  • 31. Data: 2022-01-20 11:50:14
    Temat: Re: nazewnictwo wału korbowego
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 19 January 2022 at 20:30:19 UTC+1, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    wały korbowe czyli np korba do wyżymaczki, korba do studni, korba w ręcznym młynku do
    kawy, kiedyś korba do odpalania silnika w samochodzie, korbka do podnoszenia szyby w
    drzwiach samochodu. To co na zdjeciach to wały wykorbione powszechnie choć
    niepoprawnie w języku polskim zwane korbowymi. Na egzaminie na taki wał jak na
    zdjęciach z linku trzeba powiedzieć że wykorbiony ale kupując go w sklepie trzeba
    powiedzieć że korbowy.
    nia-przy-wyborze-walow-korbowych
    > W Polsce o tym jak co się nazywa decyduje jaka Rada Języka Polskiego czy jakoś tak
    się nazywająca. Inter cars zapewne mógłby wnioskowac do tej rady o opinie jak się coś
    nazywa albo powinno nazywać. Ale sam nie może decydować co jest poprawna nazwą.
    Korbowy pochodzi od korby. Wykorbiony bo ma wykorbienia i ni chuja w wyglądzie nie
    przypomina korby.
    rada języka polskiego nie zajmuje się termonologią tecjhniczna bo ma siedzibę w
    PAN-ie

    Terminologią techniczną zajmował sie NOT i jego stowarzyszenia i instytucje
    normujące oraz wydawnictwa naukowe techniczne, publikujące slowniki.

    Ale już napisalem 100 razy, że
    "billet crankshaft"
    to korbowód wykonany ze
    steel billet
    czyli z kęsa stalowego

    a co to jest kęs stalowy to też napisałem 10 razy i podałem zdjęcia jak wygląda

  • 32. Data: 2022-01-20 13:59:24
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 20 stycznia 2022 o 11:50:15 UTC+1 m...@g...com napisał(a):
> [...]
    > czyli z kęsa stalowego
    >
    > a co to jest kęs stalowy to też napisałem 10 razy i podałem zdjęcia jak wygląda
    Jaki znowu korbowód wymyśliłeś? Ale masz rację. Korbowody są kute z kawałków
    rozgrzanej do żółtego koloru stali.

  • 33. Data: 2022-01-23 13:31:18
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    > W Polsce o tym jak co się nazywa decyduje jaka Rada Języka Polskiego czy jakoś tak
    się nazywająca.

    W Radzie ds Języka Polskiego zastanawiano się, jak skrócić nazwę papieru
    bakelityzowanego? Padła propozycja PABAK
    Jednak ktoś kumaty zapytał, jak wtedy nazwiemy jedwab bakielityzowany?

  • 34. Data: 2022-01-23 16:00:52
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 23 stycznia 2022 o 13:31:05 UTC+1 t-1 napisał(a):
    > W Radzie ds Języka Polskiego zastanawiano się, jak skrócić nazwę papieru
    > bakelityzowanego? Padła propozycja PABAK
    > Jednak ktoś kumaty zapytał, jak wtedy nazwiemy jedwab bakielityzowany?
    A czy ja coś mówię żebyś nie pobierał nauki z gazet?

  • 35. Data: 2022-01-24 00:26:48
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-01-23, t-1 <t...@t...pl> wrote:

    > W Radzie ds Języka Polskiego zastanawiano się, jak skrócić nazwę papieru
    > bakelityzowanego? Padła propozycja PABAK
    > Jednak ktoś kumaty zapytał, jak wtedy nazwiemy jedwab bakielityzowany?

    Jedwab się przemysłowo/komercyjnie bakelityzuje? :)

    --
    Marcin

  • 36. Data: 2022-01-24 00:58:47
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 24 stycznia 2022 o 00:26:50 UTC+1 Marcin Debowski napisał(a):

    > Jedwab się przemysłowo/komercyjnie bakelityzuje? :)
    >
    > --
    > Marcin
    Z jedwabiem smieszne tak samo jak to że w PRL mógł być Polski Związek Piłki Nożnej a
    nie mogło być Polskiego Związku Piłki Ręcznej. Teraz za to mógłby być Polski Związek
    Piłki Ręcznej i też nie ma takiego. Za to teraz nie może być Chrześcijańskiej Unii
    Jedności. Nie wiem czy jedwab sie bakelizuje. Pewno nie bo po wpisaniu jedwab
    bakelizowany google milczy. Ale nie znaczy że nie ma nazwy " jedwab bakelizowany" ani
    skrótu tej nazwy. Nawet jeśli powstała kilka godzin temu to już jest. Może się nie
    przyjąć ale anulować się jej nie da. Tak samo z języka polskiego nie da się wycofac
    wału wykorbionego i korbowego. Najpierw był korbowy i ma w języku polskim kilkaset
    lat. A stosunkowo niedawno połączono kilka korbowych w jedną całość i nazwano
    wykorbionym. Kawałek stali z którego robi się odkuwke nazywa się kęs. Czy to znaczy
    że można go odgryźć zębami od większego kawałka stali?

  • 37. Data: 2022-01-24 11:01:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 23 Jan 2022 15:58:47 -0800 (PST), Zenek Kapelinder wrote:

> [...]
    > Jedności. Nie wiem czy jedwab sie bakelizuje. Pewno nie bo po
    > wpisaniu jedwab bakelizowany google milczy.

    Pewnie za drogi.
    Ale ...
    https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/B9
    780081006566000066

    http://www.jenerix.com.pl/artykulacyjny_jedwab.php
    ktos rozumie o co chodzi ?

    P.S. czy "papier bakelizowany" to to samo co "laminat
    papierowo-fenolowy" ?

> [...]
    > powstała kilka godzin temu to już jest. Może się nie przyjąć ale
    > anulować się jej nie da. Tak samo z języka polskiego nie da się

    Mandaty wystawiac gesto, to sie wycofa :-)

    J.

  • 38. Data: 2022-01-24 15:48:12
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 19.01.2022 o 17:37, t-1 pisze:

    > Nie kombinuj.
    > Odpowiedz jest wał korbowy kuty.
    > https://intercars.prowly.com/46062-techniczne-zalece
    nia-przy-wyborze-walow-korbowych

    Billet crankshaft nie jest kuty.

  • 39. Data: 2022-01-24 16:26:56
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 24 stycznia 2022 o 15:48:19 UTC+1 robot napisał(a):

    nia-przy-wyborze-walow-korbowych

    > Billet crankshaft nie jest kuty.
    A jak będzie się nazywał jak będzie kuty.

  • 40. Data: 2022-01-25 12:38:38
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 09.01.2022 o 00:13, Swift pisze:
    > Wał korbowy monolityczny.