  • 21. Data: 2011-12-12 15:20:47
    Temat: Re: nowy taryfikator i 5pkt za rozmowę
    Od: HeniekMogiłko <h...@h...he>

    Dnia Mon, 12 Dec 2011 14:07:10 +0100, Robert_J napisał(a):

    > Ciekawa teoria :-). Oczywiście nie przeczę temu, że sama
    > rozmowa też rozprasza, ale nie powiesz mi że trzymanie
    > telefonu w dłoni nie ma wpływu na zmniejszenie
    > bezpieczeństwa? To może idźmy dalej: jazda bez trzymanki też
    > jest bezpieczna?
    > Popatrz czasem na zmagania kierowców usiłujących skręcić,
    > jednocześnie redukując bieg, a wszystko to jedną ręką, bo w
    > drugiej dziarsko dzierżą słuchawkę ;-)

    W samochodzie z ASB te problemy jakby nie istnieją (przynajmniej z
    mojego punktu widzenia), za to w aucie z manualną skrzynią gadanie
    tzymając telefon przy uchu jest cokolwiek kłopotliwe i po prostu nie
    wygodne.

    --
    Heniek

  • 22. Data: 2011-12-12 15:22:33
    Temat: Re: nowy taryfikator i 5pkt za rozmow
    Od: "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com>

    "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> wrote in message

    > Nie taki, jak wybieranie numeru - bez względu na to, jak to
    > zorganizujesz - wyłączając wybieranie głosowe oczywiście.

    Zwykle dzwonie z samochodu na jeden numer - zalatwia to przycisniecie
    jednego klawisza na pilocie zestawu glosnomowiacego :-P
    A jesli np. jade po corke i wiem, ze bede do niej dzwonil - wyjmuje
    wczesniej telefon z kabury (pod domem, albo na swiatlach) i ustawiam tak,
    zeby zadzwonic wciskajac jeden klawisz.

    > Podobnie pisanie SMSa - to jest dopiero hardcore.
    > Mi trzymanie czegokolwiek w prawej ręce nie przeszkadza - 34 lata
    > palenia nauczyło radzenia sobie jedna ręką. Trzymanie telefonu nigdy
    > mi nie przeszkadzało.

    Tyle, ze z papierosem w rece da sie spokojnie zmienic bieg i przytrzymac,
    czy krecic kierownica. A telefonu dwoma palcami nie utrzymasz.

    > Rozmowa - bardzo. Szczególnie, jak dzwonili
    > klienci z probleme do rozwiazania.
    > Korzystałem z zestawu głosnomówiacego i nie rozwiązał on żadnego
    > problemu. Poza może jednym - dla zmiany biegów nie musiałem przerywac
    > rozmowy.

    A ja od czasu jak korzystam w samochodzie z pelnego zestawu HF - widze
    kolosalna roznice w koncentracji. I nie wyobrazam sobie, zebym jezdzil na
    stale samochodem bez HF.

    > Bo są durni - skręca się po zmianie biegu a bieg zmienia w przerwie w
    > rozmowie. Redukcja w zakręcie to głupota.

    Niestety, to co wyprawiaja na drodze rozmawiajacy przez telefon, to
    przechodzi ludzkie pojecie.
    I jakos tak glownie tacy trzymajacy sluchawke.

    --
    Axel

  • 23. Data: 2011-12-12 15:25:02
    Od: HeniekMogiłko <h...@h...he>

    Dnia Mon, 12 Dec 2011 13:52:23 +0100, DoQ napisał(a):

    > No właśnie. Najczęściej z daleka widać takiego pacjenta/tke który jedzie
    > jak "na bani", np. lewy pas 40km/h + zygzak lewo prawo i zmiana biegów
    > lewą ręką. 50PLN szkoda na słuchawkę BT kuzwa...

    Zw słuchawką jest pewien problem, :-) Wsiadając do samochodu niewiele
    osób myśli o tym, żeby zainstalować słuchawke przy uchu i dopiero jak
    zadzwoni telefon zaczyna się akcja pt. "najpierw szukam po całym
    samochodzie tej pieprzonej słuchawki, a potem kombinuje jak ja
    zamontować do ucha", skutkuje to totalną dekoncentracją i może być
    równie niebezpiecznie jak trzymanie telefonu przy uchu.

