    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: nowy egzamin
    Date: Thu, 29 Dec 2011 18:50:17 +0100
    <jdethp$sr$1@node2.news.atman.pl> <jdfa7j$n0h$1@inews.gazeta.pl>
    <jdfbre$g4e$1@node2.news.atman.pl> <jdfe5l$5ig$1@inews.gazeta.pl>
    <jdhbln$hvn$1@node2.news.atman.pl> <jdhe1c$i7u$1@inews.gazeta.pl>
    <jdhg4v$mjn$1@node2.news.atman.pl> <jdhja2$55h$1@inews.gazeta.pl>
    <jdhlcu$s71$1@node2.news.atman.pl> <jdi02u$gnh$1@inews.gazeta.pl>
    <jdi3hm$bof$1@node2.news.atman.pl>

    Użytkownik "Arek" napisał w
    W dniu 2011-12-29 16:13, J.F pisze:

    >Jak byś tego nie uzasadniał, zdają bo są proste i jest dużo czasu.
    >Teraz mają być trudniejsze i będzie mniej czasu. Więc krok w dobrym
    >kierunku.

    Nie, teraz ma byc mniej czasu i maja nie byc dostepne do
    wczesniejszego treningu.
    Prawdopodobnie beda latwiejsze, chocby dlatego ze tylko jedna
    odpowiedz wlasciwa.

    W zasadzie popieram, choc to zalezy od trudnosci tych pytan.
    Bez problemu uloze takie ze sie ich nie da zdac :-)

    Z tym ze efekt tego ze bedzie piekna dluga ustawa, a nikt jej nie
    bedzie znal. To po cholere ta ustawa ? :-)

    >Tego nie da się uniknąć. Jednak nie jest to argument za tym aby nowi
    >kierowcy bez doświadczenia wiedzieli jeszcze mniej. Wręcz przeciwnie
    >powinni nadrabiać wiedzą braki praktyczne.

    Nie da sie tej wiedzy na drodze zastosowac, jesli bedzie wygladala tak
    jak wyglada.
    W zasadzie to ten nasz kodeks dobry jest ... ale jak zaczalem zadawac
    pytania ze znajomosci to sam pisales ze za trudne i poprosisz o takie
    z testu :-)

    >W ogóle nie nadążam za Tobą, ale widocznie tępy jestem. Nie
    >dostrzegam tych wszystkich wyimaginowanych niuansów prawnych które
    >próbujesz tu udowadniać. Po prostu poświęciłem dwa wieczory na naukę
    >i zrobiłem test bez żadnego błędu na długo przed końcem
    >przeznaczonego czasu, tak samo jak większość zdających. Dlatego, że
    >ten test jest bardzo prosty.

    ale uczyles sie ustawy i rozporzadzenia o znakach czy testow ? :-)

    Byc moze dlatego ze poswieciles tylko dwa dni, to nie dostrzegasz tych
    niuansow w ktore nas ustawodawca wpuscil.

    Ale nie tylko niuansow, takze zwyklej wiedzy. Ot chocby takie proste
    pytanie - czy majac PJ kategorii B moge pozyczyc lawete i przywiezc
    sobie samochod z Niemiec na niej.
    I znow analiza prawna na 10 minut co najmniej - pod warunkiem
    szybkiego komputera :-)

    >Ale co to wnosi?

    Po pierwsze - jezdzisz, a nie wiesz. Wiec pewnie stwarzasz zagrozenie
    parkujac czasem w poblizu przejazdu :-)

    A po drugie - takie pytania na egzaminach byly, i tez trzeba bylo
    wiedziec.

    >No i?

    No i tym razem odpowiedz wygladajaca dosc sensownie okazala sie
    podchwytliwie bledna.

    Podobnie mozna pytac o cala mase innych rzeczy, ktore wygladaja
    rozsadnie, ale nie sa prawnie wymagane.

    >Ale co próbujesz udowodnić? Sprzeczasz się ze mną, że kierowca widząc
    >znak ostrzegawczy powinien zachować szczególną ostrożność?
    >Twierdzisz, że nie powinien czy co dokładnie?

    Ja tylko w kwestii czy "powinien" to "powinien, ale nie musi" czy
    "powinien, bo musi" :-)

    >Zamiast "obrywać" ustawy, albo wykuwać pytania na pamięć, lepiej
    >nauczyć się znaków, kodeksu drogowego oraz przejrzeć przykładowe
    >pytania aby wiedzieć czego można się spodziewać.

    O widzisz - i tu sie zgadzamy.
    A teraz ma nie byc przykladowych pytan.
    Ciekawe swoja droga jak dlugo :-)

    >>> A. dostosować prędkość do warunków widoczności drogi
    >>> B. unikać wyprzedzania

    >W czym się myle, w tym, że nie wiem o jaki Ci chodzi błąd czy że nie
    >mam PJ na ciężarowe?

    Masz PJ takze na ciezarowe. Do masy dopuszczalnej ... pewnie wiesz :-)

    >Przecież napisałem A i B. Zamiast wymyślać co mam na myśli
    >przeczytaj. Dokładnie tak samo traktuj przepisy. Za dużo wymyślasz.

    >Tak nawiasem, nie wiem dlaczego piszesz, że nie zaszkodzi włączyć
    >tylnych przeciwmgłowych? Przecież to oślepia kierowców za Tobą i nie
    >wolno tego włączać jeśli widoczność nie jest odpowiednio niska.

    Ja tylko nasladuje twoj tok myslenia. skoro testy sa latwe, i np
    powinien zachowac szczegolna ostroznosc, to pewnie w pierwszym
    czytaniu dojdziesz do wniosku ze powinien i wlaczyc swiatla pm we mgle
    :-)

    I bledna odpowiedz :-)

    >Znowu coś wymyślasz, są jakieś przepisy zabraniające poruszania się
    >samochodów ciężarowych we mgle.

    Nie ma, ale pojedzie 40km/h. Poczekalby pare godzin i pojechalby
    70km/h i w przepisowym czasie pracy zajechal dalej niz turlajac sie we
    mgle.

    No dobra, nie wszyscy maja przed soba 1000km, moze pracuje do 15-tej i
    nikt mu za nadgodziny nie zaplaci, a brakuje mu 20 km :-)

    J.