-
131. Data: 2013-06-14 18:06:02
Temat: Re: nocne Polakow podroze
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2013-06-14 12:03, Tomasz Pyra pisze:
> Dnia Fri, 14 Jun 2013 11:19:13 +0200 (CEST), WildS napisał(a):
>
>> On 2013-06-14, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:
>>>>> Jeden się boi nieaktywnego fotoradaru, inny wyłączyć kaganiec - jeden
>>>>> dokładnie wart drugiego.
>>>> To nie ma ot takiego wyłącznika. Gdyby miało to by nie było problemu z
>>>> wyprzedzaniem ;)
>>> Wyłączenie kagańca to nie jest duży problem, ale nie zrobisz tego (tak jak
>>> większość kierowców ciężaróek) bo boisz się krokodyli i konsekwencji za to.
>>>
>>
>> Wyłączenie takiego kagańca to jest duży problem.
>
> Zależy jaki kto technicznie uzdolniony.
> Generalnie nieduży, co najwyżej średni.
Technicznie to on nie jest duży i nie wiedzieć czemu o te parę
kresek ciągną, byle tylko nie dać się złapać, czyli pomiar w
granicach tolerancji :)
>> Po pierwsze to jest nielegalne i grozi co najmniej zabraniem dowodu
>> rejestracyjnego. Po drugie tak przekroczona prędkość będzie
>> zarejestrowana na tacho i każda kontrola w każdym państwie się do tego
>> doczepi.
>
> Oczywiście, czyli tak jak pisałem - strach przed krokodylem i
> przewidzianymi w prawie konsekwencjami. Dlatego jeździsz z włączonym
> kagańcem.
>
>> Za ingerencje w tachograf są bardzo wysokie kary również dla
>> przewoźnika (nie tylko kierowcy).
>
> Nadal to jest strach przed krokodylem.
>
>> Również w przypadku wypadku z ofiarami
>> tak zmodyfikowana ciężarówka to ciężka sprawa.
>
> Czyli dokładnie to samo co w przypadku wypadku spowodowanego przez osobówkę
> która jechała z niedozwoloną prędkością w terenie zabudowanym.
>
>> Dodatkowo mogą być problemy z autoryzowanym serwisem i gwarancją w razie
>> wykrycia takich modyfikacji.
>
> Owszem
>
>> Również w wypadku wypadku sprawdzą np. kto robił legalizację tacho itp.
>> i mogą dobrać się do dupy temu kto kaganiec zdejmował. To również
>> zmniejsza chęci warsztatow do takich modyfikacji.
>
> Owszem.
Sam widzisz - "pizda" w osobowym nie potrafi jeździć i boi się FR,
ale super kierowca ciężarówki nie "zrywa" kagańca w rozsądku, a nie
ze strachu przed konsekwencjami :)
-
132. Data: 2013-06-14 23:12:17
Temat: Re: nocne Polakow podroze
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Fri, 14 Jun 2013, Tomasz Pyra wrote:
> Dnia Fri, 14 Jun 2013 11:19:13 +0200 (CEST), WildS napisał(a):
>
>> Również w przypadku wypadku z ofiarami
>> tak zmodyfikowana ciężarówka to ciężka sprawa.
>
> Czyli dokładnie to samo co w przypadku wypadku spowodowanego przez osobówkę
> która jechała z niedozwoloną prędkością w terenie zabudowanym.
Uwaga, głośno myślę.
Na pewno z TAKIM przypadkiem, kiedy kierujący "tylko" narusza
obowiązujące przepisy ruchu (co uczynić łatwo nieumyślnie),
czy przypadkiem kiedy w tej osobówce wykryto sprzeczną z przepisami,
nie "przepuszczoną" (znaczy nie poddaną sprawdzeniu przy przeglądzie)
przez kontrolę techniczną modyfikację istotnego układu samochodu?
pzdr, Gotfryd
-
133. Data: 2013-06-14 23:14:58
Temat: Re: nocne Polakow podroze
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Fri, 14 Jun 2013, Andrzej Lawa wrote:
> W dniu 14.06.2013 14:02, Tomasz Pyra pisze:
>
>> No to akurat nie musi być nieprawdą w jednym i drugim wypadku.
>> Jadąc we mgle bardzo pomaga to jak kierowca siedzi jak najdalej od poziomu
>> świecenia świateł, bo mniej się oślepia własnymi światłami.
>> We mgle dużo lepiej widać w ciężarówce niż w osobówce.
>
> I rzekomo doświadczony kierowca ciężarówki powinien o tym wiedzieć i nie
> napierać.
