  • 11. Data: 2011-01-26 23:38:22
    Temat: Re: odbior prawa jazdy zabranego 22 lata temu
    Od: "LA" <m...@i...pl>

    Użytkownik "J_K_K" <j...@i...fm> napisał w wiadomości
    news:ihq1dp$39d$1@speranza.aioe.org...

    > Tyle, że oryginał nie będzie już ważny
    > i musi wyrobić nowe.

    Terminy wymiany praw jazdy:
    Wydane do 1.10.1968 r. - wymiana do 30.06.2001 r.
    Wydane od 1.10.1968 r. do 31.12.1983 r.- wymiana do 31.03.2003 r.
    Wydane od 1.01.1984 r. do 30.04.1993 r. - wymiana do 31.12.2004 r.
    Wydane od 1.05.1993 r. do 30.06.1999 r. - wymiana do 30.06.2006 r.
    Wydane po 1.07.1999 r. - wymiana do 30.06.2006 r.
    Prawa jazdy tracą ważność po upływie terminu ustalonego do ich wymiany.
    Urząd ma obowiązek dokonać wymiany w każdym czasie po tym terminie.
    Okres ważności na jaki zostały wydane dotychczasowe dokumenty praw jazdy,
    jak i zakres wyszczególnionych w nich uprawnień, zostają zachowane na nowych
    dokumentach, o ile są zgodne z danymi w aktach ewidencyjnych kierowcy.
    Oznacza to, że jeżeli np. na dokumencie prawa jazdy określony został jego
    bezterminowy okres ważności, a brak jest w dokumentacji orzeczenia
    lekarskiego potwierdzającego ten fakt lub orzeczenie zawiera termin
    kolejnego badania lekarskiego (który upłynął) nowy dokument zostanie wydany
    na okres wynikający z aktualnego orzeczenia lekarskiego, które osoba winna
    dostarczyć na wezwanie urzędu
    Warunkiem wydania prawa jazdy jest zwrot dotychczas posiadanego dokumentu.

    Ostatni warunek ma juz spełniony:)

  • 12. Data: 2011-01-27 08:52:06
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Jest maly niuans - jesli na dluzej niz rok, to zdaje
    > ponownie egzamin.

    Z tym że niekoniecznie, ponieważ wtedy takie przepisy nie
    obowiązywały. Mój ojciec dawnymi czasy (spokojnie 20-25 lat
    temu) postradał PJ właśnie za kirę. Nie wiem na ile, ale na
    pewno dłużej niż na rok. A że niedługo potem starzy kaszlaka
    opchnęli to i nie odbierał prawka bo nie potrzebował.
    Dopiero jak parę lat temu, jak zanabyli auto, ojciec poszedł
    do urzędu i normalnie odebrał prawko, bez żadnego egzaminu.

  • 13. Data: 2011-01-27 09:44:40
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.01.2011 21:58, jopotam pisze:

    > W tym rzecz ze on nie wie na ile mu zabrali, po prostu policja mu
    > zabrala, on wyjechal za granice i teraz sobie przypomnial, jak ma to
    > sprawdzic?

    Moment... Nie był na sprawie? Żeby się nie okazało, że jest poszukiwany ;->

    Chociaż w sumie wtedy to chyba nie było jeszcze przestępstwo...

  • 14. Data: 2011-01-27 10:04:41
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Thu, 27 Jan 2011 09:44:40 +0100, Andrzej Ława na pl.misc.samochody
    napisał(a):

    > Moment... Nie był na sprawie? Żeby się nie okazało, że jest poszukiwany ;->

    20 lat to już chyba prawie wszystko się przedawnia ...

    "Choć kobiety są aniołami, małżeństwo jest jednak diabłem. George Byron"

  • 15. Data: 2011-01-27 10:14:13
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.01.2011 10:04, Marcin Stankiewicz pisze:

    > 20 lat to już chyba prawie wszystko się przedawnia ...

    Tyż prawda..

  • 16. Data: 2011-01-27 12:10:57
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Tyż prawda..

    JarKacz Ponury twierdzi inaczej ;-))))

  • 17. Data: 2011-01-27 13:01:29
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 27 Jan 2011 10:14:13 +0100, Andrzej Ława wrote:

    >Tyż prawda..

    Listy goncze tez ?

    J.

  • 18. Data: 2011-01-27 20:23:21
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "jopotam" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    >W tym rzecz ze on nie wie na ile mu zabrali, po prostu policja mu zabrala,
    >on wyjechal za granice i teraz sobie przypomnial, jak ma to sprawdzic?

    ale to nie ma znaczenia. Jesli dokument nie został odebrany przed upływem
    roku .. to musi zdać egzamin.

    Jakiś czas temu była głośna sprawa zatrzxymania prawa jazdy, później okazało
    sie, ze nieprawnie, ale z jakiś przyczyn (nie pamiętam jakich) dokumentu Pan
    nie mógł odebrać na czas (był w szpitalu, czy coś) i mimo, ze zabranie bylo
    nieprawne i sprawa została umożona to facet musiał zdać egzamin i tyle.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 19. Data: 2011-01-28 00:14:14
    Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>

    J.F <j...@p...onet.pl> napisał(a)

    > Listy goncze tez ?

    A Polańskim się nie przedawnił ;)

    --
    Tomek

  • 20. Data: 2011-01-28 00:18:44
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 27 Jan 2011 23:14:14 +0000 (UTC), Tomek Kańka wrote:
    >J.F <j...@p...onet.pl> napisał(a)

    >A Polańskim się nie przedawnił ;)

    Ale tam i przestepstwo sie nie przedawnilo :-)

    Tylko tak mi sie wydaje ze o ile prokurator/sad/adwokat zwroca uwage
    ze sie przedawnilo, to policja niekonieczne musi kasowac sobie wpisy z
    bazy. Szczegolnie ze moze nawet nie wiedziec jaki zarzut i jaki
    ewentualny czas przedawnienia.

    J.