  • 1. Data: 2012-01-29 20:26:57
    Temat: numer stacjonarny w komórce + faks
    Od: PN <k...@w...pl>

    Witam

    Szukam usługi/oferty, która pozwoli mi na:
    - posiadanie numeru "stacjonarnego" tj np 61 8123 123
    -najlepiej żeby ewentualny abonament był minimalny, lub prepaid ( będę
    tylko odbierał, dzwonię z komórki)
    - pozwala na odbieranie telefonów również poza firmą, w której będzie
    używany, tj jeśli by to miała być osobna karta sim - to mógłbym ją nosić
    w drugim telefonie, albo jeśli bym miał włączać przekierowanie na
    komórkę - to najlepiej bezpłatnie
    Niestety zbyt późno się zorientowałem, że podobna usługa jest w T-mobile
    i już się przeniosłem do Play.
    Czy istnieje na rynku rozwiązanie spełniające powyższe wymogi?

    Pytanie drugie, może trochę off topic:
    czy istnieje jakieś rozwiązanie polegające na możliwości wysyłania i
    odbierania faksów za pomocą komputera (e-mail)? Podobno można zrobić to
    na takiej zasadzie, że:
    daję klientowi numer tel (najlepiej znowu w formacie jakiegoś numeru
    stacjonarnego.
    Klient normalnie swoim faksem wysyła faks -a faks przychodzi do mnie na
    e-mail.
    Gdy ja chcę wysłać faks - wysyłam go - skan lub zdjęcie- (jakoś) mailem
    i klient odbiera u siebie normalny faks.
    Nie chciałbym, żeby dostawał faks z jakimś dziwnym nagłówkiem typu
    "internetowa darmowa usługa free fax", wolałbym, żeby to wyglądało
    profesjonalnie, a mi oszczędziło konieczności zakupu faksu i umowy z
    operatorem. Oczywiście preferowane rozwiązania oszczędnościowe, ze
    wskazaniem na darmowe;)
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2012-01-29 22:55:22
    Temat: Re: numer stacjonarny w komórce + faks
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "PN" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > operatorem. Oczywiście preferowane rozwiązania oszczędnościowe, ze
    > wskazaniem na darmowe;)

    Faks jest zbyt niszowy, by byc darmowy.
    Zobacz ipfon.pl freeconet.pl - ogolnie u operatortow VoIP szukaj

    No i grupa: alt.pl.voip

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2012-01-29 23:23:24
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "PN" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Niestety zbyt późno się zorientowałem, że podobna usługa jest w T-mobile i
    > już się przeniosłem do Play.

    Jesli osobny SIM to nie problem, to i w Play masz taka oferte. Oczywiscie
    nie za darmo - wogole zaden op GSM nie oferuje numeru stacjonarnego
    pre-paid. Takie rzeczy, to tylko w VoIP:)

    Troche tez z odbieraniem poza firma moze byc problem - bo rozwiazania oparte
    na osobnych kartach SIM dzialaja z ograniczeniem terytorialnym - oficjalnie
    do 500m od lokalizacji, w rzeczywistosci czasem znacznie dalej, ale jednak.
    Im gestsza siec nadajnikow, trangulacja, pelengacja itd. lepsza, tym pewnie
    mneijszy ten obszar.

    Rozwiazania zintegrowane, a wiec to co masz w T-Mobile, w Plusie (w Orange
    nie pamietam) -ze masz w jednym SIM stacjonarny z komorka umozliwiaja
    przekierowania - ze Ci dziala stacjonarny wszedzie. Ja mam akurat tak, ze mi
    bez ustawianai tego przekierowania numer stacjonarny dziala na calym swiecie
    :) - ostattnio tylko w Australii nie dzialal (choc i tak na czas pobytu
    mialem przekierowanie bezwarunkowe na poczte wlaczone), ale oficjalnie 25
    zl/m-c kosztuje ryczaltowe przekierowanie (lub mozna tez ad hoc placic za
    przekierowane polaczenie).

    W rozwiazaniu z osobnym SIMem sprawe zalatwic moze zwykle przekierowanie na
    komorke (ustawione przed opuszczeniem strefy dzialania telefonu), ale
    oczywiscie na darmowosc, to bym nie liczyl :)

    Wrecz przeciwnie, na stacjonarnych taryfach u operatorow GSM minuty na
    komorki (nawet w tej samej sieci) jak za zboze, a pakiety pewnie na
    stacjonarne tylko..., a jesli nawet i na komorki, to przy przekierowaniu
    moga nie schodzic z pakietow..

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2012-01-30 09:03:48
    Od: PN <k...@w...pl>

    W dniu 2012-01-30 00:23, SDD pisze:

> [...]
    > dalej, ale jednak. Im gestsza siec nadajnikow, trangulacja, pelengacja
    > itd. lepsza, tym pewnie mneijszy ten obszar.

    Bardzo dziękuję za odpowiedź, ale chciałem się upewnić, czy dobrze
    rozumiem - to nawet odbierać poza tym terenem wyznaczonym nie można?
    (nie licząc płatnych przekierowań)Czy tylko dzwonić? U mnie niestety to
    miejsce to centrum dużego miasta, więc pewnie rozmiar terytorium będzie
    ograniczony bardzo. I czy faktycznie dostaje się wtedy numer, który
    wygląda jak stacjonarny?Ja z tego telefonu zdecydowanie nie będę
    dzwonił, tylko odbierał, więc zależy mi po prostu na stacjonarnie
    wyglądającym numerze i mobilności, nie ograniczonej terytorium, dostępem
    do Wifi (voip). Taka po prostu komórka ze stacjonarnym numerem:)
    Dziękuję za info w sprawie faksu, szukam, ale lekko nie jest.

  • 5. Data: 2012-01-30 09:22:31
    Od: " " <l...@g...pl>

    PN <k...@w...pl> napisał(a):

    > Witam
    >
    > Szukam usługi/oferty, która pozwoli mi na:

    Może Sferia prepaid ?

    http://www.sferia.pl/41,doladowanie_konta.html

    Tylko ważna rzecz. Sferia nie wysyła żadnych informacji o potrzebie
    doładowania konta. Brak doładowania = strata numeru. Sferia "od ręki" usuwa
    numer z systemu i nawet rejestracja nie pomoże.
    Tak przynajmniej u mnie było.

    Faks:

    http://www.halonet.pl/cennik/

    Używam i nie narzekam.

    Paweł

  • 6. Data: 2012-01-30 09:45:18
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > rozumiem - to nawet odbierać poza tym terenem wyznaczonym nie można? (nie
    > licząc płatnych przekierowań)Czy tylko dzwonić? U mnie niestety to

    Nic nie mozna - mozna tylko zadzwonic na 112 (co i bez SIMa mozna) no i moze
    do biura obslugi.
    Telefon sie loguje do sieci, ale jest calkowicie bezuzyteczny zarowno dla
    polaczen przychodzacych, jak i wychodzacych.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2012-01-30 10:58:32
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    W dniu 2012-01-30 10:22, l...@g...pl pisze:

    > Może Sferia prepaid ?

    "Drobnostka" - Sferia nie działa w całej Polsce. A pytanie było o numer
    "np. 61 8123 123", czyli w Poznaniu, jak mniemam.

    Rozwiązanie to chyba tylko VoIP, stałe połączenie do Internetu (przez
    komórkę) i telefon z odpowiednim klientem SIP. Na Androida są dostępne
    aplikacje SipDroid, CSipSimple - generalnie działają, chociaż zdarza
    się, że aplikacja jest "ubijana" przez system i numer VoIP nie jest
    osiągalny. Znacznie lepiej działa klient wbudowany w system od wersji
    2.3, jednak standardowo działa jedynie w sieciach WiFi, choć ponoć da
    się coś pogrzebać w "zrootowanym" systemie, by działało także w sieci
    komórkowej.

    Marek

  • 8. Data: 2012-01-30 11:32:43
    Od: PN <k...@w...pl>

    W dniu 2012-01-30 10:22, l...@g...pl pisze:

    > Faks:
    >
    > http://www.halonet.pl/cennik/
    >
    > Używam i nie narzekam.
    >
    > Paweł

    Super:) Już rozpracowałem i przetestowałem, faktycznie działa:) Dzięki
    wielkie. Sferia niestety ma ograniczenia terytorialne więc odpada.

  • 9. Data: 2012-01-30 12:52:55
    Od: " " <l...@g...pl>

    PN <k...@w...pl> napisał(a):

    > W dniu 2012-01-30 10:22, l...@g...pl pisze:
    >

    > Super:) Już rozpracowałem i przetestowałem, faktycznie działa:) Dzięki
    > wielkie. Sferia niestety ma ograniczenia terytorialne więc odpada.

    Przepraszam za pomyłkę. "Nie doczytałem" o jaką strefę numeryczną chodzi.

    Paweł

  • 10. Data: 2012-01-30 17:47:12
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    " " <l...@g...pl> wrote:

> [...]
    > doładowania konta. Brak doładowania = strata numeru. Sferia "od ręki" usuwa
    > numer z systemu i nawet rejestracja nie pomoże.

    Karty, które umarły 3 lata temu, zmartchwychwstały w okolicach minionego
    Sylwestra.