zalaniu do pełna jedźi bez
    żadnych problemów. Jednak gdy w baku zostaje około 3L (czyli mniej więcej
    moment kiedy powinno się przełączyć kranik na RES) motocykl przestaje
    jechać. Po wypięciu wężyka z gaźnika zarówno w pozycji RES jak i ON paliwo
    leci bez problemów. Żeby odpalić musiałem położyć go na jednym a później
    na drugim boku. Po takiej akcji odpalił bez problemów i po dojechaniu na
    stacje weszło 7,5L (bak powinien mieć 10L). Zanim wpadliśmy na pomysł z
    przekładaniem motocykla na bok najpierw mordowaliśmy się półtorej godziny
    z wymianą świec i sprawdzaniem wszystkiego naokoło - bo przecież paliwo
    sikało w każdej pozycji kranika...

    Co powiniennem sprawdzić w pierwszej kolejności?

    Piotr Klimek
    Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
    http://bikepics.com/members/piko/

  • 2. Data: 2012-06-18 17:14:47
    Temat: Re: Dziwne objawy przy połowie zbiornika paliwa
    Od: "Ivam" <f...@p...fm>

    Użytkownik "Piotr Klimek" napisał w wiadomości grup
    x.net...
    > Co powiniennem sprawdzić w pierwszej kolejności?

    Ja najpierw sprawdzilbym odpowietrzenie baku - to potrafi dawac bardzo
    rozne, dziwne objawy. Potem kranik - nie wiem czy tam nie ma
    podcisnieniowego, jesli jest to trzebaby go rozebrac i sprawdzic co jak.

    --
    pzdr:
    Ivam

    scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upośledzonych Umysłowo

  • 3. Data: 2012-06-18 20:06:14
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Mon, 18 Jun 2012 17:14:47 +0200) ktos podajacy sie za Ivam
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > Ja najpierw sprawdzilbym odpowietrzenie baku - to potrafi dawac bardzo
    > rozne, dziwne objawy. Potem kranik - nie wiem czy tam nie ma
    > podcisnieniowego, jesli jest to trzebaby go rozebrac i sprawdzic co jak.

    Kranik jest zwykły grawitacyjny, w pozycjach ON i RES leci paliwo
    porządnym strumieniem, na OFF nie leci, więc tutaj nie widze problemu.

    Odpowietrzenie baku jest w korku, próbowałem odpalać też z otwartym wlewem
    i nic to nie zmieniało - tzn nie odpalał. Chyba, że nie do końca rozumiem jak działa
    odpowietrzenie i należy je sprawdzić jakoś inaczej.

  • 4. Data: 2012-06-18 21:47:30
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> napisał w wiadomości
    > Co powiniennem sprawdzić w pierwszej kolejności?

    masz założony filtr paliwa na wężyku?

    Jeśli tak to czy siatkowy, czy papierowy?
    Jeśli papierowy - wymień na siatkowy.
    Jeśli siatkowy, zdemontuj i sprawdz, czy sytuacja sie powtórzy.

    (mało paliwa = małe cisnienie. Filtr paliwa = większy opór przepływu, filtr
    papierowy = jeszcze większy opór)

    Kuba (aka cita)
    gg 1461968
    Dwa ogony - Irma, Myszka.

    A4 B5, Megane MK I ph1, FJ1100N
    Sprzedam Volvo FL618 z zabudową śmieciarki 18m3

  • 5. Data: 2012-06-18 21:50:09
    Od: "Ivam" <f...@p...fm>

> [...]
    > Kranik jest zwykły grawitacyjny, w pozycjach ON i RES leci paliwo
    > porządnym strumieniem, na OFF nie leci, więc tutaj nie widze problemu.

    Wez podstaw jakies naczynie, ktorym mozna mierzyc bezproblemowo i sprawdz
    czy przeplyw drastycznie nie maleje. I czy w pozycji RES przypadkiem nie
    leci przez 15 sekund i przestaje.

    Pomagajace przechyly sugeruja ze paliwo sie przelewa po baku i go po prostu
    nie masz w jednej czesci - w MZ'tach tak bylo;)

    > Odpowietrzenie baku jest w korku, próbowałem odpalać też z otwartym wlewem
    > i nic to nie zmieniało - tzn nie odpalał.

    Czyli nie odpowietrzenie.

  • 6. Data: 2012-06-19 08:31:33
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Mon, 18 Jun 2012 21:47:30 +0200) ktos podajacy sie za Kuba (aka cita)
> [...]

    > Jeśli siatkowy, zdemontuj i sprawdz, czy sytuacja sie powtórzy.
    >
    > (mało paliwa = małe cisnienie. Filtr paliwa = większy opór przepływu, filtr

    Jest filtr założony (siatkowy), którego chyba oryginalnie być nie powinno. Nawet
    wymieniałem go na nowy, jakiś uniwersalny. Jak zjemowałem wężyk od strony
    gaźnika to paliwo przechodziło przez ten filtr i sikało porządnym
    strumieniem. Niemniej jednak spróbuje zdemontować filtr - dzięki za
    pomysł.

  • 7. Data: 2012-06-19 08:33:46
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Mon, 18 Jun 2012 21:50:09 +0200) ktos podajacy sie za Ivam
> [...]

    > czy przeplyw drastycznie nie maleje. I czy w pozycji RES przypadkiem nie

    OK, sprawdzę to.

    > Pomagajace przechyly sugeruja ze paliwo sie przelewa po baku i go po prostu
    > nie masz w jednej czesci - w MZ'tach tak bylo;)

    Bak jest faktycznie podzielony na dwie części, może to faktycznie to i
    niepotrzebnie szukam dziury w całym.

  • 8. Data: 2012-06-19 17:15:26
    Od: Sir Piernik <s...@g...pl>

    Piotr Klimek pisze:
    ...>8

    > Bak jest faktycznie podzielony na dwie części, może to faktycznie to i
    > niepotrzebnie szukam dziury w całym.

    Aby to sprawdzic polecam stary harcerski sposob :)
    Otworz bak, przyloz dziob do wlotka i dmuchaj. Odrazu zorientujesz sie
    czy leci powietrze czy paliwo.
    Przynajmniej w XJ tak mi dzialalo :)

    Pozdrawiam
    Sir Piernik
    Betvelwe

  • 9. Data: 2012-06-20 09:01:36
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Tue, 19 Jun 2012 17:15:26 +0200) ktos podajacy sie za Sir Piernik
> [...]

    > Aby to sprawdzic polecam stary harcerski sposob :)
    > Otworz bak, przyloz dziob do wlotka i dmuchaj. Odrazu zorientujesz sie

    Sorry, ale nie rozumiem co mam zrobić... Sprobujesz wytłumaczyć raz
    jeszcze?

  • 10. Data: 2012-06-20 16:29:59
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Wed, 20 Jun 2012 07:01:36 +0000 (UTC) Piotr Klimek
    <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> napisał:

    >Sorry, ale nie rozumiem co mam zrobić... Sprobujesz wytłumaczyć raz
    >jeszcze?

    Pewnie chodziło mu o to że masz hermetycznie połączyć swoje usta z
    wlewem paliwa (człowiek ma dobre, duże uszczelki :-) ) i własnopłucnie
    wytworzyć nadciśnienie w zbiorniku. Po tym jak łatwo to nadciśnienie
    będzie znikać, rozpoznasz czy zbiornik wylewa paliwo czy wydmuchuje
    powietrze. Tak mnie się wydawa, ale niech autor zweryfikuje.