    Zawsze można też zafundowac sobie ASB i IMHO po problemie ;-)
    --
    Heniek

  • 24. Data: 2011-12-12 15:26:43
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2011-12-12 13:25, M1SLQ wrote:

    > Proszę Państwa, czy Waszym zdaniem tak drastyczna kara, która zostanie
    > wprowadzona od lutego, za rozmowę przez telefon podczas jazdy faktycznie
    > służy poprawie bezpieczeństwa? W czym przeszkadza trzymanie telefonu
    > przy uchu (oczywiście przy założeniu, że warunki drogowe na to - na
    > zdrowy rozsądek - pozwalają)?

    Wystarczy widok zamulaczy jadacych 20km/h na 4 biegu, bo nie moga
    pogodzic rozmowy telefonicznej z redukcja biegu.

    --

    memento lorem ipsum

  • 25. Data: 2011-12-12 15:27:10
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 12-12-2011 15:25, HeniekMogiłko pisze:
    > Zawsze można też zafundowac sobie ASB i IMHO po problemie ;-)

    Jednak taniej zestaw HF BT (jeśli ktoś nie lubi słuchawek), albo radio z
    BT :P

    --
    Paweł

  • 26. Data: 2011-12-12 15:31:29
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    > W niczym, już dawno udowodniono, że przeszkadza rozmowa sama w sobie, a
    > nie trzymanie telefonu, ale kogo by to obchodziło?

    Konkretnie to przeszkadza rozmowa z nieobecnym rozmówcą. Nie widząc nawet
    kątem oka gestykulacji, nie słysząc drobnych niuansów tonu rozmowy, trzeba
    zaangażować w rozmowę telefoniczną dużo więcej mocy obliczeniowych mózgu,
    niż w normalną.
    Wg jednego badania 20-latek rozmawiający przez telefon ma czas reakcji
    zbliżony do 70-latka nie rozmawiającego przez telefon :)
    Ogólnie - każde badanie jakie się odbyło wykazało znaczny spadek refleksu i
    kontroli otoczenia podczas rozmowy telefonicznej. Niezależnie od tego czy
    się telefon trzyma przy uchu, czy nie.

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 27. Data: 2011-12-12 15:50:14
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 12/12/2011 14:31, =Marcos= wrote:

> [...]
    > refleksu i kontroli otoczenia podczas rozmowy telefonicznej. Niezależnie
    > od tego czy się telefon trzyma przy uchu, czy nie.

    Ojtam ojtam, najwyżej miszczowie będą hamować na 4 metrach i 20
    centymetrach na śniegu, przecież od tego nikt nie umarł.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 28. Data: 2011-12-12 16:22:08
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Axel,

    [...]

    > Tyle, ze z papierosem w rece da sie spokojnie zmienic bieg i przytrzymac,
    > czy krecic kierownica. A telefonu dwoma palcami nie utrzymasz.

    Nie mam z tym najmniejszego problemu. Podobnie jak z odłożeniem
    telefonu na fotel pasażera na chwilę.

    > A ja od czasu jak korzystam w samochodzie z pelnego zestawu HF - widze
    > kolosalna roznice w koncentracji. I nie wyobrazam sobie, zebym jezdzil na
    > stale samochodem bez HF.

    Dla mnie bez różnicy - problemem jest wybieranie numeru i sama
    konieczność koncentracji na rozmowie, o ile to nie jest żonine "kup
    pieczywo!".

    [...]

    Nie wszyscy.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 29. Data: 2011-12-12 16:24:59
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello DoQ,

    > Jednak taniej zestaw HF BT (jeśli ktoś nie lubi słuchawek), albo radio z
    > BT :P

    Znając mojego pecha, to pół roku po zamontowaniu wypasionego radia z
    BT wprowadzono by zakaz używania BT albo wydarzyłaby się podobna
    katastrofa.

    Raz się wpieprzyłem w instalację wypasionego zestawu Nokii. Nigdy
    więcej tego błędu nie zrobię.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 30. Data: 2011-12-12 16:44:46
    Od: to <t...@x...abc>

    begin DoQ

    > Swoją drogą, przecież słuchawka BT nie gryzie, a może sobie na nią
    > pozwolić nawet gimnazjalista za kieszonkowe - w czym więc problem?? O
    > innych rozwiązaniach nie trzeba chyba wspominać.

    I po iluś tam lat używania będziesz łaził z odstającym jednym uchem. :D