eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodynocne Polakow podroze
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 142

  • 131. Data: 2013-06-14 18:06:02
    Temat: Re: nocne Polakow podroze
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-06-14 12:03, Tomasz Pyra pisze:
    > Dnia Fri, 14 Jun 2013 11:19:13 +0200 (CEST), WildS napisał(a):
    >
    >> On 2013-06-14, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:
    >>>>> Jeden się boi nieaktywnego fotoradaru, inny wyłączyć kaganiec - jeden
    >>>>> dokładnie wart drugiego.
    >>>> To nie ma ot takiego wyłącznika. Gdyby miało to by nie było problemu z
    >>>> wyprzedzaniem ;)
    >>> Wyłączenie kagańca to nie jest duży problem, ale nie zrobisz tego (tak jak
    >>> większość kierowców ciężaróek) bo boisz się krokodyli i konsekwencji za to.
    >>>
    >>
    >> Wyłączenie takiego kagańca to jest duży problem.
    >
    > Zależy jaki kto technicznie uzdolniony.
    > Generalnie nieduży, co najwyżej średni.

    Technicznie to on nie jest duży i nie wiedzieć czemu o te parę
    kresek ciągną, byle tylko nie dać się złapać, czyli pomiar w
    granicach tolerancji :)

    >> Po pierwsze to jest nielegalne i grozi co najmniej zabraniem dowodu
    >> rejestracyjnego. Po drugie tak przekroczona prędkość będzie
    >> zarejestrowana na tacho i każda kontrola w każdym państwie się do tego
    >> doczepi.
    >
    > Oczywiście, czyli tak jak pisałem - strach przed krokodylem i
    > przewidzianymi w prawie konsekwencjami. Dlatego jeździsz z włączonym
    > kagańcem.
    >
    >> Za ingerencje w tachograf są bardzo wysokie kary również dla
    >> przewoźnika (nie tylko kierowcy).
    >
    > Nadal to jest strach przed krokodylem.
    >
    >> Również w przypadku wypadku z ofiarami
    >> tak zmodyfikowana ciężarówka to ciężka sprawa.
    >
    > Czyli dokładnie to samo co w przypadku wypadku spowodowanego przez osobówkę
    > która jechała z niedozwoloną prędkością w terenie zabudowanym.
    >
    >> Dodatkowo mogą być problemy z autoryzowanym serwisem i gwarancją w razie
    >> wykrycia takich modyfikacji.
    >
    > Owszem
    >
    >> Również w wypadku wypadku sprawdzą np. kto robił legalizację tacho itp.
    >> i mogą dobrać się do dupy temu kto kaganiec zdejmował. To również
    >> zmniejsza chęci warsztatow do takich modyfikacji.
    >
    > Owszem.

    Sam widzisz - "pizda" w osobowym nie potrafi jeździć i boi się FR,
    ale super kierowca ciężarówki nie "zrywa" kagańca w rozsądku, a nie
    ze strachu przed konsekwencjami :)






  • 132. Data: 2013-06-14 23:12:17
    Temat: Re: nocne Polakow podroze
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Jun 2013, Tomasz Pyra wrote:

    > Dnia Fri, 14 Jun 2013 11:19:13 +0200 (CEST), WildS napisał(a):
    >
    >> Również w przypadku wypadku z ofiarami
    >> tak zmodyfikowana ciężarówka to ciężka sprawa.
    >
    > Czyli dokładnie to samo co w przypadku wypadku spowodowanego przez osobówkę
    > która jechała z niedozwoloną prędkością w terenie zabudowanym.

    Uwaga, głośno myślę.
    Na pewno z TAKIM przypadkiem, kiedy kierujący "tylko" narusza
    obowiązujące przepisy ruchu (co uczynić łatwo nieumyślnie),
    czy przypadkiem kiedy w tej osobówce wykryto sprzeczną z przepisami,
    nie "przepuszczoną" (znaczy nie poddaną sprawdzeniu przy przeglądzie)
    przez kontrolę techniczną modyfikację istotnego układu samochodu?

    pzdr, Gotfryd


  • 133. Data: 2013-06-14 23:14:58
    Temat: Re: nocne Polakow podroze
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Jun 2013, Andrzej Lawa wrote:

    > W dniu 14.06.2013 14:02, Tomasz Pyra pisze:
    >
    >> No to akurat nie musi być nieprawdą w jednym i drugim wypadku.
    >> Jadąc we mgle bardzo pomaga to jak kierowca siedzi jak najdalej od poziomu
    >> świecenia świateł, bo mniej się oślepia własnymi światłami.
    >> We mgle dużo lepiej widać w ciężarówce niż w osobówce.
    >
    > I rzekomo doświadczony kierowca ciężarówki powinien o tym wiedzieć i nie
    > napierać.

    Zgubiłem się do czego (kontr)argumentujesz.
    Tomasz wyraźnie pisze, że kierowca ciężarówki ma ŁATWIEJ (bo widoczność
    jest lepsza i tyle), więc dlaczego on miałby bardziej "nie napierać"
    niż pozostałe pojazdy?
    To ci z osobówek powinni "nie napierać" skoro nie widzą, znaczy jeździć
    wolniej od ciężarówek!

    pzdr, Gotfryd


  • 134. Data: 2013-06-15 01:09:56
    Temat: Re: nocne Polakow podroze
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 14 Jun 2013 23:12:17 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > On Fri, 14 Jun 2013, Tomasz Pyra wrote:
    >
    >> Dnia Fri, 14 Jun 2013 11:19:13 +0200 (CEST), WildS napisał(a):
    >>
    >>> Również w przypadku wypadku z ofiarami
    >>> tak zmodyfikowana ciężarówka to ciężka sprawa.
    >>
    >> Czyli dokładnie to samo co w przypadku wypadku spowodowanego przez osobówkę
    >> która jechała z niedozwoloną prędkością w terenie zabudowanym.
    >
    > Uwaga, głośno myślę.
    > Na pewno z TAKIM przypadkiem, kiedy kierujący "tylko" narusza
    > obowiązujące przepisy ruchu (co uczynić łatwo nieumyślnie),
    > czy przypadkiem kiedy w tej osobówce wykryto sprzeczną z przepisami,
    > nie "przepuszczoną" (znaczy nie poddaną sprawdzeniu przy przeglądzie)
    > przez kontrolę techniczną modyfikację istotnego układu samochodu?

    Myślisz np. o modyfikacji której poddana jest na oko połowa turbodiesli w
    tym kraju, czyli chip? Również sprzeczne z przepisami, niehomologowane, nie
    sprawdzone na przeglądzie, modyfikacje ponoszące osiągi pojazdu.

    Natomiast oczywiście na samo grzebanie w tacho czy przy kagańcu są osobne
    przepisy i osobne kary.
    Kary są na tyle wysokie że kierowcy ciężarówek grzecznie ich przestrzegają.


  • 135. Data: 2013-06-15 08:42:28
    Temat: Re: nocne Polakow podroze
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1306142312420.4080@quad..
    .
    > On Fri, 14 Jun 2013, Andrzej Lawa wrote:
    >
    >> W dniu 14.06.2013 14:02, Tomasz Pyra pisze:
    >>
    >>> No to akurat nie musi być nieprawdą w jednym i drugim wypadku.
    >>> Jadąc we mgle bardzo pomaga to jak kierowca siedzi jak najdalej od
    >>> poziomu
    >>> świecenia świateł, bo mniej się oślepia własnymi światłami.
    >>> We mgle dużo lepiej widać w ciężarówce niż w osobówce.
    >>
    >> I rzekomo doświadczony kierowca ciężarówki powinien o tym wiedzieć i nie
    >> napierać.
    >
    > Zgubiłem się do czego (kontr)argumentujesz.
    > Tomasz wyraźnie pisze, że kierowca ciężarówki ma ŁATWIEJ (bo widoczność
    > jest lepsza i tyle), więc dlaczego on miałby bardziej "nie napierać"
    > niż pozostałe pojazdy?
    > To ci z osobówek powinni "nie napierać" skoro nie widzą, znaczy jeździć
    > wolniej od ciężarówek!

    Dokładnie - chodzi o każde jeżdżenie wolniej, nieważne z jakich powodów.
    W takim przypadku należy zrobić wszystko, aby przepuścić tych z tyłu którzy
    chcą jechać szybciej.
    Honor urażony tym, że ktoś kapelusza wyprzedza należy zostawić w domu, albo
    w ogóle zrezygnować z kierowania samochodem, jeśli ta pierwsza opcja nie
    jest realizowalna.



  • 136. Data: 2013-06-15 11:16:02
    Temat: Re: nocne Polakow podroze
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 15 Jun 2013, Tomasz Pyra wrote:

    > Myślisz np. o modyfikacji której poddana jest na oko połowa turbodiesli w
    > tym kraju, czyli chip? Również sprzeczne z przepisami, niehomologowane, nie
    > sprawdzone na przeglądzie, modyfikacje ponoszące osiągi pojazdu.

    Coś w tym stylu - ciekaw jestem, czy są jakieś wyroki odnoszące się
    do takich przypadków w roli "jazdy pojazdem nie spełniającym wymagań",
    przy czym w rachubę wchodzi oczywiście kwestia cywilnoprawna
    (sporu o odszkodowanie lub regres).

    > Natomiast oczywiście na samo grzebanie w tacho czy przy kagańcu są osobne
    > przepisy i osobne kary.

    A to oczywiście.

    pzdr, Gotfryd


  • 137. Data: 2013-06-15 22:51:19
    Temat: Re: nocne Polakow podroze
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 14.06.2013 23:14, Gotfryd Smolik news pisze:

    > Tomasz wyraźnie pisze, że kierowca ciężarówki ma ŁATWIEJ (bo widoczność
    > jest lepsza i tyle), więc dlaczego on miałby bardziej "nie napierać"
    > niż pozostałe pojazdy?

    Z kontekstu domyślam się, że błędnie używasz słowa "napierać" - jako
    "jechać szybciej".

    Ja natomiast używam tego słowa zgodnie z przeznaczeniem - w tym
    przypadku w znaczeniu "popędzać kogoś".

    --
    Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy
    są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju.
    I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością...


  • 138. Data: 2013-06-15 23:01:49
    Temat: Re: nocne Polakow podroze
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 15.06.2013 08:42, Kałlina mąci jak zwykle:

    > Dokładnie - chodzi o każde jeżdżenie wolniej, nieważne z jakich powodów.

    ...przepisy... ...oblodzenie... Dla zapierdalaczy to nieważne!

    A potem kończy się tak:

    http://demotywatory.pl/4150817/O-ironio

    Chociaż w sumie im szybciej tym lepiej - mniej niewinnych narażą.

    > W takim przypadku należy zrobić wszystko, aby przepuścić tych z tyłu
    > którzy chcą jechać szybciej.

    Tia, zjechać do rowu... Rozjechać pieszego na poboczu...

    Jadę zgodnie z ograniczeniem i zdrowym rozsądkiem, możliwie blisko
    prawej krawędzi - jeśli nie potrafisz wyprzedzić, toś dupa albo
    zwyczajnie warunki nie pozwalają na znacząco szybszą jazdę.

    > Honor urażony tym, że ktoś kapelusza wyprzedza należy zostawić w domu,
    > albo w ogóle zrezygnować z kierowania samochodem, jeśli ta pierwsza
    > opcja nie jest realizowalna.

    Mój "uraz" nie wynikał z wyprzedzenia - właśnie WRĘCZ PRZECIWNIE, że
    matoł nie wyprzedził, tylko jechał "na plecach".

    Nie dość, że zapierdala, to jeszcze bezczelnie kłamie... Co za szmata...

    --
    Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy
    są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju.
    I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością...


  • 139. Data: 2013-06-16 11:38:54
    Temat: Re: nocne Polakow podroze
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 15 Jun 2013 11:16:02 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > On Sat, 15 Jun 2013, Tomasz Pyra wrote:
    >
    >> Myślisz np. o modyfikacji której poddana jest na oko połowa turbodiesli w
    >> tym kraju, czyli chip? Również sprzeczne z przepisami, niehomologowane, nie
    >> sprawdzone na przeglądzie, modyfikacje ponoszące osiągi pojazdu.
    >
    > Coś w tym stylu - ciekaw jestem, czy są jakieś wyroki odnoszące się
    > do takich przypadków w roli "jazdy pojazdem nie spełniającym wymagań",

    Zależy w jaką stronę ten tuning poszedł.
    W Gdyni był niedawno wypadek - ciężarówka spaliła hamulce na zjeździe z
    góry i nie mogąc wyhamować zderzyła się z trolejbusem.
    Okazało się że ciężarówka miała wymontowane hamulce na jednej osi.
    Wyrok pewnie będzie, zwłaszcza że kierowca był właścicielem ciągnika.


  • 140. Data: 2013-06-16 16:13:19
    Temat: Re: nocne Polakow podroze
    Od: Maurycy Poszepszyński <n...@g...com>

    Użytkownik - WildS napisał::
    > On 2013-06-09, Andrzej Lawa <a...@l...com> wrote:
    >>> zna drogę, zwalnia przed fotoradarami, "młodych gniewnych w BMW" bierze
    >>> na klate. przepraszam, na grill chłodnicy.
    >> Ummm... Przepraszam bardzo, ale ja właśnie chciałem, żeby mnie w cholerę
    >> wyprzedził. Co miałem zrobić, wjechać do rowu?
    >
    > Ciężarówka to nie twoj cienias. Od 50 do 90 się wolniej rozpędza.

    "Widzi pan? No widzi pan idiotę? [...] Mówię panu - z potopu ludzkość
    jeszcze jakoś uszła... Ale z samochodu już się nie wykręci. Wszyscy się
    pozabijają!" ;-)

    http://www.youtube.com/watch?v=YOJlTmhd8Ks#t=6m03s

strony : 1 ... 13 . [ 14 ] . 15


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: