-
81. Data: 2015-04-15 16:26:21
Temat: Re: niemieckie autostrady platne
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:
>>Ale z drugiej strony nie do końca - bo zdecydowanie częściej jeżdżę
>>ekspresówkami, a będzie tego więcej, gdy S5 będzie skończona (do Wrocławia
>>i Nowych Marz).
>
> Jak zrobia winietki to bedzie wszytko jedno.
Dlatego mówię, że wtedy będę stratny o cenę winietki w stosunku do stanu
obecnego.
>>Najwyżej udowodnią w sądzie, że należy im się więcej - tak czy tak IMO gra
>>warta świeczki.
>
> No ale powiedz gdzie tu sens i gdzie logika od rzadowej strony ?
> Wprowadzac jakis nakaz, ryzykowac proces w sadzie i odszkodowanie wysokie
> w razie przegranej,
Zawsze to taniej niż od razu zapłacić tyle ile żądają, bo wiadomo że
przegną.
> a wszystko po to, zebys zaplacil 150 zl rocznie a nie 50 zl za wycieczke ?
> A co oni na tym zyskaja ? :-)
Uznanie narodu w wakacyjne wyjazdy?
-
82. Data: 2015-04-15 16:27:03
Temat: Re: niemieckie autostrady platne
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:mgll6i$bdn$...@n...news.atman.pl...
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
grup
>>>BTW: przecież AW i GTC JUŻ W TEJ CHWILI są tak właśnie finansowani
>>>(AW nie w całości), więc o co Ci chodzi tak naprawdę?
>
>> O ile wiem, to kawalek GTC jest tak finansowany.
>Nie kawałek, tylko całość.
A propos - conieco o finansach A1/GTC
http://trojmiasto.gazeta.pl/trojmiasto/1,35612,14642
014,Gdzie_trafiaja_zyski_z_autostrady_A1__I_co_wspol
nego.html
Z czego wynika ze tak naprawde powinna kosztowac 3x drozej.
Ale benzyna na niej bez akcyzy :-)
Jest w tym maly kruczek - kredyt maja 4-5%, i to chyba w Euro.
Obligacje skarbowe sa obecnie na 2-2.5%.
No ale Panstwo nie moze wiecej obligacji wypuscic, bo juz ma za duze
zadluzenie :-)
Czyli mamy poltorej prywatnej autostrady do negocjacji winietkowych.
J.
-
83. Data: 2015-04-15 16:31:10
Temat: Re: niemieckie autostrady platne
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
grup
>>>Ale z drugiej strony nie do końca - bo zdecydowanie częściej jeżdżę
>>>ekspresówkami, a będzie tego więcej, gdy S5 będzie skończona (do
>>>Wrocławia i Nowych Marz).
>
>> Jak zrobia winietki to bedzie wszytko jedno.
>Dlatego mówię, że wtedy będę stratny o cenę winietki w stosunku do
>stanu obecnego.
A to zalezy od tego ile placisz na autostradach.
Mniej czy wiecej od winietki.
Ile jezdzisz po ekspresowkach jest nieistotne :-)
>>>Najwyżej udowodnią w sądzie, że należy im się więcej - tak czy tak
>>>IMO gra warta świeczki.
>> No ale powiedz gdzie tu sens i gdzie logika od rzadowej strony ?
>> Wprowadzac jakis nakaz, ryzykowac proces w sadzie i odszkodowanie
>> wysokie w razie przegranej,
>Zawsze to taniej niż od razu zapłacić tyle ile żądają, bo wiadomo że
>przegną.
Oj, a jak wygraja w sadzie i jeszcze dojda karne odsetki ?
>> a wszystko po to, zebys zaplacil 150 zl rocznie a nie 50 zl za
>> wycieczke ?
>> A co oni na tym zyskaja ? :-)
>Uznanie narodu w wakacyjne wyjazdy?
No to czas przypomniec lokalnym przedstawicielom Partii przed wyborami
:-)
J.
-
84. Data: 2015-04-15 16:45:39
Temat: Re: niemieckie autostrady platne
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:552e754a$0$8390$6...@n...neostrada
.pl...
> Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:mgll6i$bdn$...@n...news.atman.pl...
> Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
>>>>BTW: przecież AW i GTC JUŻ W TEJ CHWILI są tak właśnie finansowani (AW
>>>>nie w całości), więc o co Ci chodzi tak naprawdę?
>>
>>> O ile wiem, to kawalek GTC jest tak finansowany.
>>Nie kawałek, tylko całość.
>
> A propos - conieco o finansach A1/GTC
>
> http://trojmiasto.gazeta.pl/trojmiasto/1,35612,14642
014,Gdzie_trafiaja_zyski_z_autostrady_A1__I_co_wspol
nego.html
>
> Z czego wynika ze tak naprawde powinna kosztowac 3x drozej.
Nie wiem skąd ten wniosek - ale jasno pokazuje gdzie można oszczędzić.
Cała kasa płatna za pobór (18 mln zysku firmeki inkasującej oznacza pewnie z
kilkaset milionów kosztów), zysk GTC - jak widać prawie w całości zeżarł
wszystkie opłaty wniesione przez kierowców itd.
-
85. Data: 2015-04-15 16:47:46
Temat: Re: niemieckie autostrady platne
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:552e7640$0$8369$6...@n...neostrada
.pl...
> Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
> Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
>>>>Ale z drugiej strony nie do końca - bo zdecydowanie częściej jeżdżę
>>>>ekspresówkami, a będzie tego więcej, gdy S5 będzie skończona (do
>>>>Wrocławia i Nowych Marz).
>>
>>> Jak zrobia winietki to bedzie wszytko jedno.
>
>>Dlatego mówię, że wtedy będę stratny o cenę winietki w stosunku do stanu
>>obecnego.
>
> A to zalezy od tego ile placisz na autostradach.
Na koncesjonariuszy nic, bo omijam, a na państwowych góra 50-100 zł rocznie.
> Mniej czy wiecej od winietki.
Dużo mniej.
>>> Wprowadzac jakis nakaz, ryzykowac proces w sadzie i odszkodowanie
>>> wysokie w razie przegranej,
>>Zawsze to taniej niż od razu zapłacić tyle ile żądają, bo wiadomo że
>>przegną.
>
> Oj, a jak wygraja w sadzie i jeszcze dojda karne odsetki ?
To i tak będzie taniej.
Bo żaden sąd nie pozwoli im wliczyć w koszty zysku na poziomie 30% rocznie.
-
86. Data: 2015-04-15 21:33:03
Temat: Re: niemieckie autostrady platne
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Wed, 15 Apr 2015 16:45:39 +0200, Cavallino napisał(a):
> Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
>> A propos - conieco o finansach A1/GTC
>> http://trojmiasto.gazeta.pl/trojmiasto/1,35612,14642
014,Gdzie_trafiaja_zyski_z_autostrady_A1__I_co_wspol
nego.html
>> Z czego wynika ze tak naprawde powinna kosztowac 3x drozej.
>
> Nie wiem skąd ten wniosek -
Z bramek wplywa 130 mln, ktore jest przelewane do KFD, a ten placi
umowiona kwote 490 mln.
Gdyby tak bilans mial wyjsc na zero, to musialaby kosztowac ~33gr/km.
Chociaz ... ciezarowki chyba tam na bramkach nie placa.
To moze i tak naprawde wplywa 200 czy 300 mln ..
> ale jasno pokazuje gdzie można oszczędzić.
> Cała kasa płatna za pobór (18 mln zysku firmeki inkasującej oznacza pewnie z
> kilkaset milionów kosztów)
Myslisz ? Watpie. Pismak nie pomylil zysku z przychodem ?
Ila tamtych bramek jest ? Na koncach powiedzmy po 8, w drodze ze 12,
razem powiedmy 30, ze 150 etatow, po 4 tys to 7 mln rocznie.
> zysk GTC - jak widać prawie w całości zeżarł
> wszystkie opłaty wniesione przez kierowców itd.
Bo te oplaty symboliczne, tu ktos musi wybulic 490 melonow.
J.
-
87. Data: 2015-04-15 22:58:42
Temat: Re: niemieckie autostrady platne
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:1cyf0m4cgd44s.4zq968zypqts$.dlg@40tude.
net...
> Dnia Wed, 15 Apr 2015 16:45:39 +0200, Cavallino napisał(a):
>> Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>> grup
>>> A propos - conieco o finansach A1/GTC
>>> http://trojmiasto.gazeta.pl/trojmiasto/1,35612,14642
014,Gdzie_trafiaja_zyski_z_autostrady_A1__I_co_wspol
nego.html
>>> Z czego wynika ze tak naprawde powinna kosztowac 3x drozej.
>>
>> Nie wiem skąd ten wniosek -
>
> Z bramek wplywa 130 mln, ktore jest przelewane do KFD, a ten placi
> umowiona kwote 490 mln.
>
> Gdyby tak bilans mial wyjsc na zero, to musialaby kosztowac ~33gr/km.
