  • 1. Data: 2009-07-22 11:22:17
    Temat: odzyskanie zdjec z xD - czy da sie cos jeszcze zrobic?
    Od: "mulczas" <m...@o...pl>

    Witam

    Chciałem się Was poradzić w sprawie odzyskania danych (pliki ORF z kompakta
    Olympus) z uszkodzonej karty xD. Większość zdjęć udało się zgrać, ale
    pozostała część nieodczytywalna i nie wiem co dalej z tym robić - dać sobie
    spokój, czy jakoś jeszcze próbować - nie są to jakieś superważne czy
    superfajne zdjęcia, ale jeśli jest jeszcze szansa coś zrobić to szkoda mi
    np. tej karty formatować i nadpisywać.

    Na początek opis zaistnienia usterki:
    Będąc na wakacjach oddałem zapełnione karty do zakładu foto w celu
    przegrania ich zawartości na DVD. Pan w zakładzie 2 karty zgrał normalnie,
    trzeciej już nie,
    mówiąc, że "coś tam jakiś błąd się pojawia i nie ma zdjęć" itp.
    Przed oddaniem karty do zakładu przeglądałem zdjęcia w aparacie i wszystko
    było w porządku. Po odebraniu karty włożyłem ją ponownie do aparatu - "!
    Błąd obrazu".
    Na kartach były zdjęcia :
    1) od 1 do 127 (P7140001.ORF do P7160127.ORF) - ta nie chciała się zgrać,
    2) od 128 do 267 (P7160128.ORF do P7160267.ORF) - ta zgrała się normalnie.

    W domu włożyłem do czytnika tą pierwszą kartę w celu odzyskania zdjęć i pod
    Windows ujrzałem (!!) pliki z drugiej karty (P7160128.ORF do P7160267.ORF),
    większość nieczytelna.
    Otworzyć dało się tylko 2, 5, 7, 9, 12 i którerśtamjeszcze zdjęcie -
    okazało się że jest to 6 pierwszych zdjęć z 1. karty (choć miały nazwy tych
    z drugiej).

    Wniosek chyba taki - pan w zakładzie foto, a właściwie jego piekielna
    maszynka do
    zgrywania zdjęć, podmienił tablicę plików (tak to się nazywa?), ale same
    dane zostały na karcie zostały.

    Próby odzysku danych różnymi programami dały wynik taki, że właściwie mam
    wszystkie pliki, które były na karcie, tylko nie każde da się otworzyć.
    Szczegółowo to jest tak - każdy plik z tego aparatu ma 10,2MB
    te pliki, które po odczytaniu z karty miały tyle lub więcej - otwierają się
    normalnie,
    ale jest część plików o rozmiarach np. 4,9MB, 1,78MB, z któych "wyciągnąć"
    można tylko zaszyty JPEG 160x120px - stąd wiem co na nich jest. Są to
    właściwie zawsze nowsze pliki - robione jako ostatnie, wgrane przez aparat
    w miejsce poprzednich, skasowanych z karty w trakcie robienia zdjęć.
    Dodatkowo zauważyłem, że te zdjęcia z "niedoborem" rozmiaru występują obok
    ponadwymiarowych, które otwierają się normalnie, np. 1. plik na karcie ma
    4,9MB i nie da się go otworzyć, następny ma 15,5MB i otworzyć się da.
    Wygląda to tak, jakby dane z 1. zdjęcia w trakcie odzyskiwania zdjęć
    zostały "doklejone" do kolejnego.

    Tak więc zastanawiam się teraz czy można jeszcze jakimś programem poskładać
    do kupy te zdjęcia albo czy jest szansa że jakieś narzędzie inaczej powiąże
    sektory z karty dając pliki o właściwych wielkościach.
    Do tej pory próbowałem Bad Copy Pro i Photo_rec z pakietu Test Disk - oba
    odzyskały tak z 80-90% zdjęć prawidłowo plus kilkanaście z "kwiatkami"
    opisanymi powyżej, inne narzędzia natomiast zwracały coś czego w ogóle nie
    dało się otworzyć (PC Inspector File R. i Smart R, Sandisk Rescue PRO i
    jakiś jeszce Digital Image Recovery).

  • 2. Data: 2009-07-22 11:23:13
    Od: "mulczas" <m...@o...pl>

    i jeszcze jedno - miało być krótko, prosto i komunikatywnie a wyszło jak
    zwykle.
    Dziekuje kazdemu kto przebrnie przez caly tekst :)

  • 3. Data: 2009-07-22 18:55:24
    Od: Kamel3D <k...@o...pl>

    mulczas pisze:

    > Dziekuje kazdemu kto przebrnie przez caly tekst :)

    Mi sprawdzał się jedynie użyty przez Ciebie BadCopy... Jeśli On "nie",
    to już chyba żaden...

    --
    Kamel |Pisząc do mnie|Galeria Stereoskopowa|Wejdź \
    http://www.kamel3d.com | zamień |Zdjęcia trójwymiarowe|zobacz \

  • 4. Data: 2009-07-22 19:29:37
    Od: "q...@g...com" <q...@g...com>

    On 22 Lip, 13:22, "mulczas" <m...@o...pl> wrote:
    > Witam

    http://avaxhome.ws/software/software_type/utilities/
    scandiskrescueprodel4.html

    Pozdrawiam StaM

  • 5. Data: 2009-07-23 16:39:54
    Od: "mulczas" <m...@o...pl>

    > http://avaxhome.ws/software/software_type/utilities/
    scandiskrescueprodel4.html

    No wlasnie Rescue Pro zwrócil mi (chyba) mieszanke sektorów do oddzielnych
    plików, ORF i JPEG na zmiane. Nie bardzo wiec dalej wiedzialem co z tym
    zrobic. W wiekszosci przypadków byly to ORF rozmiaru 7,00kB i zaraz obok
    jako nastepny JPEG o rozmiarze 10,2MB lub mniejszych - dla tych plików,
    które z Photo Rec i Bad Copy byly nieodczytywalne (np. mialy 4,9MB)