  • 11. Data: 2011-09-02 10:45:02
    Temat: Re: odliczenie vat a rodzaj abonamentu (firma/indywid.)
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

    W dniu 2011-09-01 21:43, cisiek pisze:
    > Witam
    >
    > Dzisiaj Pan w Orange zastrzelił mnie tekstem, że jeśli wpiszę dane firmy
    > do umowy indywidualnej, to nie będę mógł odliczać VAT (a przy
    > abonamencie firmowym - owszem).
    >
    > Temat wziął się stąd, że Orange ma abonamenty dla firm jakieś chore, ale
    > w mojej sytuacji całkiem fajnie grałaby Pantera II.
    >
    > Czy koleś bredził jak potłuczony, czy rzeczywiście tak jest, a jeśli nie
    > można odliczać VAT przy abonamencie kl.ind., to dlaczego?

    przejdz na grupe o podatkach, zalozylem tam watek na ten temat. Jak
    podpiszesz umowe na firme i podasz pelne dane z nipem, orange bedzie
    mialo zasrany obowiazek wysatwic fakture zawierajaca wszystkie te dane,
    wprzeciwnym razie bedzie to niezgodne z rozporzadzeniem w sprawie
    wystawiania faktur bo ono jasno mowi kiedy nipu moze nie byc.

    P.

  • 12. Data: 2011-09-02 12:18:15
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

    W dniu 2011-09-02 12:45, Pendrive pisze:

> [...]
    > wprzeciwnym razie bedzie to niezgodne z rozporzadzeniem w sprawie
    > wystawiania faktur bo ono jasno mowi kiedy nipu moze nie byc.

    albo i nie :-)

  • 13. Data: 2011-09-02 12:47:54
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

    W dniu 2011-09-02 14:18, Pendrive pisze:

    > albo i nie :-)

    nie w sensie ze nipu od faktury od dostawcy telek. nie musi byc ale vat
    odliczyc mozna bo faktura jest wystawiona poprawnie.

  • 14. Data: 2011-09-03 11:34:14
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    Waldek Godel wrote:
    > Co więcej - przysłowiowy Jan Kowalski może sobie kupić umowę na 2 lata.
    > Po 6 miesiacach zechce założyć sobie jednoosobową działalność pod nazwą
    > Jan Kowalski.
    > W zasadzie ma prawo zażądać zmiany faktury z tej bez NIP do tej z NIP.
    > Bez zmiany czegokolwiek innego, w szczególności bez zmiany taryfy.

    Zapraszam do salonu TPSA i próby dokonania takiej zmiany. W środku umowy
    - oznacza to jej zerwanie, a w przypadku umowy na czas nieokreślony
    wymaga... odłączenia sygnału. U mnie przerwa w dostarczaniu Internetu
    trwała jedynie... miesiąc. W centrum Warszawy, kilkaset metrów od
    siedziby TPSA na Nowym Świecie/Świętokrzyskiej.

    > Jedyną przeszkodą w tym może być bezgraniczna złośliwość tej firmy, sam
    > kiedyś walczyłem z tepsą o prawidłowe wystawienie faktur VAT.

    Na szczęście Orange już nie robi chyba takich problemów. W Erze operacja
    trwała około 10 minut.

    > Żeby było śmieszniej, zmienili na fakturze odbiorcę z Imię Nazwisko na
    > FHU "Nazwa firmy" Imię Nazwisko, ale NIP nie wpisali. Bo tak.

    Jak ktoś robi sobie aż takie jaja, to ja dodaję NIP ja dodaję jako część
    nazwy firmy.

    > I przez następny rok - nie do przejścia. Woleli zerwać umowę, rzekomo z
    > winy abonenta.

    Nie ma to jak przyjazny operator.

    rgrds,
    Jakub

  • 15. Data: 2011-09-03 12:23:02
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Sat, 3 Sep 2011 11:34:14 +0000 (UTC), Jakub Danecki napisał(a):

> [...]
    > trwała jedynie... miesiąc. W centrum Warszawy, kilkaset metrów od
    > siedziby TPSA na Nowym Świecie/Świętokrzyskiej.

    Nie wymaga - i jest na to orzecznictwo.
    Dokąd to jest zmiana z Jan Kowalski na ten sam Jan Kowalski prowadzący
    działalność gospodarczą oczywiście, czyli jednoosobowa firma albo spółka
    cywilna.
    Spółka z o.o. to już zupełnie inna para kaloszy.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Nie to co trole z polskiego usenetu ... ci to sami madrale..." - Paweł

  • 16. Data: 2011-09-13 11:22:40
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    Waldek Godel wrote:
    > Nie wymaga - i jest na to orzecznictwo.

    Dobra, ale mówisz o sądzie, kilku wygranych preocsach, czy o biurze
    obsługi i praktyce w TPSA? Oni się drobiazgów takich nie boją - ty wydasz
    kilkaset PLN na sprawę, a oni zmienią zapisy i wyślą korekty faktur za
    kilka lat. A ty tymczasem nie odpiszesz sobie od podatku dzisiaj.

    > Dokąd to jest zmiana z Jan Kowalski na ten sam Jan Kowalski prowadzący
    > działalność gospodarczą oczywiście, czyli jednoosobowa firma albo spółka
    > cywilna.

    Oczywiście, że tak powinno być i praktycznie wszędzie indziej problemu
    nie ma.

    > Spółka z o.o. to już zupełnie inna para kaloszy.

    To akurat oczywiste - inny podmiot prawa.

    Jakub

  • 17. Data: 2011-09-13 11:33:31
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Tue, 13 Sep 2011 11:22:40 +0000 (UTC), Jakub Danecki napisał(a):

    > kilkaset PLN na sprawę, a oni zmienią zapisy i wyślą korekty faktur za
    > kilka lat. A ty tymczasem nie odpiszesz sobie od podatku dzisiaj.

    Podatnik nie ma obowiązku przyjąć nieprawidłowo wystawionej faktury.
    Co więcej - ma obowiązek jej nie przyjąć.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "WIesz Apple nie musi sie rzucac na kazda nisze z rozpacza w oczach jak