Ale to nie jest droga państwowa, a o nich pisałem w kontekście stawki 10 gr
>
> Chociaz ... ciezarowki chyba tam na bramkach nie placa.
Niby dlaczego nie?
> To moze i tak naprawde wplywa 200 czy 300 mln ..
>
>> ale jasno pokazuje gdzie można oszczędzić.
>> Cała kasa płatna za pobór (18 mln zysku firmeki inkasującej oznacza
>> pewnie z
>> kilkaset milionów kosztów)
>
> Myslisz ? Watpie. Pismak nie pomylil zysku z przychodem ?
Nawet jakby - 18 mln zaoszczędzone.
>> zysk GTC - jak widać prawie w całości zeżarł
>> wszystkie opłaty wniesione przez kierowców itd.
>
> Bo te oplaty symboliczne, tu ktos musi wybulic 490 melonow.
190, bo 300 i tak już buli.
Ale jak od 190 odejmiesz 18 za obsługę bramek i 110 nieuzasadnionego zysku
GTC to już tak wiele nie zostaje.
Wystarczy spokojnie z kasy za winietki.
Podejrzewam że bardzo podobnie jest w większości koncesjonowanych
przypadków.
-
88. Data: 2015-04-16 00:10:13
Temat: Re: niemieckie autostrady platne
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Wed, 15 Apr 2015 22:58:42 +0200, Cavallino napisał(a):
> Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
>> Z bramek wplywa 130 mln, ktore jest przelewane do KFD, a ten placi
>> umowiona kwote 490 mln.
>> Gdyby tak bilans mial wyjsc na zero, to musialaby kosztowac ~33gr/km.
> Ale to nie jest droga państwowa, a o nich pisałem w kontekście stawki 10 gr
Roznica glownie na odsetkach.
>> Chociaz ... ciezarowki chyba tam na bramkach nie placa.
> Niby dlaczego nie?
Bo maja swoje viatolle.
Tzn za przejazd placa, ale nie do tej kasy.
>>> ale jasno pokazuje gdzie można oszczędzić.
>>> Cała kasa płatna za pobór (18 mln zysku firmeki inkasującej oznacza
>>> pewnie z kilkaset milionów kosztów)
>>
>> Myslisz ? Watpie. Pismak nie pomylil zysku z przychodem ?
>
> Nawet jakby - 18 mln zaoszczędzone.
No, winietki tez beda troche kosztowac.
>>> zysk GTC - jak widać prawie w całości zeżarł
>>> wszystkie opłaty wniesione przez kierowców itd.
>> Bo te oplaty symboliczne, tu ktos musi wybulic 490 melonow.
> 190, bo 300 i tak już buli.
> Ale jak od 190 odejmiesz 18 za obsługę bramek i 110 nieuzasadnionego zysku
> GTC to już tak wiele nie zostaje.
No, czy on taki nieuzasadniony ... sie jeszcze okaze, ryzyko kursowe
ponosza ..
> Wystarczy spokojnie z kasy za winietki.
> Podejrzewam że bardzo podobnie jest w większości koncesjonowanych
> przypadków.
No coz, na razie AW podnosi oplaty i tlumaczy ze musi ... oczywiscie
tlumaczyc to zawsze latwo, ale moze maja jakies rachunki na poparcie.
J.
-
89. Data: 2015-04-16 17:10:09
Temat: Re: niemieckie autostrady platne
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:1hha23203sd40$.cbb6eav41v56$.dlg@40tude
.net...
> Dnia Wed, 15 Apr 2015 22:58:42 +0200, Cavallino napisał(a):
>> Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>> grup
>>> Z bramek wplywa 130 mln, ktore jest przelewane do KFD, a ten placi
>>> umowiona kwote 490 mln.
>>> Gdyby tak bilans mial wyjsc na zero, to musialaby kosztowac ~33gr/km.
>> Ale to nie jest droga państwowa, a o nich pisałem w kontekście stawki 10
>> gr
>
> Roznica glownie na odsetkach.
Nie tylko.
Na państwowej nie trzeba zarabiać.
A jakaś stopa zwrotu z inwestycji właścicielowi się należy.
To samo dotyczy obsługi - u operatora może być drożej, bo to on decyduje
kogo i za ile zatrudnia.
>
>>> Chociaz ... ciezarowki chyba tam na bramkach nie placa.
>> Niby dlaczego nie?
>
> Bo maja swoje viatolle.
> Tzn za przejazd placa, ale nie do tej kasy.
Gdzie tak masz?
Bo raczej nie na koncesjonowanych autostradach.