Zgubiłem się do czego (kontr)argumentujesz.
Tomasz wyraźnie pisze, że kierowca ciężarówki ma ŁATWIEJ (bo widoczność
jest lepsza i tyle), więc dlaczego on miałby bardziej "nie napierać"
niż pozostałe pojazdy?
To ci z osobówek powinni "nie napierać" skoro nie widzą, znaczy jeździć
wolniej od ciężarówek!
pzdr, Gotfryd
-
134. Data: 2013-06-15 01:09:56
Temat: Re: nocne Polakow podroze
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Fri, 14 Jun 2013 23:12:17 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):
> On Fri, 14 Jun 2013, Tomasz Pyra wrote:
>
>> Dnia Fri, 14 Jun 2013 11:19:13 +0200 (CEST), WildS napisał(a):
>>
>>> Również w przypadku wypadku z ofiarami
>>> tak zmodyfikowana ciężarówka to ciężka sprawa.
>>
>> Czyli dokładnie to samo co w przypadku wypadku spowodowanego przez osobówkę
>> która jechała z niedozwoloną prędkością w terenie zabudowanym.
>
> Uwaga, głośno myślę.
> Na pewno z TAKIM przypadkiem, kiedy kierujący "tylko" narusza
> obowiązujące przepisy ruchu (co uczynić łatwo nieumyślnie),
> czy przypadkiem kiedy w tej osobówce wykryto sprzeczną z przepisami,
> nie "przepuszczoną" (znaczy nie poddaną sprawdzeniu przy przeglądzie)
> przez kontrolę techniczną modyfikację istotnego układu samochodu?
Myślisz np. o modyfikacji której poddana jest na oko połowa turbodiesli w
tym kraju, czyli chip? Również sprzeczne z przepisami, niehomologowane, nie
sprawdzone na przeglądzie, modyfikacje ponoszące osiągi pojazdu.
Natomiast oczywiście na samo grzebanie w tacho czy przy kagańcu są osobne
przepisy i osobne kary.
Kary są na tyle wysokie że kierowcy ciężarówek grzecznie ich przestrzegają.
-
135. Data: 2013-06-15 08:42:28
Temat: Re: nocne Polakow podroze
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w
wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1306142312420.4080@quad..
.
> On Fri, 14 Jun 2013, Andrzej Lawa wrote:
>
>> W dniu 14.06.2013 14:02, Tomasz Pyra pisze:
>>
>>> No to akurat nie musi być nieprawdą w jednym i drugim wypadku.
>>> Jadąc we mgle bardzo pomaga to jak kierowca siedzi jak najdalej od
>>> poziomu
>>> świecenia świateł, bo mniej się oślepia własnymi światłami.
>>> We mgle dużo lepiej widać w ciężarówce niż w osobówce.
>>
>> I rzekomo doświadczony kierowca ciężarówki powinien o tym wiedzieć i nie
>> napierać.
>
> Zgubiłem się do czego (kontr)argumentujesz.
> Tomasz wyraźnie pisze, że kierowca ciężarówki ma ŁATWIEJ (bo widoczność
> jest lepsza i tyle), więc dlaczego on miałby bardziej "nie napierać"
> niż pozostałe pojazdy?
> To ci z osobówek powinni "nie napierać" skoro nie widzą, znaczy jeździć
> wolniej od ciężarówek!
Dokładnie - chodzi o każde jeżdżenie wolniej, nieważne z jakich powodów.
W takim przypadku należy zrobić wszystko, aby przepuścić tych z tyłu którzy
chcą jechać szybciej.
Honor urażony tym, że ktoś kapelusza wyprzedza należy zostawić w domu, albo
w ogóle zrezygnować z kierowania samochodem, jeśli ta pierwsza opcja nie
jest realizowalna.
-
136. Data: 2013-06-15 11:16:02
Temat: Re: nocne Polakow podroze
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Sat, 15 Jun 2013, Tomasz Pyra wrote:
> Myślisz np. o modyfikacji której poddana jest na oko połowa turbodiesli w
> tym kraju, czyli chip? Również sprzeczne z przepisami, niehomologowane, nie
> sprawdzone na przeglądzie, modyfikacje ponoszące osiągi pojazdu.
Coś w tym stylu - ciekaw jestem, czy są jakieś wyroki odnoszące się
do takich przypadków w roli "jazdy pojazdem nie spełniającym wymagań",
przy czym w rachubę wchodzi oczywiście kwestia cywilnoprawna
(sporu o odszkodowanie lub regres).
> Natomiast oczywiście na samo grzebanie w tacho czy przy kagańcu są osobne
> przepisy i osobne kary.
A to oczywiście.
pzdr, Gotfryd
-
137. Data: 2013-06-15 22:51:19
Temat: Re: nocne Polakow podroze
Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>
W dniu 14.06.2013 23:14, Gotfryd Smolik news pisze:
> Tomasz wyraźnie pisze, że kierowca ciężarówki ma ŁATWIEJ (bo widoczność
> jest lepsza i tyle), więc dlaczego on miałby bardziej "nie napierać"
> niż pozostałe pojazdy?
Z kontekstu domyślam się, że błędnie używasz słowa "napierać" - jako
"jechać szybciej".
Ja natomiast używam tego słowa zgodnie z przeznaczeniem - w tym
przypadku w znaczeniu "popędzać kogoś".
--
Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy
są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju.
I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością...
-
138. Data: 2013-06-15 23:01:49
Temat: Re: nocne Polakow podroze
Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>
W dniu 15.06.2013 08:42, Kałlina mąci jak zwykle:
> Dokładnie - chodzi o każde jeżdżenie wolniej, nieważne z jakich powodów.
...przepisy... ...oblodzenie... Dla zapierdalaczy to nieważne!
A potem kończy się tak:
http://demotywatory.pl/4150817/O-ironio
Chociaż w sumie im szybciej tym lepiej - mniej niewinnych narażą.
> W takim przypadku należy zrobić wszystko, aby przepuścić tych z tyłu
> którzy chcą jechać szybciej.
Tia, zjechać do rowu... Rozjechać pieszego na poboczu...
Jadę zgodnie z ograniczeniem i zdrowym rozsądkiem, możliwie blisko
prawej krawędzi - jeśli nie potrafisz wyprzedzić, toś dupa albo
zwyczajnie warunki nie pozwalają na znacząco szybszą jazdę.
> Honor urażony tym, że ktoś kapelusza wyprzedza należy zostawić w domu,
> albo w ogóle zrezygnować z kierowania samochodem, jeśli ta pierwsza
> opcja nie jest realizowalna.
Mój "uraz" nie wynikał z wyprzedzenia - właśnie WRĘCZ PRZECIWNIE, że
matoł nie wyprzedził, tylko jechał "na plecach".
Nie dość, że zapierdala, to jeszcze bezczelnie kłamie... Co za szmata...
--
Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy
są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju.
I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością...
-
139. Data: 2013-06-16 11:38:54
Temat: Re: nocne Polakow podroze
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Sat, 15 Jun 2013 11:16:02 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):
> On Sat, 15 Jun 2013, Tomasz Pyra wrote:
>
>> Myślisz np. o modyfikacji której poddana jest na oko połowa turbodiesli w
>> tym kraju, czyli chip? Również sprzeczne z przepisami, niehomologowane, nie
>> sprawdzone na przeglądzie, modyfikacje ponoszące osiągi pojazdu.
>
> Coś w tym stylu - ciekaw jestem, czy są jakieś wyroki odnoszące się
> do takich przypadków w roli "jazdy pojazdem nie spełniającym wymagań",
Zależy w jaką stronę ten tuning poszedł.
W Gdyni był niedawno wypadek - ciężarówka spaliła hamulce na zjeździe z
góry i nie mogąc wyhamować zderzyła się z trolejbusem.
Okazało się że ciężarówka miała wymontowane hamulce na jednej osi.
Wyrok pewnie będzie, zwłaszcza że kierowca był właścicielem ciągnika.
-
140. Data: 2013-06-16 16:13:19
Temat: Re: nocne Polakow podroze
Od: Maurycy Poszepszyński <n...@g...com>
Użytkownik - WildS napisał::
> On 2013-06-09, Andrzej Lawa <a...@l...com> wrote:
>>> zna drogę, zwalnia przed fotoradarami, "młodych gniewnych w BMW" bierze
>>> na klate. przepraszam, na grill chłodnicy.
>> Ummm... Przepraszam bardzo, ale ja właśnie chciałem, żeby mnie w cholerę
>> wyprzedził. Co miałem zrobić, wjechać do rowu?
>
> Ciężarówka to nie twoj cienias. Od 50 do 90 się wolniej rozpędza.
"Widzi pan? No widzi pan idiotę? [...] Mówię panu - z potopu ludzkość
jeszcze jakoś uszła... Ale z samochodu już się nie wykręci. Wszyscy się
pozabijają!" ;-)
http://www.youtube.com/watch?v=YOJlTmhd8Ks#t=6m03s