  • 21. Data: 2009-01-04 20:13:59
    Temat: Re: nowy komputer & dysk SSD
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba Padre napisała na pl.comp.pecet:

    > Są tylko rzeczy których nie zdążyłem wyrzucić:) Nawet książki które
    > przeczytałem i wiem że już tego ponownie nie zrobię lądują w
    > bibliotece miejskiej. Wszystkie moje płyty CD (oryginały ze 200szt)
    > dawno już przegrane do postaci skompresowanej i na HDD a płyty
    > porozdawane i na śmietniku. itd. :)

    Wielce szlachetne jest oczywiście oddanie do biblioteki przeczytanych
    książek, ale niekoniecznie przyjemne, gdy się okaże, że oni już ich nie
    potrzebują ;)

    Ja lubię mieć zawsze wszystko pod ręką. Nigdy nie wiadomo co życie
    przyniesie i różne zasoby się przydają. Na codzień może nie pamiętam co
    mi leży po domu, ale gdy nagle potrzebny mi jest powiedzmy pistolet na
    kulki, czy konsola Pegasusa, to wiem gdzie leżą ;). Ostatnio nawet
    chciałem kupić monitor 15'' na wszelki wypadek i przypadkowo udało mi
    się takiego dostać za darmo. Posiadanie wszystkiego pod ręką ułatwia
    życie, o ile nie robi się bałaganu. Czasem zdarza mi się iść na strych
    odkopać jakiś podręcznik z podstawówki, bo wiem że tam było coś
    potrzebnego. Na przykład sprawdzony w akcji przepis na kwaszoną
    kapustę ;)

    Za pamiętnik ważnych informacji (pliki konfiguracyjne, sposoby na
    zrobienie czegoś, daty wykonania różnych rzeczy) służy mi poczta (ponad
    230MB na dysku) i grupy dyskusyjne. Czasem publikuję na grupach posty
    zaczynające się od [INFO] lub podobnie tylko na własny użytek. Nigdy
    nie mam problemów z określeniem dokładnego czasu rozpoczęcia jakiegoś
    kursu, używania jakiegoś systemu, wstąpienia do czegoś tam. Mam nawet
    zanotowane kto mi co "wisi", z kim byłem na czym i kiedy. Gdy jestem
    ciekawy jak stary jest fotel na którym siedzę sprawdzam komentarze na
    allegro.

    Jak widać odmienne podejście do życia, dla niektórych może nienormalne.
    Ale tak lubię. I nie przekonuje mnie argument o wielkości dysków Radka
    Sokoła, bo ja mam 0,5TB i szukam czegoś większego.

    Marcin Kocur

  • 22. Data: 2009-01-04 20:22:40
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij> zwrócił błąd:

    > Jak widać odmienne podejście do życia, dla niektórych może nienormalne.
    > Ale tak lubię. I nie przekonuje mnie argument o wielkości dysków Radka
    > Sokoła, bo ja mam 0,5TB i szukam czegoś większego.

    Ciekaw jestem co znajdziesz. Ja chciałem upgradować swoje 0.5 i 0.75 TB
    seagate, ale o nowszych to tylko złe opinie się słyszy (1 i 1.5 TB),
    czekam na coś niezawodnego a dużego...

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8

  • 23. Data: 2009-01-04 20:29:51
    Od: p0li <p...@p...onet.pl>

    O->Dnia 04.01.2009 11:36:58 niejaki Radosław Sokół napisał:
    > Ja sam mogę się przyznać do dwóch słabości właśnie: zbierania
    > starych czasopism informatycznych oraz kryminałów. Mam na nie
    > miejsce i nie narzekam.

    chcesz kilka roczników chipa od nr 1 ?? ;)

    --
    P0zdrawiam
    p0li p0li(at)poczta.onet.pl

  • 24. Data: 2009-01-04 21:39:50
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba Marek napisała na pl.comp.pecet:

    > np. pendriva Kingstona 32GB no właśnie ma to sens czy nie ???

    No nie, bo zajedziesz go zapisami w to samo miejsce. Chyba że sobie
    przygotujesz ten system odpowiednio.

    http://www.pendrivelinux.com/

    Marcin Kocur

  • 25. Data: 2009-01-05 10:31:10
    Od: jancio <j...@o...eu>

    Radosław Sokół pisze:

    > Tylko jeżeli nie będzie jeszcze dodatkowo 2x droższe od
    > dysku magnetycznego przy tej samej pojemności.

