eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyniemieckie autostrady platne
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 89

  • 61. Data: 2015-04-13 18:03:32
    Temat: Re: niemieckie autostrady platne
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:

    > Glowna roznica jest taka, ze o ile panstwo moze sie cieszyc nawet z
    > drobnych wplywow dodatkowych z winietek, to prywatna autostrada musi sie
    > zwrocic i jeszcze zarobic.

    Niby że te państwowe to się nie zwracają?
    Dzięki nim wiemy ile kosztuje zwracanie się - 0,1 zł za km dla osobówki.

    Gdy opłaty były wyższe, to powstawał zysk, a to było zakazane na drogach
    dotowanych przez Unię.
    Koncesjonowane są

    > Autostrada jest droga, oplaty sa drogie i zniechecaja do uzywania.

    No właśnie.
    A gdyby opłaty były niższe, to chęć na kupowanie winietek i korzystanie
    byłaby wyższa.
    Dużo wyższa.

    >
    > No chyba, ze zrobimy to co ostatnio, tzn panstwo de facto dzierzawi
    > autostrade od prywatnego przedsiebiorcy, i moze sobie ceny dla kierowcy
    > ustawiac dowolnie.
    > Niestety, mamy dwie i pol autostrady prywatnej.

    Raczej jedną niepełną, za to w trzech odcinkach na różnych autostradach.
    Jednym dłuższym (A2) i dwoma króciutkimi (A1 i A4).



    > Poza tym w miare przybywania autostrad bedzie rosla ilosc tych co kupuja
    > roczne, a niekoniecznie bedzie rosl wplyw od tych co jezdza regularnie ...
    > inna trasa.

    Dokładnie.
    Poza tym chyba już nie będzie za szybko autostrad prywatnych, większość
    budowanych jest już państwowa.


  • 62. Data: 2015-04-13 18:25:42
    Temat: Re: niemieckie autostrady platne
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik RadoslawF radoslawfl@spam_wp.pl ...

    >>>>> Był już taki idiota który myślał że jest cwaniakiem i coś
    >>>>> podobnego zaproponował. I został publicznie wyśmiany.
    >>>>
    >>>> W czasach kiedy autostrad praktycznie nie było...
    >>>> Naprawde nie widzisz róznicy miedzy propozycja winietou a dzis?
    >>>>
    >>> Wyśmiany został nie za winiety za autostrady a za winiety
    >>> ściągające haracz za jazdę drogami poza autostradą.
    >>> Nie wiedziałeś o tym ?
    >>
    >> Trudno zeby proponował winiety za jazde autostradami ktorych nie
    >> było. Proponwał winiety ktore miały dopiero pomagac w budowie
    >> autostrad a to musi być jednak wygladac odwrotnie.
    >
    > I został za to wyśmiany.
    >
    No zgadza się.
    Ale co to ma wspolnego z dzisiejszymi uwarunkowaniami?

    >>> Uważasz że istnienie lub istnienie tych marnych kilku
    >>> autostrad coś zmieni w podejściu ludzi ?
    >>>
    >> Wszystko zalezy od ceny.
    >>
    > Znając potrzeby naszych złodziei ceny nie będę niskie.

    Wiadomo, nasi zawsze potrafią wylac dziecko z kąpielą...


  • 63. Data: 2015-04-14 09:15:49
    Temat: Re: niemieckie autostrady platne
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 13 Apr 2015 18:03:32 +0200, Cavallino napisał(a):
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    >> Glowna roznica jest taka, ze o ile panstwo moze sie cieszyc nawet z
    >> drobnych wplywow dodatkowych z winietek, to prywatna autostrada musi sie
    >> zwrocic i jeszcze zarobic.
    >
    > Niby że te państwowe to się nie zwracają?
    > Dzięki nim wiemy ile kosztuje zwracanie się - 0,1 zł za km dla osobówki.
    > Gdy opłaty były wyższe, to powstawał zysk, a to było zakazane na drogach
    > dotowanych przez Unię. Koncesjonowane są

    Jestes pewien ? I tak dokladnie 0.10 wyszlo, nie 0.0913 ani 0.1257 ?

    Spora czesc tych autostrad to chyba A4 Wroclaw-Gliwice. Zbudowana przy
    unijnej dotacji dawno temu. Wtedy bylo taniej.
    Standardow autostrady platnej chyba nie calkiem spelnia ... hm, a moze
    i musi ? Duzo tam jej nie brakuje, narzekac nie ma na co, ale koszta
    dochodza.

    No i wez pod uwage, ze prywatny przedsiebiorca musi jeszcze odsetki w
    banku splacic. Co podnosi koszt ... dwukrotnie czy wiecej ?

    A2 wprowadza podwyzki, bo ponoc nie zarabia. A oni nie brali 10gr/km,
    tylko cos blizej 30 ...

    >> Autostrada jest droga, oplaty sa drogie i zniechecaja do uzywania.
    > No właśnie.
    > A gdyby opłaty były niższe, to chęć na kupowanie winietek i korzystanie
    > byłaby wyższa. Dużo wyższa.

    Tak czy inaczej, mysle ze wielu by nie kupilo. Ale z 10 mln powinno
    sie sprzedac.

    >> No chyba, ze zrobimy to co ostatnio, tzn panstwo de facto dzierzawi
    >> autostrade od prywatnego przedsiebiorcy, i moze sobie ceny dla kierowcy
    >> ustawiac dowolnie.
    >> Niestety, mamy dwie i pol autostrady prywatnej.
    >
    > Raczej jedną niepełną, za to w trzech odcinkach na różnych autostradach.
    > Jednym dłuższym (A2) i dwoma króciutkimi (A1 i A4).

    Jakos je jednak trzeba rozliczac. Pomysl z doplacaniem z budzetu
    budzet odrzucil, bo nie ma pieniedzy :-)

    J.


  • 64. Data: 2015-04-14 09:20:39
    Temat: Re: niemieckie autostrady platne
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 13 Apr 2015 17:57:31 +0200, Cavallino napisał(a):
    > Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości grup
    >> Jak idioci nie potrafią gospodarować budżetem i ciągle im brakuje
    >> (dla przypomnienia ostatnio nam kasę na emerytury ukradli) to
    >> każdy brak stanowi problem.
    >> A ile to wyjdzie w procentach nie obstawiam
    >
    > No właśnie.
    > A ja obstawiam, że z tych owinietkowanych (a teraz darmowych) ekspresówek,
    > plus więcej chętnych z racji niższych opłat na autostradach, z górką
    > wystarczy na nawet dwa razy droższe niż reszta autostrad odcinki
    > koncesjonowane.

    Winietki po ile ?
    100 zl rocznie bedzie dobrze, czy 200 moze byc ?

    Myslisz ze sie ich sprzeda 20 mln, czy sie okaze, ze polowa tych
    zarejestrowanych samochodow to zlomy niejezdzace ?

    Bo 4 mld to powazna kwota, ale 1 mld to juz nie tak bardzo.
    Przypominam ze wplyw z akcyzy paliwowej to jakies 15 mld ..

    Inna sprawa, ze jak bysmy wydawali 1 mld rocznie od 25 lat na same
    autostrady i ekspresowki, to powinnismy juz miec solidna siec ...
    choc dzieki unijnym dotacjom mamy :-)

    J.


  • 65. Data: 2015-04-14 18:23:51
    Temat: Re: niemieckie autostrady platne
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:1ppfhqwurn0i6.4oz0jetyw8my$.dlg@40tude.
    net...
    > Dnia Mon, 13 Apr 2015 18:03:32 +0200, Cavallino napisał(a):
    >> Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >> grup
    >>> Glowna roznica jest taka, ze o ile panstwo moze sie cieszyc nawet z
    >>> drobnych wplywow dodatkowych z winietek, to prywatna autostrada musi sie
    >>> zwrocic i jeszcze zarobic.
    >>
    >> Niby że te państwowe to się nie zwracają?
    >> Dzięki nim wiemy ile kosztuje zwracanie się - 0,1 zł za km dla osobówki.
    >> Gdy opłaty były wyższe, to powstawał zysk, a to było zakazane na drogach
    >> dotowanych przez Unię. Koncesjonowane są
    >
    > Jestes pewien ? I tak dokladnie 0.10 wyszlo, nie 0.0913 ani 0.1257 ?

    Nie było już się czego czepić, tylko dokładności zaokrąglenia?
    Naprawdę to jest najistotniejsze w tej dyskusji?



    >
    > Spora czesc tych autostrad to chyba A4 Wroclaw-Gliwice.

    Nie.
    Mowa o nowych autostradach które powstały z udziałem dotacji UE.
    Np. A2 Konin-Stryków.

    > No i wez pod uwage, ze prywatny przedsiebiorca musi jeszcze odsetki w
    > banku splacic. Co podnosi koszt ... dwukrotnie czy wiecej ?

    Państwo nie dołożyło do tej drogi, to może dołożyć do odsetek - nie widzę
    problemu.

    >> A gdyby opłaty były niższe, to chęć na kupowanie winietek i korzystanie
    >> byłaby wyższa. Dużo wyższa.
    >
    > Tak czy inaczej, mysle ze wielu by nie kupilo. Ale z 10 mln powinno
    > sie sprzedac.

    Ile sprzedaje się w Czechach?

    >
    >>> No chyba, ze zrobimy to co ostatnio, tzn panstwo de facto dzierzawi
    >>> autostrade od prywatnego przedsiebiorcy, i moze sobie ceny dla kierowcy
    >>> ustawiac dowolnie.
    >>> Niestety, mamy dwie i pol autostrady prywatnej.
    >>
    >> Raczej jedną niepełną, za to w trzech odcinkach na różnych autostradach.
    >> Jednym dłuższym (A2) i dwoma króciutkimi (A1 i A4).
    >
    > Jakos je jednak trzeba rozliczac. Pomysl z doplacaniem z budzetu
    > budzet odrzucil, bo nie ma pieniedzy :-)

    Dzisiaj.
    Winietki byłyby sposobem na ich pozyskanie.



  • 66. Data: 2015-04-14 18:25:07
    Temat: Re: niemieckie autostrady platne
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:1fn8k8j94i80e$.2h9edh20b2kh$.dlg@40tude
    .net...
    > Dnia Mon, 13 Apr 2015 17:57:31 +0200, Cavallino napisał(a):
    >> Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości grup
    >>> Jak idioci nie potrafią gospodarować budżetem i ciągle im brakuje
    >>> (dla przypomnienia ostatnio nam kasę na emerytury ukradli) to
    >>> każdy brak stanowi problem.
    >>> A ile to wyjdzie w procentach nie obstawiam
    >>
    >> No właśnie.
    >> A ja obstawiam, że z tych owinietkowanych (a teraz darmowych)
    >> ekspresówek,
    >> plus więcej chętnych z racji niższych opłat na autostradach, z górką
    >> wystarczy na nawet dwa razy droższe niż reszta autostrad odcinki
    >> koncesjonowane.
    >
    > Winietki po ile ?
    > 100 zl rocznie bedzie dobrze, czy 200 moze byc ?

    A ile kosztują u sąsiadów?
    U nas pewnie musiałyby proporcjonalnie do ilości dróg szybkiego ruchu
    więcej.



  • 67. Data: 2015-04-14 18:36:48
    Temat: Re: niemieckie autostrady platne
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości
    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    grup
    >>> No właśnie.
    >>> A ja obstawiam, że z tych owinietkowanych (a teraz darmowych)
    >>> ekspresówek,
    >>> plus więcej chętnych z racji niższych opłat na autostradach, z
    >>> górką
    >>> wystarczy na nawet dwa razy droższe niż reszta autostrad odcinki
    >>> koncesjonowane.
    >
    >> Winietki po ile ?
    >> 100 zl rocznie bedzie dobrze, czy 200 moze byc ?

    >A ile kosztują u sąsiadów?
    >U nas pewnie musiałyby proporcjonalnie do ilości dróg szybkiego ruchu
    >więcej.

    No zartujesz - wysokosc cen okresli minister na podstawie badan
    rynkowych ... poparcia dla swojej partii :-)

    J.



  • 68. Data: 2015-04-14 19:36:11
    Temat: Re: niemieckie autostrady platne
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości
    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    grup
    >>>> Glowna roznica jest taka, ze o ile panstwo moze sie cieszyc nawet
    >>>> z
    >>>> drobnych wplywow dodatkowych z winietek, to prywatna autostrada
    >>>> musi sie
    >>>> zwrocic i jeszcze zarobic.
    >>
    >>> Niby że te państwowe to się nie zwracają?
    >>> Dzięki nim wiemy ile kosztuje zwracanie się - 0,1 zł za km dla
    >>> osobówki.
    >>> Gdy opłaty były wyższe, to powstawał zysk, a to było zakazane na
    >>> drogach
    >>> dotowanych przez Unię. Koncesjonowane są
    >
    >> Jestes pewien ? I tak dokladnie 0.10 wyszlo, nie 0.0913 ani 0.1257
    >> ?

    >Nie było już się czego czepić, tylko dokładności zaokrąglenia?
    >Naprawdę to jest najistotniejsze w tej dyskusji?

    Tu nie chodzi o zaokraglenia na trzecim miejscu znaczacym, tu chodzi o
    zasade czy liczono koszty w miare dokladnie, czy tak +/-50%.

    >> Spora czesc tych autostrad to chyba A4 Wroclaw-Gliwice.
    >Nie.
    >Mowa o nowych autostradach które powstały z udziałem dotacji UE.
    >Np. A2 Konin-Stryków.

    no to masz
    http://www.gddkia.gov.pl/pl/a/6133/oferty-w-przetarg
    u-na-projekt-i-budowe-autostrady-a2-strykow---konoto
    pa-otwarte

    przetargi ogloszono w warunkach bessy na rynku, kosztorysy liczono w
    hossie, stad i roznica jest.
    wychodzi mi 2968 mln za 91 km
    Ale poniewaz Chinczyki sie wycofaly, a nastepca zbankrutowal, pozwole
    sobie podniesc do 3300 mln.

    Pomiar ruchu w 2010 dawal na DK2 w okolicach Lowicza ~19 tys pojazdow
    na dobe.
    W tym ~9k osobowych, ~7k ciezarowych z przyczepami.

    liczac ze splacic chcemy przez 20 lat wychodzi 165 mln rocznie.
    Liczac ze ciezarowy ma placic 2x wiecej, to mi wychodzi 16gr/km.
    Prawdopodobnie plus projekt, plus koszty biezacego utrzymania, plus
    zaloga bramek, moze nawet plus bramki - nie wiem czy byly wybudowane
    razem z droga w jednym przetargu.

    GPR 2015 w trakcie, to sie pewnie dopiero za rok dowiemy, czy nowa
    autostrada przyciagnela samochody, czy zniechecila ...

    >> No i wez pod uwage, ze prywatny przedsiebiorca musi jeszcze odsetki
    >> w
    >> banku splacic. Co podnosi koszt ... dwukrotnie czy wiecej ?

    >Państwo nie dołożyło do tej drogi, to może dołożyć do odsetek - nie
    >widzę problemu.

    No, ja tez nie widze, nie mam tez nic przeciw temu aby te droge samo
    zbudowalo :-)
    Problem w tym ze tych odsetek moze latwo sie zrobic drugie tyle, albo
    i wiecej.
    Czy politycy i narod zniosa, aby Kulczykowi doplacic drugie tyle, co
    zgarnia z winietek ?
    Juz raz placili, i nie zniesli.

    A liczac drugie tyle, to sie nam zrobi 32gr/km. Takie sa koszty
    autostrady.
    Minus to, co placimy w paliwie, ale przeciez rzad z tego nie
    zrezygnuje :-)

    >>> A gdyby opłaty były niższe, to chęć na kupowanie winietek i
    >>> korzystanie
    >>> byłaby wyższa. Dużo wyższa.
    >> Tak czy inaczej, mysle ze wielu by nie kupilo. Ale z 10 mln powinno
    >> sie sprzedac.
    >Ile sprzedaje się w Czechach?

    A Czesi tez maja 20 mln samochodow w wieku ponad 10 lat ?

    >>>> No chyba, ze zrobimy to co ostatnio, tzn panstwo de facto
    >>>> dzierzawi
    >>>> autostrade od prywatnego przedsiebiorcy, i moze sobie ceny dla
    >>>> kierowcy
    >>>> ustawiac dowolnie.
    >>>> Niestety, mamy dwie i pol autostrady prywatnej.
    >>
    >>> Raczej jedną niepełną, za to w trzech odcinkach na różnych
    >>> autostradach.
    >>> Jednym dłuższym (A2) i dwoma króciutkimi (A1 i A4).
    >> Jakos je jednak trzeba rozliczac. Pomysl z doplacaniem z budzetu
    >> budzet odrzucil, bo nie ma pieniedzy :-)
    >Dzisiaj.

    No ba, nie uwazales jak glosowales, to teraz masz bramki :-)

    >Winietki byłyby sposobem na ich pozyskanie.

    Owszem, tylko wracamy do tego ile tych winietek i po ile.
    Bo tu nam wychodzi 165mln rocznie za 91km.
    Tych km to bysmy w kraju potrzebowali ze 3000 na poczatek, co nam
    daje 5.4 mld rocznie.

    Jakby tak z 15 mln osobowych zechcialo zaplacic po 150zl, plus dwa
    razy wiecej z ciezarowych, to by w miare styklo.
    Pod warunkiem, ze rzad zechce sie dolozyc do odsetek, albo ze Unia
    pokryje choc 70% ...

    A rzad nie moze sie dolozyc, bo juz jest na granicy zadluzenia, az
    musi emerytow okrasc :-)

    Nawiasem mowiac, to te 3000km dzieki unijnej pomocy juz osiagnelismy.

    P.S. Jakby ktos widzial zestawienia wplywow z bramek i viatoll to
    niech sie podzieli

    J.


  • 69. Data: 2015-04-14 19:59:08
    Temat: Re: niemieckie autostrady platne
    Od: masti <g...@t...hell>

    J.F. wrote:

    > Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > grup
    >>>> No właśnie.
    >>>> A ja obstawiam, że z tych owinietkowanych (a teraz darmowych)
    >>>> ekspresówek,
    >>>> plus więcej chętnych z racji niższych opłat na autostradach, z
    >>>> górką
    >>>> wystarczy na nawet dwa razy droższe niż reszta autostrad odcinki
    >>>> koncesjonowane.
    >>
    >>> Winietki po ile ?
    >>> 100 zl rocznie bedzie dobrze, czy 200 moze byc ?
    >
    >>A ile kosztują u sąsiadów?
    >>U nas pewnie musiałyby proporcjonalnie do ilości dróg szybkiego ruchu
    >>więcej.
    >
    > No zartujesz - wysokosc cen okresli minister na podstawie badan
    > rynkowych ... poparcia dla swojej partii :-)

    na razie to hulasz w oparach swoich wyobrażeń

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett


  • 70. Data: 2015-04-14 20:24:47
    Temat: Re: niemieckie autostrady platne
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:

    > Pomiar ruchu w 2010 dawal na DK2 w okolicach Lowicza ~19 tys pojazdow na
    > dobe.
    > W tym ~9k osobowych, ~7k ciezarowych z przyczepami.
    >
    > liczac ze splacic chcemy przez 20 lat wychodzi 165 mln rocznie.
    > Liczac ze ciezarowy ma placic 2x wiecej, to mi wychodzi 16gr/km.

    Oj, ciężarowy chyba płaci więcej niż 2x stawka osobówki.

    >>Państwo nie dołożyło do tej drogi, to może dołożyć do odsetek - nie widzę
    >>problemu.
    >
    > No, ja tez nie widze, nie mam tez nic przeciw temu aby te droge samo
    > zbudowalo :-)
    > Problem w tym ze tych odsetek moze latwo sie zrobic drugie tyle, albo i
    > wiecej.
    > Czy politycy i narod zniosa, aby Kulczykowi doplacic drugie tyle, co
    > zgarnia z winietek ?

    Jak drugie tyle co zgarnia z winietek, o co Ci chodzi?
    Jeśli to co zgarnia z winietek mu wystarcza na odsetki, to i zapłata z
    funduszu nie może być wyższa.


    >>> Tak czy inaczej, mysle ze wielu by nie kupilo. Ale z 10 mln powinno
    >>> sie sprzedac.
    >>Ile sprzedaje się w Czechach?
    >
    > A Czesi tez maja 20 mln samochodow w wieku ponad 10 lat ?

    Pewnie mają mniej samochodów, więc można się spodziewać, że u nas sprzeda
    się więcej.
    Zwłaszcza że tranzyt z Wschodu na Zachód chyba rzadziej idzie przez Czechy.

    >>> Jakos je jednak trzeba rozliczac. Pomysl z doplacaniem z budzetu
    >>> budzet odrzucil, bo nie ma pieniedzy :-)
    >>Dzisiaj.
    >
    > No ba, nie uwazales jak glosowales, to teraz masz bramki :-)

    Nikt nie proponował ich zniesienia w zamian za winietki.
    Nikt na kogo można było zagłosować.


    >
    >>Winietki byłyby sposobem na ich pozyskanie.
    >
    > Owszem, tylko wracamy do tego ile tych winietek i po ile.
    > Bo tu nam wychodzi 165mln rocznie za 91km.
    > Tych km to bysmy w kraju potrzebowali ze 3000 na poczatek, co nam daje
    > 5.4 mld rocznie.
    >
    > Jakby tak z 15 mln osobowych zechcialo zaplacic po 150zl, plus dwa razy
    > wiecej z ciezarowych, to by w miare styklo.

    Co Ty chcesz fundować tirowcom winietkę za 300 zł za auto?
    Chyba na jeden przejazd, a nie na rok.
    Weź zobacz ile kosztują przejazdy tirów u sąsiadów.

strony : 1 ... 6 . [ 7 ] . 8 . 9


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: