  • 21. Data: 2009-11-11 22:04:39
    Temat: Re: nowy telefon. Warunek: niski SAR
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Waldek Godel wrote:

    > Wszystkie choroby są radykalnie leczone bardzo skutecznym lekarstwem.
    > Nazywa się ona "wysoka wpłata na odpowiednie konto". Leczy błyskawicznie.

    Niekoniecznie, są też ideolodzy. Na przykład walczący z iPhone'ami i
    RIM-ami :-)

  • 22. Data: 2009-11-11 22:08:57
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 11 Nov 2009 23:04:39 +0100, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
    napisał(a):

    > Niekoniecznie, są też ideolodzy. Na przykład walczący z iPhone'ami i
    > RIM-ami :-)

    o.. interesujące.. A kogo masz na myśli?
    :-P

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 23. Data: 2009-11-11 22:32:03
    Temat: Re: telefon ...promieniowanie.
    Od: "Koltek" <n...@o...pl>

    > Ale ma dużo wspólnego z odległością BTS od telefonu.

    Ale nie o tym pisałeś w swoim poście.

    > skąd bierzesz ludzi którzy biegną z czerwoną flagą przed autem którym się
    > poruszasz?
    >
    > --
    > Pozdrowienia, Waldek Godel

    To nie jest tak oczywiste jak w przypadku biegu z czerwoną flagą.
    Chociaż dzisiaj tez wiele aut powinno mieć jakiś ostrzegacz, szczególnie
    np. te z pijanymi kierowcami, itp.

  • 24. Data: 2009-11-11 22:40:18
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Waldek Godel wrote:

    > o.. interesujące.. A kogo masz na myśli?
    > :-P

    O! zapomniałem o Netii ;-)

  • 25. Data: 2009-11-12 03:51:39
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    Wśród wielu odpowiedzi google jest i ta:
    http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?pubRef
    =-//EP//TEXT+REPORT+A6-2009-0089+0+DOC+XML+V0//PL

    I nie ma się co czarować. Od pól elektromagnetcznych ani krowy nie zaczną,
    ani kury nie przestaną znosić jajek, ale narażenia elektromagnetyczne są
    przez poważnych ludzi postrzegane jako zagrożenie dla zdrowia człowieka. Na
    ile je stanowią, to się dopiero okaże.
    Moje pytanie o wybór telefonu, w którym wyjściowym kryterium był SAR a na 2
    miejscu inna niż rozmowy i sms-y funkcjonalność niektórzy interlkoutorzy
    zamienili w napastliwą akcję przeciw "ciemniakowi",który śmie wyciągać
    wnioski z parametrów, o których informuje sprzedawca telefonu.
    Może nie jestem tak oświecony jak co niektórzy, ale jeżlei telefon może
    mieć mniejszy bądź więszy SAR i producent mie o tym informuje, to biorę
    przy zbliżonej funkcjonalności telefonów ten o mniejszym.

    Teza "jest bezpieznie bo jest" jest równie niemądra jak "nie jest, bo nie
    jest". Tam, gdzie są wątpliwości zaczyna się nauka i badania. Tam, gdzie
    wątpliwości nie ma, zaczyna się ciemnogród. I nie jest ważne, czy w Koziej
    Wólce czy w Warszawie :)

    EOT

  • 26. Data: 2009-11-12 08:46:41
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 12 Nov 2009 04:51:39 +0100, Marek napisał(a):

> [...]
    > mieć mniejszy bądź więszy SAR i producent mie o tym informuje, to biorę
    > przy zbliżonej funkcjonalności telefonów ten o mniejszym.

    Ale rozumiem, że pracowicie wyłączyłeś wszystkie inne źródła
    elektromagnetyczne w domu? Sieć bezprzewodową (swoją i sąsiadów), nie
    używasz mikrofalówki ani indukcyjnej płyty grzejnej, wyszukałeś sobie dom
    daleko od nadajników (to jak ten telefon będzie działał) i teraz pozostał
    ostatni element czyli telefon? Bo jak nie, to całość jest w zasadzie
    śmieszna - stąd i takie reakcje.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 27. Data: 2009-11-12 09:07:09
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > daleko od nadajników (to jak ten telefon będzie działał) i teraz pozostał
    > ostatni element czyli telefon? Bo jak nie, to całość jest w zasadzie
    Poczytaj trochę o propagacji fal radiowych a szczególnie o zależności
    natężenia pola od odległości od nadajnika. Nie jest problemem do 2 W w
    antene, problemem jest odległość od głowy podczas rozmowy. Czytałeś o
    metodologii pomiarów SAR ? To Ci dużo wyjaśni.
    Co do wyżej wymienionych żródeł EMC: w smogu elektromagnetycznym żyjemy i
    żyć będziemy.Niektórzy producenci nawet próbują pozyskać z tego smogu...
    energię do zasilania urządzeń elektronicznych. Wypadałoby dodać telefon
    DECT wraz ze sposobem w jaki pracuje i... odkurzacz ;).

    Warto czasem się zastanowić, czy nie opłaca się trochę minimalizować
    zagrożeń. Wiem, że z autorytatywnie i ironicznie wypowiedzianych słów
    trudno się wycofać, ale ludzi wielkich stać na refleksję.

  • 28. Data: 2009-11-12 09:21:45
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 12 Nov 2009 10:07:09 +0100, Marek napisał(a):

> [...]
    > antene, problemem jest odległość od głowy podczas rozmowy. Czytałeś o
    > metodologii pomiarów SAR ? To Ci dużo wyjaśni.

    tak czytałem. I jak ci powiedziano - lepiej kupić zestaw słuchawkowy.

> [...]
    > energię do zasilania urządzeń elektronicznych. Wypadałoby dodać telefon
    > DECT wraz ze sposobem w jaki pracuje i... odkurzacz ;).

    o.. no prosze, więc jednak jest smog.

    > Warto czasem się zastanowić, czy nie opłaca się trochę minimalizować
    > zagrożeń. Wiem, że z autorytatywnie i ironicznie wypowiedzianych słów
    > trudno się wycofać, ale ludzi wielkich stać na refleksję.

    Tak, warto, w rozsądny sposób. Czyli nie wyszukując telefonu który ma
    emisje o 5% mniejszą, tylko np., wyjeżdzając na weekend na wieś, wyłaczając
    telefon całkowicie. Potrafisz tak?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 29. Data: 2009-11-12 09:50:35
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Marek pisze:

> [...]
    > przez poważnych ludzi postrzegane jako zagrożenie dla zdrowia człowieka. Na

    Tylko najciekawsze jest tutaj to, że zwykle gdy czyta się wypowiedzi
    ludzi ze środowiska na ten temat padają w nich magiczne słowa: "mogą",
    "być może", "jest to możliwe", "w pewnym stopniu" i tak dalej. Jednak
    udowodnienie z całą pewnością owej szkodliwości, "zmierzenie" jej jakoś
    wyjść nie może.
    Tymczasem środowisko naukowe nie ma takich problemów z wieloma innymi
    czynnikami o których WIEMY, że są chorobotwórcze, a pomimo tego
    tolerujemy je w swoim otoczeniu: smog (ten tradycyjny, samochodowy),
    promieniowanie UV (to, które co roku w dużych ilościach zwykliśmy
    przyjmować wylegując się na plaży) albo dym tytoniowy. Wyeliminowałeś
    już te wszystkie czynniki, skoro zabierasz się za nieokreślone
    zagrożenie ze strony EM? Jeśli nie, to jesteś zwyczajnie niekonsekwentny...

    To jest właśnie najśmieszniejsze w przypadku protestujących mieszkańców
    wsi. Pali taki paczkę papierosów dziennie, dom ma kryty azbestem, dieta
    wróży mu miażdżycę na stare lata ale on WIE, że zabije go rak wywołany
    przez "promieniotwórczą wieżę". ;)

  • 30. Data: 2009-11-12 17:32:19
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 12 Nov 2009 10:50:35 +0100, Atlantis napisał(a):

> [...]
    > wsi. Pali taki paczkę papierosów dziennie, dom ma kryty azbestem, dieta
    > wróży mu miażdżycę na stare lata ale on WIE, że zabije go rak wywołany

    o. to, to....

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel