    From: "Jakub Danecki" <j...@d...net>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: odliczenie vat a rodzaj abonamentu (firma/indywid.)
    Date: Sat, 3 Sep 2011 11:34:14 +0000 (UTC)

    Waldek Godel wrote:
    > Co więcej - przysłowiowy Jan Kowalski może sobie kupić umowę na 2 lata.
    > Po 6 miesiacach zechce założyć sobie jednoosobową działalność pod nazwą
    > Jan Kowalski.
    > W zasadzie ma prawo zażądać zmiany faktury z tej bez NIP do tej z NIP.
    > Bez zmiany czegokolwiek innego, w szczególności bez zmiany taryfy.

    Zapraszam do salonu TPSA i próby dokonania takiej zmiany. W środku umowy
    - oznacza to jej zerwanie, a w przypadku umowy na czas nieokreślony
    wymaga... odłączenia sygnału. U mnie przerwa w dostarczaniu Internetu
    trwała jedynie... miesiąc. W centrum Warszawy, kilkaset metrów od
    siedziby TPSA na Nowym Świecie/Świętokrzyskiej.

    > Jedyną przeszkodą w tym może być bezgraniczna złośliwość tej firmy, sam
    > kiedyś walczyłem z tepsą o prawidłowe wystawienie faktur VAT.

    Na szczęście Orange już nie robi chyba takich problemów. W Erze operacja
    trwała około 10 minut.

    > Żeby było śmieszniej, zmienili na fakturze odbiorcę z Imię Nazwisko na
    > FHU "Nazwa firmy" Imię Nazwisko, ale NIP nie wpisali. Bo tak.

    Jak ktoś robi sobie aż takie jaja, to ja dodaję NIP ja dodaję jako część
    nazwy firmy.

    > I przez następny rok - nie do przejścia. Woleli zerwać umowę, rzekomo z
    > winy abonenta.

    Nie ma to jak przyjazny operator.

    rgrds,
    Jakub