  • 201. Data: 2011-12-29 16:53:53
    Temat: Re: nowy egzamin
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    news:4efb6123$0$1450$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "John Kołalsky" <j...@k...invalid> napisał w wiadomości

    > LOL !!!!
    > A gdzie ja pisałem coś czy zachowujesz czy nie?

    "Łapiesz się do tych 99%."
    a wcześniej
    "Obstawiam, że tych 99% które bezpiecznego odstępu nie zachowuje, nie ma
    zielonego pojęcia jaki ten odstęp powinien być przy danej prędkości."

    Skoro nie wiesz czy zachowuję to nie mam jak łapać się do tych 99%. Może do
    innych

    > Po co odpowiadasz na niezadane pytanie i próbujesz dyskutować z kwestią
    > którą sam wymyśliłeś? ;-)

    Po co wypowiadasz się o czymś czegoś nie rozumiesz ?

    > ROTFL !!!!
    > Oczywiście, bo przy niezmienionych warunkach (np. śniegu na drodze w obu
    > przypadkach) należy zachować taki sam odstęp przy 30 km/h i 130 km/h.

    Od skuteczności hamowaia zależy a nie od prędkości.

    > Droga hamowania w Twojej fizyce widocznie się nie zmienia, dystans
    > przebywany w czasie reakcji również, więc po co myśleć o odstępie, prawda?

    Przesunięcie względem poprzedzającego a więc konieczny odstęp wynika ze
    skuteczności hamowania poprzedzającego. Twoja prędkość nie ma nic do
    wiatraka.

  • 202. Data: 2011-12-29 17:12:38
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-12-29 16:13, J.F pisze:

    > Nie, sugeruje zeby nie mieszac teorii z praktyka.
    > Ludzie zdaja bo:
    > -tych trudnych pytan jest stosunkowo malo, w wylosowanym zestawie bedzie
    > ich w granicach dopuszczalnych pomylek,
    > -zdaja bo wczesniej te testy trenuja. Bez tego treningu nie zapamietasz
    > wszyskich przepisow na pamiec :-)
    > -zdaja bo jest rozsadny czas na odpowiedzi, w sam raz taki zeby sie
    > spokojnie w trudna tresc wczytac, zrozumiec i odpowiedziec prawidlowo.

    Jak byś tego nie uzasadniał, zdają bo są proste i jest dużo czasu. Teraz
    mają być trudniejsze i będzie mniej czasu. Więc krok w dobrym kierunku.

    > A praktyka ... jedzie taki doswiadczony kierowca, 30 lat bez wypadku, a
    > przepisy ... kompletnie zapomnial. Przynajmniej na tym poziomie
    > szczegolowosci ktory jest w trudniejszych pytaniach wymagany.
    > pamieta o pierwszenstwie z prawej strony - ale rzadko stosuje, czesciej
    > jedzie na pamiec llub na szersza droge, lub na zachowanie tego z prawej :-)

    Tego nie da się uniknąć. Jednak nie jest to argument za tym aby nowi
    kierowcy bez doświadczenia wiedzieli jeszcze mniej. Wręcz przeciwnie
    powinni nadrabiać wiedzą braki praktyczne.

    > Tym niemniej twierdze ze chocbys uczyl sie ustawy dlugo, to i tak na
    > wszystie pytania nie odpowiesz.
    > No moze po paru latach nauki i dobrego treningu ze zlosliwymi pytaniami,
    > wykujesz na pamiec, w tym i interpretacje rozne.

    W ogóle nie nadążam za Tobą, ale widocznie tępy jestem. Nie dostrzegam
    tych wszystkich wyimaginowanych niuansów prawnych które próbujesz tu
    udowadniać. Po prostu poświęciłem dwa wieczory na naukę i zrobiłem test
    bez żadnego błędu na długo przed końcem przeznaczonego czasu, tak samo
    jak większość zdających. Dlatego, że ten test jest bardzo prosty.

    > Otoz to, niedokladnie, wiec moze i wiesz ze nie, ale nie wiesz za ktorym
    > juz nie :-)
    > ani czy mozna parkowac _za_ przejazdem, przed ale po lewej stronie, albo
    > czy zakaz dotyczy jezdni czy calej drogi ?

    Ale co to wnosi?

    > No coz, patrz te swiatla przeciwmglowe.

    No i?

    > Temat na inne forum, ale zdaje sie ze jak ustawa pisze "powinien", to to
    > znaczy "musi".

    Ale co próbujesz udowodnić? Sprzeczasz się ze mną, że kierowca widząc
    znak ostrzegawczy powinien zachować szczególną ostrożność? Twierdzisz,
    że nie powinien czy co dokładnie?

    > Mniej wiecej. Tylko troche utrudnia zdanie egzaminu, jak ktos jest
    > obryty z ustawy a nie z testow :-)

    Zamiast "obrywać" ustawy, albo wykuwać pytania na pamięć, lepiej nauczyć
    się znaków, kodeksu drogowego oraz przejrzeć przykładowe pytania aby
    wiedzieć czego można się spodziewać.

    > Mylisz sie - tzn znow nie pamietasz dokladnie :-)

    W czym się myle, w tym, że nie wiem o jaki Ci chodzi błąd czy że nie mam
    PJ na ciężarowe?

    > No i co bys zaznaczyl ? Pomyslmy .. wlaczyc przeciwmglowe we mgle nie
    > zaszkodzi ...

    Przecież napisałem A i B. Zamiast wymyślać co mam na myśli przeczytaj.
    Dokładnie tak samo traktuj przepisy. Za dużo wymyślasz.

    Tak nawiasem, nie wiem dlaczego piszesz, że nie zaszkodzi włączyć
    tylnych przeciwmgłowych? Przecież to oślepia kierowców za Tobą i nie
    wolno tego włączać jeśli widoczność nie jest odpowiednio niska.

    > Za to ciekawe z tym B ... odpowiedz jak najbardziej sensowna, ale na
    > jakiej podstawie prawnej ? Ustawa nic takiego nie mowi :-)

    Owszem przepisy o ruchu drogowym jak najbardziej. Zanim zaczniesz
    wyprzedzać musisz upewnić się, że masz dobrą widoczność. We mgle
    widoczność jest zdecydowanie gorsza.

    > A kierowca auta ciezarowego to akurat powinien zaparkowac na pierwszym
    > parkingu. Odstawic obowiazkowa przerwe a nie marnowac czas tachografu
    > snujac sie z predkoscia dostosowana :-)

    Znowu coś wymyślasz, są jakieś przepisy zabraniające poruszania się
    samochodów ciężarowych we mgle.

    A.

  • 203. Data: 2011-12-29 17:22:13
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam>

    > Celowo nie uwzględiłem, bo są sytuacje kiedy ten z przodu właśnie nie
    > zwalnia, a zatrzymuje się natychmiast.
    >
    > Wystarczy albo karambol, albo co częściej spotykane - ten z przodu w
    > ostatniej chwili zmienia pas żeby ominąć przeszkodę, a ten z tyłu nie ma
    > miejsca na zmianę pasa w tej chwili.
    >
    > Gdyby założyć że ten z przodu zawsze będzie hamował hamulcami, to sądzę że
    > jazda 0.5s za nim (albo i bliżej) powinna spokojnie wystarczyć w rozsądnym
    > zakresie prędkości (ograniczonym zarówno od dołu i od góry).

    No i to są właśnie warunki drogowe. Bez ich uwzględnienia nie ma kompletnie
    sensu określanie odstępu.

  • 204. Data: 2011-12-29 18:50:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Arek" napisał w

    >Jak byś tego nie uzasadniał, zdają bo są proste i jest dużo czasu.
    >Teraz mają być trudniejsze i będzie mniej czasu. Więc krok w dobrym
    >kierunku.

    Nie, teraz ma byc mniej czasu i maja nie byc dostepne do
    wczesniejszego treningu.
    Prawdopodobnie beda latwiejsze, chocby dlatego ze tylko jedna
    odpowiedz wlasciwa.

    W zasadzie popieram, choc to zalezy od trudnosci tych pytan.
    Bez problemu uloze takie ze sie ich nie da zdac :-)

    Z tym ze efekt tego ze bedzie piekna dluga ustawa, a nikt jej nie
    bedzie znal. To po cholere ta ustawa ? :-)

    >Tego nie da się uniknąć. Jednak nie jest to argument za tym aby nowi
    >kierowcy bez doświadczenia wiedzieli jeszcze mniej. Wręcz przeciwnie
    >powinni nadrabiać wiedzą braki praktyczne.

    Nie da sie tej wiedzy na drodze zastosowac, jesli bedzie wygladala tak
    jak wyglada.
    W zasadzie to ten nasz kodeks dobry jest ... ale jak zaczalem zadawac
    pytania ze znajomosci to sam pisales ze za trudne i poprosisz o takie
    z testu :-)

> [...]
    >i zrobiłem test bez żadnego błędu na długo przed końcem
    >przeznaczonego czasu, tak samo jak większość zdających. Dlatego, że

    ale uczyles sie ustawy i rozporzadzenia o znakach czy testow ? :-)

    Byc moze dlatego ze poswieciles tylko dwa dni, to nie dostrzegasz tych
    niuansow w ktore nas ustawodawca wpuscil.

    Ale nie tylko niuansow, takze zwyklej wiedzy. Ot chocby takie proste
    pytanie - czy majac PJ kategorii B moge pozyczyc lawete i przywiezc
    sobie samochod z Niemiec na niej.
    I znow analiza prawna na 10 minut co najmniej - pod warunkiem
    szybkiego komputera :-)

    >Ale co to wnosi?

    Po pierwsze - jezdzisz, a nie wiesz. Wiec pewnie stwarzasz zagrozenie
    parkujac czasem w poblizu przejazdu :-)

    A po drugie - takie pytania na egzaminach byly, i tez trzeba bylo
    wiedziec.

    >No i?

    No i tym razem odpowiedz wygladajaca dosc sensownie okazala sie
    podchwytliwie bledna.

    Podobnie mozna pytac o cala mase innych rzeczy, ktore wygladaja
    rozsadnie, ale nie sa prawnie wymagane.

