  • 1. Data: 2011-12-04 14:33:53
    Temat: obcierka parkingowa, czy jest sens...
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    Witam
    Dziś przed południem, na parkingu pod dużym sklepem(są kamery) ktoś
    obtarł mi samochód, znaczy się lusterko.
    Jak przyszedłem do samochodu, to lakierowana osłona lusterka leżała na
    ziemi obok samochodu, jest porysowana, samo lustro jest pęknięte.
    Ktoś życzliwy zostawił za wycieraczką karteczkę typu "widziałem jak
    urwał lusterko, nr rejestracyjny S5 XXXX" niestety bez zostawienia
    namiaru do siebie.

    Czy jest sens walczyć mając tylko numer rejestracyjny, w zasadzie bez
    świadków? Nie wiem czy kamery coś złapały, w odległości ~20m jest kamera
    z głowicą obrotową, więc istnieje małe prawdopodobieństwo że akurat coś
    chwyciła.

    Byłem na policji z tym, ale dziś pocałowałem klamkę.
    Wiecie może jak policja załatwia takie sprawy? robią coś? czy od razu
    trafia to do "kosza"?
    To że ustalą gościa i sobie go ściągną do siebie (zgłoszę sprawę na
    posterunku u siebie, jakieś 50km od miejsca zdarzenia) to wiem, niech
    się koleś na wycieczkę przejedzie... Ale czy w przypadku wyparcia się
    przez niego całej sprawy, będą sprawdzać np nagranie z kamery?

    W zasadzie sprawa wygląda tak że karteczka + uszkodzenie, kontra słowa
    tego kolesia. Czyli nie za ciekawie.

    Macie jakieś doświadczenia w podobnych sprawach?

  • 2. Data: 2011-12-04 15:00:21
    Temat: Re: obcierka parkingowa, czy jest sens...
    Od: Piotr Woszczynski <p...@o...pl>

    Dnia Sun, 04 Dec 2011 14:33:53 +0100, Albercik napisał(a):

> [...]
    >
    > Czy jest sens walczyć mając tylko numer rejestracyjny, w zasadzie bez
    > świadków? Nie wiem czy kamery coś złapały, w odległości ~20m jest kamera

    Moim zdaniem bez sensu - co to za dowód w sprawie? Każdy może zostawić
    anonimowo kartkę z dowolnym tekstem.. Może akurat zdradzana żona zostawiła
    Ci kartkę z numerem rej. kochanki męża? (najpierw dokonując szkody) ;-)

    Piotr

  • 3. Data: 2011-12-04 15:14:17
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej,
    Idz - nie masz nic do stracenia, poza czasem. Mi tez kiedys zostawiono
    kartke, a w aucie mialem polamany przedni zderzak. Zglosilem na policje,
    auto sprawcy mialo slady odpowiadajace uszkodzeniom. Szkoda ponad 250zl.
    Skonczylo sie tak, ze facet sam mnie szukal i prosil o wycofanie sprawy...

    Nie robiac nic pozwalamy takim sku..om pozostawac bezkarnymi i upewniac
    ich w przekonaniu, ze nie spotka ich odpowiedzialnosc za swoje czyny.
    Dzis urwal lusterko, a jutro moze przerysowac bok, co bedzie bardziej
    bolesne finansowo, zwlaszcza jesli nie mamy np. AC. Walcz o swoje:)
    Piotr

  • 4. Data: 2011-12-04 15:41:32
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    Użytkownik "gobo" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > urwal lusterko, a jutro moze przerysowac bok, co bedzie bardziej bolesne
    > finansowo, zwlaszcza jesli nie mamy np. AC. Walcz o swoje:)

    sensu całej sprawie dodaje fakt że jeśli Policja nie znajdzie sprawcy to
    zepsują się jej statystyki wykrywalności (koniecznie wyceń szkodę powyżej
    250zł- coby to tylko wykroczenie nie było) i będą musieli je podreperować
    biorąc się do roboty.

    Łukasz

  • 5. Data: 2011-12-04 16:08:29
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 04.12.2011 15:41, Lukasz pisze:
> [...]
    > zepsują się jej statystyki wykrywalności (koniecznie wyceń szkodę
    > powyżej 250zł- coby to tylko wykroczenie nie było) i będą musieli je

    o właśnie ile kosztuje lakierowanie lusterka? Tak jak każdy inny element
    typu drzwi? - chyba nie...
    Czy jeżeli ułamany jest jeden zatrzask to również klasyfikuje to dany
    element do wymiany? Obudowa bez tego zatrzasku jest luźna i nieco "lata"

  • 6. Data: 2011-12-04 16:34:07
    Od: "GW" <G...@G...GW>

    idziesz do DRGÓwki. Muszą przujonć zgłoszenie. Mówisz zgonie z prawdą że TY
    widzałaź że nr ej.xxxxx obtarł

    jk

  • 7. Data: 2011-12-04 17:11:38
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2011-12-04 15:41, Lukasz wrote:

> [...]
    > zepsują się jej statystyki wykrywalności (koniecznie wyceń szkodę
    > powyżej 250zł- coby to tylko wykroczenie nie było) i będą musieli je

    Pójdą na miasto złapać studenta z piwem... Ale ogólnie masz rację.

    Shrek.

  • 8. Data: 2011-12-04 17:43:35
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Nie wiem czy kamery coś złapały

    Jak jeszcze troche z tym poczekasz, to bedziesz mial pewnosc..., ze
    nawet jak zlapaly, to i tak nagranie jest nadpisane nowym. W
    nieskonczonosc tego nie trzymaja. Idz do ochrony, popros o odtworzenie
    nagrania z tego dnia z przedzialu czasowego kiedy byles na zakupach. Jak
    cos jest, to popros o zabezpieczenie dla Policji.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 9. Data: 2011-12-04 18:10:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 04 Dec 2011 17:11:38 +0100, Shrek napisał(a):

    > Pójdą na miasto złapać studenta z piwem... Ale ogólnie masz rację.

    Nie masz. Nieumyslne uszkodzenie mienia to i tak tylko wykroczenie.

    J.

  • 10. Data: 2011-12-04 18:14:40
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 4 Dec 2011 18:10:46 +0100, J.F. napisał(a):

    > Nie masz. Nieumyslne uszkodzenie mienia to i tak tylko wykroczenie.

    Pszemolisz, to jest KC a nie KK czy KW

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Mnie wisi jako akcjonariusza gdzie apple zarabia. Wazne zeby byla