    Cena jest ogromnie ważna, fakt. Ale to nie jest jedyne, ani nawet często
    nie najważniejsze kryterium. Awarie kosztują...miejsce w szafach
    kosztuje...cena dysku to nie wszystko co robi cenę storage :)

    > Spokojnie, spokojnie... SAS to też SCSI, więc różnica tutaj
    > niewielka. Cenowo z SCSI też wcale SAS nie wypada o wiele
    > drożej. I wiesz co? W wielu serwerach montuje się dyski SATA
    > obecnie, bo są o niebo tańsze po prostu.

    Obecnie? 3-4 lata temu się montowało...Zresztą zwykłe ATA, wczesniej,
    też. Wszystko zależy od potrzeb/możliwości w danej chwili :)
    Firma w której pracuję też przechodziła etap dysków ATA/SATA w pewnym
    momencie swojego rozwoju. Czasem to się wygrywa na cięciu kosztów,
    czasem nie. Taniej jest na pewno. Czasem tylko do pewnego momentu.
    Każdy niech sam sobie szacuje ryzyka i czy opłaca się dołożyć parę
    złotych więcej czy nie.

    > Oj, ja wiem. Ale nie mam zamiaru być bardzo lubiany mówiąc
    > ludziom tylko jacy są genialni i jakie dobre decyzje podej-
    > mują. Dalej mam zamiar krytykować ich złe decyzje :)

    Świetnie. Ja bardzo lubię tych co nie są wazeliniarzami i mają swoje
    zdanie, uważam wręcz tylko z takimi warto się zadawać. Tylko widzisz,
    jest pewna różnica między krytykowaniem, a mówieniem komuś czego
    potrzebuje/co powinien robić. Jeśli ją rozumiesz, ok, szacun. Jeśli nie,
    cóż...wtedy rotfl :)
    To taka, czasem bardzo subtelna, różnica między wujkiem dobrą
    radą/zasmarkanym moralistą a kimś kto siedzi w loży szyderców.
    No offence, poważnie. Tak sobie piszę truizmy z rana :)

    > Źle trafiłeś. Wczoraj właśnie robiłem porządki i wywaliłem
    > mnóstwo jakichś niepotrzebnych mi już papierów z notatkami.

    Dobrze trafiłem. Nie obchodzi mnie makulatura i burdel na Twoim biurku.
    Chodziło o kolekcje softu/płyt/etc... notatek i zalegających paragonów w
    portfelu do tego nie wliczam.

    > A co do książek i filmów -- jest jednak pewna różnica między
    > stojącymi na półce książkami czy pudełkami z płytami DVD, a
    > zalegającymi na dyskach twardych wielu użytkowników ściągnię-
    > tymi jak leci z Osiołka czy DC filmami DivX czy albumami MP3.
    > Nieprawdaż?

    Prawdaż. Tylko że te płyty też mogą być nielegalne a książki pożyczone
    kiedyś od znajomych i nieoddane - ergo ukradzione. Bardzo Cię proszę -
    nie sprowadzaj teraz sprawy do tego czy ktoś miał prawo czy nie mieć te
    divx-y na dysku, nie o tym była mowa. Ja nie chcę się wdawać w dyskusje
    o piractwie, znudziło mi się dawno temu.

    > Nie mam nic przeciwko legalnemu kolekcjonerstwu, ale będę
    > gwałtownie protestował przeciwko wspomaganemu piractwem
    > zbieractwu.

    Miłego protestowania!
    Osobiście uważam że jak już protestować to niech to sens ma jakiś, ale,
    rzecz jasna - nic mi do Twoich transparentów :)

    > Ja sam mogę się przyznać do dwóch słabości właśnie: zbierania
    > starych czasopism informatycznych oraz kryminałów. Mam na nie
    > miejsce i nie narzekam. Ale nie potrzebuję też na nie całego
    > osobnego pomieszczenia czy dwóch. A przeznaczanie całych dys-
    > ków po 200 GB na filmy czy muzykę można przyrównać właśnie do
    > wydzielania pomieszczenia czy dwóch tylko jako magazynów.

    No i? A słyszałeś kiedyś takie coś jak "wolnoć Tomku w swoim domku"?
    Jak ktoś ma ochotę mieć magazyn to jego broszka.

    Jancio

  • 26. Data: 2009-01-14 09:26:48
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 04.01.2009 21:29, p0li pisze:

    > chcesz kilka roczników chipa od nr 1 ?? ;)

    Akurat CHIPa tak bardzo nie kolekcjonuję :) Raczej starsze:
    Komputer, Mikroklan, Bajtek. I mam już prawie komplet :)

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 27. Data: 2009-01-14 09:35:33
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 05.01.2009 11:31, jancio pisze:

    > Cena jest ogromnie ważna, fakt. Ale to nie jest jedyne, ani nawet często
    > nie najważniejsze kryterium. Awarie kosztują...miejsce w szafach
    > kosztuje...cena dysku to nie wszystko co robi cenę storage :)

    Co do miejsca: nawet uwzględniając słabsze chłodzenie, jeszcze
    długo dyski magnetyczne przy tej samej pojemności będą pewnie
    zajmowały 2x mniej miejsca :)

    Awarie: zajmują się tym macierze, a dyski SSD też wolne od
    awarii nie są i nie będą (od naturalnego zużycia pamięci Flash
    aż po wady lutów bezołowiowych czy miejscowe przegrzanie sca-
    laków).

    > Dobrze trafiłem. Nie obchodzi mnie makulatura i burdel na Twoim biurku.
    > Chodziło o kolekcje softu/płyt/etc... notatek i zalegających paragonów w
    > portfelu do tego nie wliczam.

    Powtarzam: co innego kolekcja fizyczna, a co innego często
    nielegalne zapychacze dysków twardych.

    > Prawdaż. Tylko że te płyty też mogą być nielegalne a książki pożyczone
    > kiedyś od znajomych i nieoddane - ergo ukradzione. Bardzo Cię proszę -

    Owszem, płyty mogą być nielegalne. Z tym też bym chętnie
    walczył.

    BTW co do nieoddawania książek -- sprawa nie jest jasna. Nie
    wynika z tego wniosek, że "ukradzione"...

    > nie sprowadzaj teraz sprawy do tego czy ktoś miał prawo czy nie mieć te
    > divx-y na dysku, nie o tym była mowa. Ja nie chcę się wdawać w dyskusje
    > o piractwie, znudziło mi się dawno temu.

    Ale to jest kwintesencja zapychania dysków właśnie! Mało
    kto zapycha swoje dyski twarde filmami z wakacji czy prze-
    kompresowanymi kopiami oglądanych nałogowo płyty DVD z
    własnej kolekcji. Śmiem zaryzykować twierdzenie, że gdyby
    przez ostatnich pięć lat piractwo miało poziom 0, dyski
    twarde byłyby dzisiaj albo 2x mniej pojemne przeciętnie,
    albo w 80% puste.

    > No i? A słyszałeś kiedyś takie coś jak "wolnoć Tomku w swoim domku"?
    > Jak ktoś ma ochotę mieć magazyn to jego broszka.

    A ja mam równie istotne prawo wyrażania swojej negatywnej
    opinii i krytykowania czyichś postępków niezależnie od tego,
    czy dotyczą one zacisza domowego, czy forum publicznego.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 28. Data: 2009-01-14 12:29:15
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Wed, 14 Jan 2009 10:26:48 +0100,
    Radosław Sokół <r...@m...com.pl> screamed:

    > Akurat CHIPa tak bardzo nie kolekcjonuję :) Raczej starsze:
    > Komputer, Mikroklan, Bajtek. I mam już prawie komplet :)

    IKS też masz? Chętnie bym kiedyś zeskanował braki... :)

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:235B ]
    [ 13:28:28 user up 11952 days, 1:23, 1 user, load average: 0.09, 0.10, 0.95 ]

    happiness, n.: Having your Herpes (Type II) test come back negative.

  • 29. Data: 2009-04-12 18:37:01
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 14.01.2009 13:29, Artur M. Piwko pisze:

    > IKS też masz? Chętnie bym kiedyś zeskanował braki... :)

    Trochę IKSów mam też. Z "donacji", pewnie mocno niekompletne,
    ale kupka tego jego.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |