  • 1. Data: 2013-09-25 23:49:49
    Temat: "nowe" numery telefoniczne z Allegro
    Od: AA <j...@g...xxx>

    Hej !

    Zapewne większość z Was wie, że na Allegro można kupić łatwe, ładne i
    ponoć całkiem nowe numery różnych opów. Sam skusiłem na 2 takie oferty.
    Sprzedawcy zarzekają się, że numery są nowe i nieużywane. W praktyce
    wygląda to tak:

    Numer pierwszy: 796 xyz xyz. PLAY.

    Opakowanie nie nosiło żadnych śladów ingerencji, ale zaklejone było
    nieco inną taśmą niż oryginały. Taśmę można było wielokrotnie odklejać i
    zaklejać bez pozostawiania jakichkolwiek śladów ingerencji.

    W środku zgrubsza to co być powinno, jedynie bez standardowej harmonijki
    z informacją dla klienta o kodach. Starter wyglądający na oryginalny,
    nowy i z nadrukowanym numerem telefonu oraz PUKiem.

    Wyłamuję SIM, wkładam do telefonu, tworzę konto w PLAY24 i ... dowiaduję
    się, że numer aktywny jest już od 3 lat !!!

    Numer drugi: 724 xyz vxx. PLUS.

    Opakowanie w 100% oryginalne, wszystkie naklejki na zewnątrz takie same
    jak w starterze kupionym w punkcie PLUSa. Oderwanea zostawia trwałe
    ślady, więc mam pewność, że starter nie był wcześniej rozpakowywany. Na
    wszelki wypadek sprawdzam datę "przydatności do spożycia" na zewnętrznej
    naklejce - dokładnie taka jaką wstawił sprzedawca w opisie swojej aukcji.

    Środek taki jaki być powinien, wszystko wygląda tak, jak w starterze
    zakupionym w punkcie PLUSa.

    Wyłamuję SIM, wkładam do telefonu, aktywuję dostęp do ONLINE PLUSa i
    oglądam konto. I pierwsze zdziwienie - ważność startera minęła ok. 4
    miesięcy temu. O tym samym informuje mnie też wynik kodu *100#.

    Hmm, może to pomyłka systemu a numer jest rzeczywiście nowy i
    nieużywany, jak zapewniał sprzedawca ? Doładowałem konto. Już po kilku
    godzinach dowiedziałem się, że numer zdecydowanie NIE jest nowy i był
    intensywnie używany przez Proboszcza Roberta z pewnej parafii ...

    To tyle w kwestii "nowych" numerów z Allegro. Trzeci raz nie będę
    ryzykować, aby kupić rzeczywiście nieużywany numer, zrobię rundkę po
    okolicznych punktach opów. W międzyczasie, nieco z przymusu, studiuję
    życie poprzedniego właściciela numeru. Wiem już, że nie było homo i
    gustował w nieco bardziej puszystych kobietach ... :)

  • 2. Data: 2013-09-25 23:55:47
    Temat: Re: "nowe" numery telefoniczne z Allegro
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 25 Sep 2013 23:49:49 +0200, AA napisał(a):

> [...]
    > godzinach dowiedziałem się, że numer zdecydowanie NIE jest nowy i był
    > intensywnie używany przez Proboszcza Roberta z pewnej parafii ...

    Starter może byc nieużywany, ale numer z odzysku. Numery są ponownie
    wprowadzane do obiegu. Mój pierwszy numer komórki był w ponownym użyciu już
    rok po pierwszym wyłączeniu.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 3. Data: 2013-09-26 00:06:02
    Od: AA <j...@g...xxx>

    W dniu 25.09.2013 23:55, Waldek Godel pisze:

    > Starter może byc nieużywany, ale numer z odzysku. Numery są ponownie
    > wprowadzane do obiegu. Mój pierwszy numer komórki był w ponownym użyciu już
    > rok po pierwszym wyłączeniu.

    To chyba jednak nie ten przypadek. W ciągu kilku dni odebrałem telefony
    m.in. z Policji zapraszające Proboszcza na komendę aby skonfrontować go
    ze złodziejem, a także wiele telefonów od parafian. Ludzie Ci byli
    bardzo zdziwnieni, że nie rozmawiają z Proboszczem, z jedej z rozmów
    jasno wynikało, że poprzedni kontakt z poprzednim właścielem numeru (i
    na ten właśnie numer) miał miejsce w przeciągu tygodni, może 2 - 3 miesięcy.

    Ale najlepsze i tak są przychodzące SMSy i MMSy :)

    Do tej pory myślałem, że gdy ksiądz w konfesjonale sięga po swój telefon
    to musi to być jakaś bardzo pilna i ważna dla kogoś sprawa ... :)

    AA

  • 4. Data: 2013-09-26 07:05:04
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-09-26 00:06, AA pisze:

    > Ale najlepsze i tak są przychodzące SMSy i MMSy :)
    >
    > Do tej pory myślałem, że gdy ksiądz w konfesjonale sięga po swój telefon
    > to musi to być jakaś bardzo pilna i ważna dla kogoś sprawa ... :)

    Załóż bloga i pisz... :)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 5. Data: 2013-09-26 09:40:38
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    AA <j...@g...xxx> wrote:

    > Opakowanie nie nosiło żadnych śladów ingerencji, ale zaklejone było nieco
    > inną taśmą niż oryginały. Taśmę można było wielokrotnie odklejać i
    > zaklejać bez pozostawiania jakichkolwiek śladów ingerencji.
    [...]
> [...]
    > dowiedziałem się, że numer zdecydowanie NIE jest nowy i był intensywnie
    > używany przez Proboszcza Roberta z pewnej parafii ...

    Starter może być fabrycznie zapakowany, ale... wydany do już używanego
    numeru bo SIM "się zgubił" albo zepsuł.
    Tylko tyle i aż tyle.

  • 6. Data: 2013-09-26 09:40:48
    Od: dizel <x...@x...xx>

    tOn Wed, 25 Sep 2013 23:49:49 +0200, AA <j...@g...xxx>
    wrote:

> [...]
    >
    >Wyłamuję SIM, wkładam do telefonu, tworzę konto w PLAY24 i ... dowiaduję
    >się, że numer aktywny jest już od 3 lat !!!

    Co do play to się mylisz kolego. To że w play24 pokazuje taką datę to
    nie znaczy że ona jest prawdziwa, jest to znany błąd. Ja mam w play24
    datę 02.03.2007r., a jak wiemy play wystartował 16.03.2007, a numer
    aktywowałem dopiero pod koniec listopada 2007.
    Z dyskusji wyszło że to data produkcji startera, tyle że w jednych
    starterach pokazuje się jako data aktywacji poprawnie a w innych
    właśnie coś takiego.
    Co do tasiemek to jest różnie, i też nieoznacza że numer jest jakiś
    "lewy" bo nawet w promocji Coca Coli jak były startery play to były
    takie gdzie tasiemka była granatowa z napisem play, a cześć starterów
    miała przezroczystą tasiemkę. Więc to nie jest żadna reguła.
    To że brakuje harmonijki to też nic nie znaczy bo ktoś tarter otworzył
    albo przepakował do innego opakowania, a plastik z kartą sim jak jest
    nienaruszony to jest ok, przecież jak ktoś kartę wyłamie to już raczej
    jej do plastiku nie przyklei.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2013-09-26 09:54:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-09-26 09:40, dizel pisze:
    > przecież jak ktoś kartę wyłamie to już raczej
    > jej do plastiku nie przyklei.

    Wyłamanie karty nie jest konieczne do jej używania.

    Oczywiście dziwnym jest, gdyby takiej niewyłamanej karty używaj akurat
    ksiądz do swoich zwykłych rozmów.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2013-09-26 10:32:01
    Od: dizel <x...@x...xx>

    On Thu, 26 Sep 2013 09:54:32 +0200, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    >Wyłamanie karty nie jest konieczne do jej używania.

    Masz rację zapomniałem że teraz w play są one simy więc można sobie
    wyjąć mniejszą jak będzie pasować do telefonu.
    Bo tak to mi się tylko kojarzył simens s6 gdzie wchodziała cała karta
    z obramówką :)

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2013-09-26 10:44:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-09-26 10:32, dizel pisze:
    > Bo tak to mi się tylko kojarzył simens s6 gdzie wchodziała cała karta
    > z obramówką:)

    To było powszechne w telefonach z połowy lat '90.

    A i teraz jak ktoś ma "zawodowy" interes w tym, aby "używać" startery i
    odsprzedawać je dalej, to bez problemu zrobi to bez wyłamywania kart.

    Ale, tak jak pisałem, księdza o to nie podejrzewam :)

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2013-09-26 15:32:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > Wyłamuję SIM, wkładam do telefonu, tworzę konto w PLAY24 i ... dowiaduję
    > się, że numer aktywny jest już od 3 lat !!!

    A wpisz ten numer w google.
    Na starterze nie ma jakiejs daty ?

    Bo moze numer z odzysku. Moze jakas pomylka w programie.

> [...]
    > naklejce - dokładnie taka jaką wstawił sprzedawca w opisie swojej aukcji.

    A jaka ? Bo nowe startery maja ze trzy lata. 724 to tez nowa seria.

> [...]
    > Hmm, może to pomyłka systemu a numer jest rzeczywiście nowy i
    > nieużywany, jak zapewniał sprzedawca ? Doładowałem konto.

    Udalo sie ? To chyba nowy.
    A co teraz pisze ? Byc moze po pierszym doladowaniu przestawili.

    > Już po kilku
    > godzinach dowiedziałem się, że numer zdecydowanie NIE jest nowy i był
    > intensywnie używany przez Proboszcza Roberta z pewnej parafii ...

    A sprzedawca nie nazywa sie Robert, ewentualnie czy zgadza sie
    parafia/kuria ?

    Bo starter jednak oryginalny i z data odlegla ... tak sie zastanawiam
    ... po zmianie opa i rezygnacji z telefonu ... numer wraca do
    pierwszego opa, a ten moze uwaza ze od wielu lat nieaktywny.

    > To tyle w kwestii "nowych" numerów z Allegro. Trzeci raz nie będę
    > ryzykować, aby kupić rzeczywiście nieużywany numer, zrobię rundkę po
    > okolicznych punktach opów.

    Mediamarkt, Saturn - wszystko w jednym miejscu. Mozna tez przez www
    operatora.
    Tylko nie wiem czy tam nie trafiaja numery przebrane z "ladnych".

    Ale co ci przeszkadza, stopniowo dzwonic przestana, ludzie sie tez
    myla, a i w sklepie spora szansa na numer z odzysku.

    > W międzyczasie, nieco z przymusu, studiuję
    > życie poprzedniego właściciela numeru. Wiem już, że nie było homo i
    > gustował w nieco bardziej puszystych kobietach ... :)

    W wieku ? Bo w parafii to i chor i kolko rozancowe.

    J.