  • 31. Data: 2013-01-25 17:55:19
    Temat: Re: ogrzewanie mieszkania IR
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 25 Jan 2013 16:43:45 +0100, Desoft napisał(a):

    > Sprawność każdej pompy jest zawsze mniejsza od 100%.
    Wiecej, sprawność czegokolwiek jest mniejsza od100. Więc odkrywczy nie
    jesteś.

    > Nawet więcej: sprawność
    > _całego_ układu opartego na pompie ciepła, też ma sprawność mniejszą od
    > 100%. - to tak jak z otwartą lodówką w zamkniętym pomieszczeniu - lodówka
    > grzeje.
    A to już zależy jak liczysz (co uważasz za) sprawność.
    --
    Jacek

  • 32. Data: 2013-01-25 18:28:17
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Wiecej, sprawność czegokolwiek jest mniejsza od100. Więc odkrywczy nie
    > jesteś.

    Jak już coraz bardziej globalnie patrzymy na wszystkie procesy to może
    sprawność każdego jest zawsze 100% bo energia nie ginie (dopóki nie ma
    zamiany masa->energia i odwrotnie).
    P.G.

  • 33. Data: 2013-01-25 20:27:55
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 25.01.2013 12:13, DJ pisze:
    (...)
    > Jakie macie zdanie w tym temacie, a może ktoś z Was miał do czynienia z
    > eksploatacją takiego cuda?
    > Szczerze mówiąc poszukuję argumentów przeciw temu rozwiązaniu IR.

    Witam

    Do tej pory mamy na grupie ze 20 postów. zastanawiam się czy któryś z
    piszących widział taki promiennik IR w działaniu?

    Ja znam kościół (budynek) w krórym chyba są takie promienniki. Wygląda
    to jak niedorobiona lampa uliczna w aluminiowej obudowie. W działaniu
    "świeci" kolorem marchewkowym. ale pomimo że ludzie są jakieś 10 metrów
    od promiennika spokojnie, z zamkniętymi oczami można stwierdzić z której
    strony "pada" ciepło. Efekt jest taki że "piździ jak w Kielcach na
    dworcu" a z lamp "bije" ciepełko.

    Nie mam pojęcia ile taki promiennik zużywa enegii, ale tej cieplnej,
    czysto rezystancyjnej mało, bo grzejąc same siebie, poruszając
    powietrze, brudziłby ściany, a tak nie jest. (wokół starych kaloryferów
    wyraźnie widać smugi)

    Moje spostrzeżenia możesz wykorzystać jako argument przeciw - bo w
    ciuchach słabo odczuwamy to ciepło, za zimno będzie żeby latać w
    majtkach, a ewentualne plusy IR, przeważają w ekstremalnie wysokich
    pomieszczeniach.
    Możesz też poprosić sprzedawce o demonstracje w Twoim/Klienta domu tych
    promienników.

    ToMasz

  • 34. Data: 2013-01-25 20:30:03
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@p...onet.pl>

    Dobry wieczór

    Użytkownik "BartekK" <s...@d...org> napisał w wiadomości

    > Nie mam pojęcia, chyba wynika to z braku wiedzy w danej dziedzinie
    > (lub w ogóle "mądrości własnej" opartej na jakichś podstawach
    > fizyki, matematyki czy logiki), i większe zaufanie do materiałów
    > promocyjnych i reklam niż do wiedzy ewentualnego fachowca w danej
    > dziedzinie.
    [...]

    Wiesz, z mojej strony to było pytanie retoryczne. Ale... ale osoba,
    która w jakiejś firmie zajmuje na tyle poważne stanowisko, że jest
    władna podjąć decyzję w sprawie konkretnej inwestycji nie pochodzi
    chyba z łapanki? A tylko taka metoda poszukiwania pracowników na
    kluczowe stanowiska może skutkować opisanymi efektami. Wiem, jestem
    naiwny...
    Jasny szlag mnie trafia, jak spotykam się z takimi analfabetami
    funkcjonalnymi w życiu codziennym. Zadufanie, arogancja i pewność z
    siebie, a gdzieś z boku popiskuje totalna niekompetencja i zwyczajna
    głupota :-/
    No cóż, tumaniści po "markietingu i zarzundzaniu żondzom"!

