  • 41. Data: 2009-12-03 12:28:58
    Temat: Re: nie trzeba robić dobrych zdjęć..
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Sebastian wrote:
    > Marek Dyjor pisze:
    > [...]
    >
    > Ten rodzaj przekazu rezerwuje dla TV.

    w TV nie ma żadnego przekazu to co pokazuje TV to cukierek i kicz coś co by
    znalazło wielki poklask, wszyscy by pisali jakie śliczne zdjęcia jakie
    ładne, najlepiej jakby zrobił jeszcze HDry i dragany...

  • 42. Data: 2009-12-03 12:39:07
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>

    > http://www.swiatobrazu.pl/nowe_prace_krzysztofa_ziel
    inskiego_w_starmachu.html

    > wystarczy zrobić przecietne, dorzucic do nich ideologię i można od razu
    > smiało wystawiać...
    > do czego to dąży? np. do nazwania psiej kupy sztuką... np. do zeszmacenia
    > fotografii jako sztuki..

    Ten facet to "malarz". Zagębił się w swoje "malowanie" i zapomniał, że to
    fotografia. Syndrom wielu fotografów kontemplatorów uważających, że dłuższe
    przypatrywanie się oteczeni i swoim własnym zdjęciom nada im jakieś szczególne
    własności. Optymistyczne jest że ci "malarze", teraz w wieku 30 do 50 lat już
    zaczęli przekazywać swoją wiedzę następcom. A następcy, czy ktoś tego chce czy
    nie, będą musieli odreagować i złamać tą niekończącą się nudę. Czeka nas więc
    rozkwit fotografii estetycznej ale jednak pomyślanej.
    Zieliński to czeska szkoła, jak większość dzisiejszych polskich fotografów w
    jego przedziale wiekowym. To do czego my mamy polot czesi normalizują. Mają
    jednak rozreklamowane szkoły więc cała rzesza polskich "ułanów" idzie z hura
    okrzykiem właśnie do tych szkół. Wracają unieszkodliwieni, wypoziomowani i
    nudni jak flaki z olejem... z ich polotu zostają strzępy nad którym się teraz
    zastanawiacie. Taki Zieliński np. poświęci teraz całe życie żeby wrócić do
    swojej homeostazy i do tego co kedyś, z tak dużą wyobraźnią, zaczął.
    Tak powróżył;)
    marek

  • 43. Data: 2009-12-03 13:27:16
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    marek augustynski wrote:
> [...]
    > Zieliński np. poświęci teraz całe życie żeby wrócić do swojej
    > homeostazy i do tego co kedyś, z tak dużą wyobraźnią, zaczął.

    Wisz... Marku

    dobry artysta zwykle żadnych szkół nie potrzebuje, szkoły są dla
    rzemieślników imho.

  • 44. Data: 2009-12-03 13:59:29
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Thu, 3 Dec 2009 14:27:16 +0100, Marek Dyjor napisał(a):

    > Wisz... Marku
    >
    > dobry artysta zwykle żadnych szkół nie potrzebuje, szkoły są dla
    > rzemieślników imho.

    W szkołach to artysta wienien uczyć sie rzemiosła. Bo IMO nie ma dobrej
    sztuki bez dobrego warsztatu. Ale może ja to poprostu jakiś taki staromodny
    jestem.

    Owszem - sam też może ale to dłużej i trudniej.

    --
    www.warszawski.info

  • 45. Data: 2009-12-03 14:05:03
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-12-02 03:24:52 +0100, smila <w...@g...pl> said:

    > moj nauczyciel od j. polskiego analizujac wiersz znanych wieszczow
    > zwykl mawiac "... niewazne co autor chcial pokazac, wazne co ty w tym
    > wierszu widzisz..."

    To był bardzo mądry człowiek. Niestety takie podejście, to rzadkość (w
    wielu dziedzinach).

    de Fresz

  • 46. Data: 2009-12-03 14:15:30
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    ...::QRT::... wrote:

    > W szkołach to artysta wienien uczyć sie rzemiosła. Bo IMO nie ma
    > dobrej sztuki bez dobrego warsztatu. Ale może ja to poprostu jakiś
    > taki staromodny jestem.
    >
    > Owszem - sam też może ale to dłużej i trudniej.

    tylko ze szkoły zbyt często zajmują sie ociosywaniem do ustalonego wzorca a
    nie nauczaniem, swoją droga to ludziska tego oczekują, jak ida do tej
    cudownej szkoły i bulą grubą forsę to chcą żeby szkołą z nich zrobiłą
    artystów.

    No bo co to by była za szkoła artystyczna kóra by tylko nauczyła jak mieszać
    farby i przycinać pędzle lub jak zmeiniach akumulatory w cyfraku :)

  • 47. Data: 2009-12-03 14:26:23
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Thu, 3 Dec 2009 15:15:30 +0100, Marek Dyjor napisał(a):

> [...]
    > nie nauczaniem, swoją droga to ludziska tego oczekują, jak ida do tej
    > cudownej szkoły i bulą grubą forsę to chcą żeby szkołą z nich zrobiłą

    to niestety inna historia. Ale z drugiej strony papier ponoć sporo ułatwia.
    Ja tam takich doświdczeń nie mam bo tylko w komercji robie i sprawa jest
    prosta. Jak sie podoba to sprzedaje.
    Ale kolega co to maluje całkiem fajne obrazki to sobie może najwyżej na
    deptak z mimi wyjść. Bez papieru żadna galeryjka nie chce obrazka takiego
    niedyplomowanego twórcy u siebie sprzedawać.
    Aż dziw iż w ogóle sie ktoś o to pyta prawda? No ale może im sie te jego
    obrazki nie podobają, a mówią to tylko po to, co by mu nie było przykro :)

    > No bo co to by była za szkoła artystyczna kóra by tylko nauczyła jak mieszać
    > farby i przycinać pędzle lub jak zmeiniach akumulatory w cyfraku :)

    no bez przesady pewne techniki sa dość skomplikowane - nawet w fotografi :)

    --
    www.warszawski.info

  • 48. Data: 2009-12-03 15:03:54
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    ...::QRT::... pisze:
    > W szkołach to artysta wienien uczyć sie rzemiosła. Bo IMO nie ma dobrej
    > sztuki bez dobrego warsztatu. Ale może ja to poprostu jakiś taki staromodny
    > jestem.

    Rzemiosła to powinien się uczyć dentysta. Rzemiosło fotografa to kurs
    dwumiesięczny.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 49. Data: 2009-12-03 15:37:35
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 3 Dec 2009 15:05:03 +0100, de Fresz napisał(a):

    > To był bardzo mądry człowiek. Niestety takie podejście, to rzadkość (w
    > wielu dziedzinach).

    W jakich? Bo chyba nie w sztuce...

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 50. Data: 2009-12-03 15:40:45
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-12-03 16:37:35 +0100, "Henry(k)"
    <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> said:

    > W jakich? Bo chyba nie w sztuce...

    W sztuce też. To nawet częściowo widać po tym wątku - ta potrzeba do
    zaszufladkowania zdjęć (dobre-niedobre), to zacięte przekonywanie do
    swoich racji - czy to nie próba tworzenia przejrzystego kanonu oceny i
    interpretacji?

    de Fresz