    From: Arek <a...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: nowy egzamin
    Date: Thu, 29 Dec 2011 17:12:38 +0100
    <jdethp$sr$1@node2.news.atman.pl> <jdfa7j$n0h$1@inews.gazeta.pl>
    <jdfbre$g4e$1@node2.news.atman.pl> <jdfe5l$5ig$1@inews.gazeta.pl>
    <jdhbln$hvn$1@node2.news.atman.pl> <jdhe1c$i7u$1@inews.gazeta.pl>
    <jdhg4v$mjn$1@node2.news.atman.pl> <jdhja2$55h$1@inews.gazeta.pl>
    <jdhlcu$s71$1@node2.news.atman.pl> <jdi02u$gnh$1@inews.gazeta.pl>

    W dniu 2011-12-29 16:13, J.F pisze:

    > Nie, sugeruje zeby nie mieszac teorii z praktyka.
    > Ludzie zdaja bo:
    > -tych trudnych pytan jest stosunkowo malo, w wylosowanym zestawie bedzie
    > ich w granicach dopuszczalnych pomylek,
    > -zdaja bo wczesniej te testy trenuja. Bez tego treningu nie zapamietasz
    > wszyskich przepisow na pamiec :-)
    > -zdaja bo jest rozsadny czas na odpowiedzi, w sam raz taki zeby sie
    > spokojnie w trudna tresc wczytac, zrozumiec i odpowiedziec prawidlowo.

    Jak byś tego nie uzasadniał, zdają bo są proste i jest dużo czasu. Teraz
    mają być trudniejsze i będzie mniej czasu. Więc krok w dobrym kierunku.

    > A praktyka ... jedzie taki doswiadczony kierowca, 30 lat bez wypadku, a
    > przepisy ... kompletnie zapomnial. Przynajmniej na tym poziomie
    > szczegolowosci ktory jest w trudniejszych pytaniach wymagany.
    > pamieta o pierwszenstwie z prawej strony - ale rzadko stosuje, czesciej
    > jedzie na pamiec llub na szersza droge, lub na zachowanie tego z prawej :-)

    Tego nie da się uniknąć. Jednak nie jest to argument za tym aby nowi
    kierowcy bez doświadczenia wiedzieli jeszcze mniej. Wręcz przeciwnie
    powinni nadrabiać wiedzą braki praktyczne.

    > Tym niemniej twierdze ze chocbys uczyl sie ustawy dlugo, to i tak na
    > wszystie pytania nie odpowiesz.
    > No moze po paru latach nauki i dobrego treningu ze zlosliwymi pytaniami,
    > wykujesz na pamiec, w tym i interpretacje rozne.

    W ogóle nie nadążam za Tobą, ale widocznie tępy jestem. Nie dostrzegam
    tych wszystkich wyimaginowanych niuansów prawnych które próbujesz tu
    udowadniać. Po prostu poświęciłem dwa wieczory na naukę i zrobiłem test
    bez żadnego błędu na długo przed końcem przeznaczonego czasu, tak samo
    jak większość zdających. Dlatego, że ten test jest bardzo prosty.

    > Otoz to, niedokladnie, wiec moze i wiesz ze nie, ale nie wiesz za ktorym
    > juz nie :-)
    > ani czy mozna parkowac _za_ przejazdem, przed ale po lewej stronie, albo
    > czy zakaz dotyczy jezdni czy calej drogi ?

    Ale co to wnosi?

    > No coz, patrz te swiatla przeciwmglowe.

    No i?

    > Temat na inne forum, ale zdaje sie ze jak ustawa pisze "powinien", to to
    > znaczy "musi".

    Ale co próbujesz udowodnić? Sprzeczasz się ze mną, że kierowca widząc
    znak ostrzegawczy powinien zachować szczególną ostrożność? Twierdzisz,
    że nie powinien czy co dokładnie?

    > Mniej wiecej. Tylko troche utrudnia zdanie egzaminu, jak ktos jest
    > obryty z ustawy a nie z testow :-)

    Zamiast "obrywać" ustawy, albo wykuwać pytania na pamięć, lepiej nauczyć
    się znaków, kodeksu drogowego oraz przejrzeć przykładowe pytania aby
    wiedzieć czego można się spodziewać.

    > Mylisz sie - tzn znow nie pamietasz dokladnie :-)

    W czym się myle, w tym, że nie wiem o jaki Ci chodzi błąd czy że nie mam
    PJ na ciężarowe?

    > No i co bys zaznaczyl ? Pomyslmy .. wlaczyc przeciwmglowe we mgle nie
    > zaszkodzi ...

    Przecież napisałem A i B. Zamiast wymyślać co mam na myśli przeczytaj.
    Dokładnie tak samo traktuj przepisy. Za dużo wymyślasz.

    Tak nawiasem, nie wiem dlaczego piszesz, że nie zaszkodzi włączyć
    tylnych przeciwmgłowych? Przecież to oślepia kierowców za Tobą i nie
    wolno tego włączać jeśli widoczność nie jest odpowiednio niska.

    > Za to ciekawe z tym B ... odpowiedz jak najbardziej sensowna, ale na
    > jakiej podstawie prawnej ? Ustawa nic takiego nie mowi :-)

    Owszem przepisy o ruchu drogowym jak najbardziej. Zanim zaczniesz
    wyprzedzać musisz upewnić się, że masz dobrą widoczność. We mgle
    widoczność jest zdecydowanie gorsza.

    > A kierowca auta ciezarowego to akurat powinien zaparkowac na pierwszym
    > parkingu. Odstawic obowiazkowa przerwe a nie marnowac czas tachografu
    > snujac sie z predkoscia dostosowana :-)

    Znowu coś wymyślasz, są jakieś przepisy zabraniające poruszania się
    samochodów ciężarowych we mgle.

    A.