  • 1. Data: 2009-01-03 10:17:52
    Temat: Re: Projekt: hi-end'90 ?
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    KILu pisze:
    > 5.25 to juz nie ta epoka. One odeszly do lamusa na przelomie 80/90.
    Chyba pamięć trochę zawodzi :-) W połowie lat 90-tych wciąż masa softu
    była dostępna na dyskietkach 5.25" (np. na giełdzie na Grzybowskiej w
    Warszawie), co zresztą nie powinno dziwić, bo dyskietki 3.5" były
    znacznie droższe, a 5.25" dawały się formatować na 1.44MB.

    Maciek

  • 2. Data: 2009-01-03 10:38:57
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    W sumie ciekawe, że nie przyjął się format 2.88MB, ani LS120 (czyli 120 MB - nawet
    mam gdzieś taki napęd i to do notebooka).

    -----

  • 3. Data: 2009-01-03 10:49:45
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    666 pisze:
    > W sumie ciekawe, że nie przyjął się format 2.88MB, ani LS120 (czyli
    > 120 MB - nawet mam gdzieś taki napęd i to do notebooka).
    Wszystko się rozbijało o stosunek ceny do możliwości. Format 2.88 nie
    miał już racji bytu, bo w połowie lat 90-tych byle gra potrafiła
    zajmować 4-6 dyskietek, czyli nic taki format nie zmieniał. Pojawiły się
    też pierwsze napędy CD (do dziś mam gdzieś model Mitsumi z własnym
    kontrolerem i wysuwanym ręcznie całym napędem, bo tacka wysuwana
    silniczkiem to za drogi wynalazek ;-)) i szybko wykończyły wynalazki
    typu LS120.

    Maciek

  • 4. Data: 2009-01-03 11:05:05
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Napędy jak napędy, ale nagrywarki...

    Ale co ciekawe, streamery funkcjonują zdaje się do dzisiaj.
    Czy formaty streamerów zmieniały się mocno w tym czasie?
    JaC

    -----

  • 5. Data: 2009-01-03 11:24:43
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    666 pisze:
    > Ale co ciekawe, streamery funkcjonują zdaje się do dzisiaj.
    > Czy formaty streamerów zmieniały się mocno w tym czasie?
    Streamery to urządzenia niszowe, stosowane w specyficznych warunkach,
    nie ma ich co porównywać do stacji dyskietek, czy napędów CD.

    Maciek

  • 6. Data: 2009-01-03 22:26:26
    Od: "chemik333" <chemik333 @ wp.pl>

    Maciek wrote:
> [...]
    > Warszawie), co zresztą nie powinno dziwić, bo dyskietki 3.5" były
    > znacznie droższe, a 5.25" dawały się formatować na 1.44MB.

    A 3,5" dawaly sie formatowac bodajze na 1,77MB :) Ech... i wszyscy czekali
    kiedy sie pojawia na 2,88 :)

    --
    chemik333

  • 7. Data: 2009-01-04 23:06:38
    Od: "radxcell" <s...@o...pl>

    *chemik333* wrote in <news:gjoopj$2fb$1@atlantis.news.neostrada.pl>:
    > A 3,5" dawaly sie formatowac bodajze na 1,77MB :) Ech... i wszyscy czekali
    > kiedy sie pojawia na 2,88 :)

    z 2mgui prawie na 2,00 - wychodzilo 1,98 czy jakos tak. i znacznie szybciej
    dzialaly niz dosowe... :)

    pozdr, rdx