    OK, ulzyłem sobie przed snem. Może dzieki temu nie dopadnie mnie we
    śnie apopleksja ;-)

    Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

  • 35. Data: 2013-01-25 21:06:09
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 25.01.2013 20:27, ToMasz wrote:
> [...]
    >
    > Do tej pory mamy na grupie ze 20 postów. zastanawiam się czy któryś z
    > piszących widział taki promiennik IR w działaniu?

    Starczy, że widzieli kominek albo piec kaflowy w działaniu :)

    > Ja znam kościół (budynek) w krórym chyba są takie promienniki. Wygląda
    > to jak niedorobiona lampa uliczna w aluminiowej obudowie. W działaniu
    > "świeci" kolorem marchewkowym.

    To inna wersja. Teraz są modne panelowe - grzałka+izolacja+medium
    emitujące (lekki stop o małej pojemności cieplnej)

    > ale pomimo że ludzie są jakieś 10 metrów
    > od promiennika spokojnie, z zamkniętymi oczami można stwierdzić z której
    > strony "pada" ciepło. Efekt jest taki że "piździ jak w Kielcach na
    > dworcu" a z lamp "bije" ciepełko.

    Co w mieszkaniu daje dość kijowy efekt. Jak ustawisz twarz w stronę
    promiennika to tyłek marznie.

    > Nie mam pojęcia ile taki promiennik zużywa enegii, ale tej cieplnej,
    > czysto rezystancyjnej mało,

    One (przynajmniej wszystkie które widziałem/o których słyszałem)
    działają _czysto_ rezystancyjnie.

    > bo grzejąc same siebie, poruszając
    > powietrze, brudziłby ściany, a tak nie jest. (wokół starych kaloryferów
    > wyraźnie widać smugi)

    Kwestia kształtu, tego gdzie się instaluje kaloryfery i tego jak wygląda
    obieg wody w kaloryferze (często smugi powstawały na skutek lepienia się
    kurzu do kondensującej pary) oraz czasu(od kiedy są te promienniki w
    kościele?).

> [...]
    > ciuchach słabo odczuwamy to ciepło, za zimno będzie żeby latać w
    > majtkach, a ewentualne plusy IR, przeważają w ekstremalnie wysokich

    Podłogowe też się sprawdza, a rzeczywiście grzeje a nie tylko "zapewnia
    uczucie ciepła".

    Michoo

  • 36. Data: 2013-01-25 21:22:02
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Desoft,

    Friday, January 25, 2013, 4:43:45 PM, you wrote:

    > Pompa ciepła nie "wytwarza" ciepła

    Czy ja pisałem coś o wytwarzaniu?

    > - więc bełkot co do sprawności.

    albo o sprawności?

    > Dokładnie. _darmo_ jest istotą. Jednostka "darmo" nie występuje w układzie
    > SI, a jedynie w marketingu, ba nawet nie występuje w handlu :)
    > Dla fizyki nie jest istotne czy pompujesz darmowe paliwo czy płatne paliwo.
    > Sprawność każdej pompy jest zawsze mniejsza od 100%. Nawet więcej: sprawność
    > _całego_ układu opartego na pompie ciepła, też ma sprawność mniejszą od
    > 100%. - to tak jak z otwartą lodówką w zamkniętym pomieszczeniu - lodówka
    > grzeje.
    > A ile na tym zyskujesz i na ile Cię "rąbią", to już nie dziedzina fizyki.

    Tyle, ze piszesz nie na temat, bo ja nawet nie śmiałem uzyć pojęcia
    "sprawność".