    >Ale co próbujesz udowodnić? Sprzeczasz się ze mną, że kierowca widząc
    >znak ostrzegawczy powinien zachować szczególną ostrożność?
    >Twierdzisz, że nie powinien czy co dokładnie?

    Ja tylko w kwestii czy "powinien" to "powinien, ale nie musi" czy
    "powinien, bo musi" :-)

    >Zamiast "obrywać" ustawy, albo wykuwać pytania na pamięć, lepiej
    >nauczyć się znaków, kodeksu drogowego oraz przejrzeć przykładowe
    >pytania aby wiedzieć czego można się spodziewać.

    O widzisz - i tu sie zgadzamy.
    A teraz ma nie byc przykladowych pytan.
    Ciekawe swoja droga jak dlugo :-)

    >>> A. dostosować prędkość do warunków widoczności drogi
    >>> B. unikać wyprzedzania

    >W czym się myle, w tym, że nie wiem o jaki Ci chodzi błąd czy że nie
    >mam PJ na ciężarowe?

    Masz PJ takze na ciezarowe. Do masy dopuszczalnej ... pewnie wiesz :-)

> [...]

    >tylnych przeciwmgłowych? Przecież to oślepia kierowców za Tobą i nie
    >wolno tego włączać jeśli widoczność nie jest odpowiednio niska.

    Ja tylko nasladuje twoj tok myslenia. skoro testy sa latwe, i np
    powinien zachowac szczegolna ostroznosc, to pewnie w pierwszym
    czytaniu dojdziesz do wniosku ze powinien i wlaczyc swiatla pm we mgle
    :-)

    I bledna odpowiedz :-)

    >Znowu coś wymyślasz, są jakieś przepisy zabraniające poruszania się
    >samochodów ciężarowych we mgle.

    Nie ma, ale pojedzie 40km/h. Poczekalby pare godzin i pojechalby
    70km/h i w przepisowym czasie pracy zajechal dalej niz turlajac sie we
    mgle.

    No dobra, nie wszyscy maja przed soba 1000km, moze pracuje do 15-tej i
    nikt mu za nadgodziny nie zaplaci, a brakuje mu 20 km :-)

    J.

  • 205. Data: 2011-12-29 18:53:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Arek" napisał w wiadomości
    W dniu 2011-12-29 15:17, J.F pisze:

    >Tak napisali to w takim celu aby było jasność, że chodzi tylko i
    >wyłącznie o ust. 7.

    Ale dlaczego niby chodzi tylko o ust.7, skoro opisali sytuacje ktora
    wyjasnia dopiero pkt 8 ?

    A skad wniosek ze nie ma znaku ?

    J.

  • 206. Data: 2011-12-29 19:52:17
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 29 Dec 2011 00:35:33 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    > To nie jest takie proste.

    Jest.

    > Jadąc 200km/h na odcinku przejeżdżanym w 2s (111m) zdąży zwolnić jedynie o
    > 90km/h.

    A poprzedzający Cie na jakim odcinku zahamuje? Nie stanie przecież w
    miejscu.

    --
    ___________ (R)

  • 207. Data: 2011-12-29 19:54:34
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Thu, 29 Dec 2011 19:52:17 +0100, Adam Płaszczyca wrote:

    > A poprzedzający Cie na jakim odcinku zahamuje? Nie stanie przecież w
    > miejscu.

    Jak w coś walnie, to zatrzyma się w miejscu.
    Tak się robi karambole.

  • 208. Data: 2011-12-29 19:55:23
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 27 Dec 2011 23:24:57 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Ale jest opisany jako wyjątek od ust. 7 pkt 1 i 2.

    Nie. Jest opisany dopuszcza się w miejscach (tu okreslenie).

    --
    ___________ (R)

  • 209. Data: 2011-12-29 19:57:14
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 29 Dec 2011 11:05:26 +0100, Arek napisał(a):

    > Dokładnie.
    >
    > Tam zdziwienie, nazwałbym to szokiem:) Na szkoleniu na którym byłem, był
    > krótki wstęp teoretyczny, gdzie prowadzący zadawał pytania co należy
    > zrobić w określonej sytuacji. Jak np. poślizg na zakręcie, gwałtowne
    > hamowanie itp. Oczywiście uczestniczy rodem z pms'u licytowali się
    > bardziej śmiałymi kontrami itp. Jedna babka nawet zasugerował, że
    > zamiast hamować, lepiej obrócić się o 180 stopni i dać gaz do dechy bo w
    > ten sposób będzie lepiej.

    Taaa... a ja nie chojrakowałem, na macie dostawałem joby za odpuszczanie
    (bo po ch... hamować, jak mam kontrolę nad autem), za to na teście łosia i
    omijaniu przeszkody na zakręcie się panowie trochę zdziwili.
    --

  • 210. Data: 2011-12-29 20:35:31
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-12-29, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:

    > A poprzedzający Cie na jakim odcinku zahamuje? Nie stanie przecież w
    > miejscu.

    Jak trafi na tira to nawet zawróci ;-P

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski