  • 151. Data: 2013-11-20 11:00:35
    Temat: Re: obowiązkowe zimówki - lada moment
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail h...@s...spam.spam napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Zakaz uderzy tak naprawdę w tych, którzy po śniegu w ogóle nie jeżdżą,
    > no i w tych którzy zmieniają koła w optymalnym czasie, a nie zgodnie z
    > kalendarzem.

    Bo to powinno działac inaczej. Masz miec samochód przygotowany do warunków.
    Jeżeli nagle spada snieg a ty jedziesz na letnich a mimo to jedzies dalej i
    blokujesz ruch bo np. nie mozesz ruszyc na skrzyzowaniu - mandat od reki!
    Natomiast sam nakaz rzeczywiscie wydaje sie byc pomysłem wymyslonym przez
    lobbystów.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Dlaczego chłopaki z Warszawy wolą dziewczyny z Poznania niż ze stolicy?

  • 152. Data: 2013-11-20 11:08:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Kiciński" napisał w wiadomości
    W dniu wtorek, 19 listopada 2013 17:56:54 UTC+1 użytkownik Cavallino
    napisał:

> [...]
    >takie, że na ciepłym, suchym jak i mokrym asfalcie są lepsze niż
    >dotychczasowe
    >letnie Michelin (ale one miały już 6 lat, choć bieżnik jeszcze
    >głęboki).
    >Teraz z niecierpliwością wyczekuję pierwszego śniegu, żeby je
    >skonfrontować
    >z kiepskimi zimówkami Uniroyal MS+ 66 (to takie dziwne zimówki, co po
    >mokrym
    >jeździły super, ale na śniegu były beznadziejne). Jeżeli te vredki
    >okażą się
    >lepsze od Uniroyali (a coś mi mówi, że tak będzie), to ja już

    Jest w tym jeden niuans.
    Np w rozmiarze 195/65/15 te opony kosztuja 269 zl (oponeo).
    Zimowki Frigo czy Dayton kosztuja 193 zl.

    To jest 300 zl wiecej - co starczy na kilka zmian, albo komplet felg z
    drugiej reki.
    Wiec pytanie - lepiej jezdzic na dobrej wielosezonowej czy na
    sezonowej sredniej klasy, bo kosztuje to tyle samo.

    GY Vector zbiera od ADAC dobre opinie w testach, moze konkurowac ze
    srednimi zimowkami, ale kosztuje 299zl.
    Jak ktos duzo jezdzi to mu opony mniej zmian wytrzymuja i rachunek
    bywa ciekawy.

    Na szczescie Navigatory sa dobre i tanie, wiec sobie chwale brak
    kontaktu z gumiarzami sezonie, tachanie z/do piwnicy, a takze bycie
    przygotowanym na niespodziewana sniezyce w listopadzie czy kwietniu
    :-)

    J.

  • 153. Data: 2013-11-20 11:16:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jan45" napisał w wiadomości
    W dniu 2013-11-18 19:32, sqlwiel pisze:>

    >I tak być powinno. To tak jak z prędkością.
    >Powinna być dostosowana do warunków. I tyle.

    Praktyka dna codziennego pokazuje ze nie bedzie.
    Tzn - owszem, prawie bedzie, kierowca pojedzie tak jak mu sie wydaje
    bezpiecznie, zazwyczaj dobrze trafi ... ale "prawie" czyni roznice i
    wypadkowosc wzrosnie :-)

    Choc przypadek Montany temu przeczy, ale tam chyba jednak troche
    inaczej bylo :-)

    >A jeśli jakiś żądny pieniądza zalobbował za
    >kupowaniem dużej ilości opon (tym samym narzucił
    >potrzebę ich przechowywania), trzeba by go
    >zgasić jednym skutecznym pociągnięciem:
    >Nakazem używania opon całorocznych, tak jak
    >to u nas było przed 30 laty.

    Ale co z tymi co sami nieprzymuszeni kupuja zimowki i sobie chwala ?

    Ja bym ich zgasil inaczej - obowiazkowe badania opony w zimowych
    warunkach, przyczepnosc do sniegu obowiazkowo podana na etykiecie.
    I niech kierowcy sami decyduja.

    J.

  • 154. Data: 2013-11-20 11:20:55
    Temat: Re: obowi?zkowe zimówki - lada moment
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-11-20, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > kontaktu z gumiarzami sezonie, tachanie z/do piwnicy, a takze bycie
    > przygotowanym na niespodziewana sniezyce w listopadzie czy kwietniu

    No i jak to wejdzie w zycie to bedzie kwik gumiarzy bo wszyscy kupia
    caloroczne i gumiarza beda widziec raz na pare lat a nie 2x w roku :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 155. Data: 2013-11-20 11:29:18
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2013-11-19 17:11, AZ pisze:

    > No i na te osiedlowe drozki sa potrzebne zimowe opony? Sie usmialem...

    Kilka lat temu chciałem zawieźć zimą dzieci do szkoły i po przejechaniu
    50 metrów utknęliśmy w wielkim korku na osiedlowej uliczce. Co się
    okazało: jakiś optymista na letnich oponach nie był w stanie podjechać
    po pokrytej ubitym śniegiem jezdni pod próg zwalniający ułożony
    z kostki. Wspólnie z sasiadami udało się go przepchnąć w boczną
    uliczkę i przekonać, żeby się stamtąd nie ruszał aż do zakończenia
    porannego korka :-)

    T.

  • 156. Data: 2013-11-20 11:32:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On 2013-11-20, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    >No i jak to wejdzie w zycie to bedzie kwik gumiarzy bo wszyscy kupia
    >caloroczne i gumiarza beda widziec raz na pare lat a nie 2x w roku
    >:-)

    Moze kwiku nie bedzie, bo ktory zaklad ma, ten bedzie mial, tylko juz
    nie bedzie mial problemu z pracownikami sezonowymi, bo to teraz praca
    jest, a za miesiac nie bedzie ...

    J.

  • 157. Data: 2013-11-20 11:38:26
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2013-11-18 22:49, WOJO pisze:
    > Z czego wnosisz ?
    > Przecież co roku mam obowiązkowy haracz za 100, to dlaczego mam
    > "niesprawny"?
    > WOJO

    Nie w pełni sprawne ponieważ na śniegu czy lodzie mają zdecydowanie
    dłuższą drogę hamowania, problemy z ruszaniem itd. w stosunku do auta
    sprawnego*

    O jakim "haraczu" piszesz?

    * Wyposażonego w odpowiednie i stosowne dla pory roku ogumienie.

  • 158. Data: 2013-11-20 11:42:56
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2013-11-19 09:14, Maciek pisze:
    > No to ustawowo zlikwidować obrót samochodami używanymi - wtedy wszyscy
    > sobie kupią nowe, bezpieczne, z salonu :->

    A niby z jakiego powodu - używane auta często gwarantują wyższy poziom
    bezpieczeństwa niż pojazdy fabrycznie nowe.

  • 159. Data: 2013-11-20 12:00:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Tak, tak. A pozniej zaspy i rowy pelne niezawalidrog na zimowkach.

    Sugerujesz ze na sniegu łatwiej wpasc do rowu na zimowych?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Pieniądze są jak szósty zmysł, bez którego nie sposób wykorzystać

  • 160. Data: 2013-11-20 12:12:21
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > O jakim "haraczu" piszesz?

    O tym, po którym pojawia się pieczątka w DR.
    WOJO