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 37. Data: 2013-01-25 21:24:00
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-01-25 20:27, ToMasz pisze:
    > Do tej pory mamy na grupie ze 20 postów. zastanawiam się czy któryś z
    > piszących widział taki promiennik IR w działaniu?
    Owszem, swego czasu były w jakiejś biedronce/lidlu sprzedawane jako
    "ogrzewacz łazienkowy kwarcowy halogenowy energooszczędny" (czy jakiś
    inny tego typu bełkot). Tam też świeciło to na marchewkowo, coś jak to:
    http://nokautimg3.pl/p-65-be-65be5c05ae8a650dd8eb140
    ae998ea2c500x500/elesko-ok-304-ogrzewacz-kwarcowy-wy
    sylka-od-reki.jpg

    Teściowa się na to połakomiła, bo energooszczędne! Fakt, brało jakieś
    400/800W a stojąc 1m od niego - wydawało się ciepło. Szkoda tylko, że
    nagrzewało się tylko to co przed nim, i tylko na czas oświetlenia IR, po
    chwili wszystko zimne. W łazience się wcale cieplej od tego nie robiło,
    no może na tą chwilę gdy akurat człowiek wylazł z wanny i stanął zadkiem
    do promiennika - to przyjemnie grzało nerki. Ale jak była łazienka cała
    zaparowana i zimna - tak nadal została.

    W sumie chyba równie dobrze było powiesić z 2-3 halogeny 1500W połączone
    w szereg, by nie swieciły mocno a grzały. Efekt podobny a cena .. też ;)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 38. Data: 2013-01-25 21:44:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan BartekK napisał:

> [...]
    > no może na tą chwilę gdy akurat człowiek wylazł z wanny i stanął zadkiem
    > do promiennika - to przyjemnie grzało nerki. Ale jak była łazienka cała

    Ale przecież to właśnie do tego jest! Kominek (taki oldskulowy) nie służył
    do grzania pomieszczeń, tylko do ogrzewania się przy. Drzewiej ludzie
    zdawali sobie z tego sprawę. Tak samo jest z IR -- to nie jest do zmiany
    temperatury, tylko do zmodyfikowania środowiska w mieszkaniu.

    > W sumie chyba równie dobrze było powiesić z 2-3 halogeny 1500W połączone
    > w szereg, by nie swieciły mocno a grzały. Efekt podobny a cena .. też ;)

    A nie lepiej po prostu jak Pan Bóg przykazał świecić w łazience lampami
    żarowymi? Ja mam koło 250W halogenów -- jest jasno, jest antydepresyjnie,
    a jak człowiek z wanny wyjdzie, to mu w zadek miło grzeje.

    --
    Jarek

  • 39. Data: 2013-01-25 22:04:28
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2013-01-25 20:27:55 +0100, ToMasz
    <n...@n...neostrada.pl> said:

> [...]
    > od promiennika spokojnie, z zamkniętymi oczami można stwierdzić z
    > której strony "pada" ciepło. Efekt jest taki że "piździ jak w Kielcach

    Ale takie w postaci lampy to znam. Przynajmniej takie małej mocy. Dawno
    temu, kiedy jeszcze dziadkowie żyli, to na wsi dogrzewaliśmy takimi
    żarówkami pisklęta. Ile to miało? 150- 200W, nie pamiętam, dzieciak
    wówczas byłem.

    Natomiast te które teraz są promowane w budownictwie to płaski panel,
    który wiesza się na ścianie lub suficie. Nie świeci w ogóle w paśmie
    widzialnym.

    --
    DJ

  • 40. Data: 2013-01-25 22:14:15
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    wiadomości news:4182121818$20130125212202@squadack.com...

> [...]

    " Fizyka przewiduje, że z pompy ciepła można uzyskać nawet 3.5kWh ciepła
    z 1kWh dostarczonej energii elektrycznej. "

    Po prostu zabrzmiało mi to "marketingowo" :)

    --
    Desoft