  • 1. Data: 2011-12-04 11:27:13
    Temat: Kupno samochodu uszkodzonego
    Od: "Ellesine " <e...@g...pl>

    Mam zamiar kupić, nie ważne z jakich powodów, samochód uszkodzony i częściowo
    niesprawny, z zaległym ubezpieczeniem. Jak obliczny jest podatek od zakupu? Czy
    tak jak za normalny, ubezpieczony, sprawny?

    Pozdrawiam...

  • 2. Data: 2011-12-04 11:48:30
    Temat: Re: Kupno samochodu uszkodzonego
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-12-04, Ellesine <e...@g...pl> wrote:
    > Mam zamiar kupić, nie ważne z jakich powodów, samochód uszkodzony i częściowo
    > niesprawny, z zaległym ubezpieczeniem. Jak obliczny jest podatek od zakupu? Czy
    > tak jak za normalny, ubezpieczony, sprawny?

    Pare watkow nizej bylo takie pytanie - poczytaj.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 3. Data: 2011-12-04 14:11:12
    Od: Jacek <n...@g...com>

    US oblicza podatek bez oglądania auta na podstawie książeczki Eurotaxu,
    tak więc zaznacz wyraźnie w umowie, że pojazd jest uszkodzony i opisz co
    jest uszkodzone i jaka w związku z tym obniżka wartości. Jeżeli US nie
    zaakceptuje tej wartości to możesz podeprzeć się opinią rzeczoznawcy ( o
    ile się to opłaci)
    Jacek

  • 4. Data: 2011-12-04 14:36:11
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek" <n...@g...com> napisał w wiadomości

    > ( o ile się to opłaci)

    i to sie klucz do całej operacji..

    Powiedzmy, ze rzeczoznawca kosztuje ok 200zł, a podatek to 2% ceny kupna,
    zeby sie uzbieralo 200zł to trzeba móc zaniżyć cene zakupu o 10000zł...

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

    Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł

  • 5. Data: 2011-12-04 16:59:47
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Powiedzmy, ze rzeczoznawca kosztuje ok 200zł, a podatek to 2% ceny kupna,
    > zeby sie uzbieralo 200zł to trzeba móc zaniżyć cene zakupu o 10000zł...

    No chyba że rzeczoznawca to Twój kolega i wolisz aby te 200zł
    zostało "w rodzinie" niż poszło do Urzędu Skarbowego :-)

  • 6. Data: 2011-12-04 19:16:27
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Kupowałem auto, gdzie w umowie napisałem:
    skorodowany układ wydechowy - do wymiany
    pęknięta szyba czołowa
    niesprawny radioodtwarzacz.
    Na podstawie tego babka z US obniżyła wartość w książeczki o 3 tys.
    chociaż umowa była spisana na 6 tys. mniej.
    Za te 60 zł podatku od tych spornych 3 tys. na pewno bym rzeczoznawcy
    nie znalazł, więc odpuściłem (mając świadomość, że podatek ów państwo
    nasze przeznaczy na jakiś zbożny cel np. na poprawę dróg i
    bezpieczeństwa ;-)
    Jacek

  • 7. Data: 2011-12-04 22:40:35
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > Na podstawie tego babka z US obniżyła wartość w książeczki o 3 tys.
    > chociaż umowa była spisana na 6 tys. mniej.

    Ale co miało kosztować te 3 tys (już nie mówiąc o 6), to radio, szyba czy
    tłumik?
    A może to auto było nowe, więc i układ wydechowy powinno mieć nowy?
    Bo pewnie cena z książeczki uwzględniała fakt, że układy wydechowe w danym
    roczniku jednak nowe nie są, a korozja w nich to pewnie wręcz norma.

  • 8. Data: 2011-12-04 22:56:28
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Kuba (aka cita) waląc jednym palcem w klawisze napisał:

    > i to sie klucz do całej operacji..
    >
    > Powiedzmy, ze rzeczoznawca kosztuje ok 200zł, a podatek to 2% ceny
    > kupna, zeby sie uzbieralo 200zł to trzeba móc zaniżyć cene zakupu o
    > 10000zł...

    Mam wrażenie, że to US powołuje rzeczoznawce i jeśli jego wycena zgadza
    się z Twoją to US płaci za tą wycenę, ale jeśli rzeczoznawca wyceni
    wartość pojazdu o jakiś procent wyższy niż Twoja wartość to petent płaci
    za wycenę - tak mi chyba kiedyś tłumaczyła Pani z US.

  • 9. Data: 2011-12-04 23:07:37
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

> [...]
    > Bo pewnie cena z książeczki uwzględniała fakt, że układy wydechowe w danym
    > roczniku jednak nowe nie są, a korozja w nich to pewnie wręcz norma.

    kolega na całe szczęscie mnie nie czyta, więc nie będę musiał dyskutować,
    jednak zwracam uwage na jeden fakt - to nie kosztorys dla ubezpieczyciela, a
    umowa K-S, a to zaś oznacza, ze umniejszenie ceny zakupu nie jest prostym
    odjęciem wartości częsci (i ewentualnie robocizny) ale także "zysku"
    wynikającego z tego, ze nowy nabywca musi to zrobić we własnym zakresie.

    Dla przykłądu - wartość auta 10tys zł
    Sprzedający i kupujący uzgadniają, ze do wymiany jest kilka rzeczy, które
    łącznie kosztują 2tys zł, a koszt wymiany to 500zł.
    Wartość tego samochodu to nie nie 7500 a powiedzmy 6-6,5 tys zł bo inaczej
    kupno auta nie ma większego sensu, wszak inaczej lepiej kupić sprawny za
    10tys i nie mieć kłopotu, bo a nóż przy okazji wymiany tych częsci trzeba
    będzie zrobić coś jeszczcze.

    Przykład tyczy sie sytuacji idealnych, kiedy na rynku panuje spora podaż
    takiego modelu. Sam fakt jest jednak niezaprzeczalny, jednak nie po raz
    pierwszy Cavallino nie bierze wszystkiego pod uwage i snuje jakieś dziwne
    teorie...

  • 10. Data: 2011-12-04 23:11:13
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Przemysław Czaja" <p...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > wartość pojazdu o jakiś procent wyższy niż Twoja wartość to petent płaci
    > za wycenę - tak mi chyba kiedyś tłumaczyła Pani z US.

    masz złe wrażenie.
    US ustala cene wg eurotaxu, a jeśli Ty sie z nią nie zgadzasz, to musisz
    udowodnić, ze masz racje. Ot taka kolejna wajha polskiego prawa.
    Co do opłat to kiedyś tak było, teraz - przyznaje sie nie wiem, ale obawiam
    sie, ze jednak odzyskanie pieniędzy za rzeczoznawce nie będzie takie proste
    (w przypadku, kiedy przekłby, ze jednak Twoja wycena jest słuszna)
    Wg mnie bardziej opłaca sie zaniżyć wycene o mniejszą kwote, ale taką, zeby
    'przeszła' w US niż babrać sie w rzeczoznawce (chyba, ze wartość auta oraz
    niedomagań są znaczne)