  • 41. Data: 2012-06-01 19:18:07
    Temat: Re: nazewnictwo plikow z kodem
    Od: " M.M." <m...@W...gazeta.pl>

    Artur M. Piwko <m...@b...pl> napisał(a):

    > Zakładasz, że każdy KB kodu, niezależnie od jego zawartości kompiluje
    > się tak samo długo. To tak jakby za pomocą wagi malucha w kg/cm? przeliczać
    > wagę Hummera.
    To Ty zakładasz że ja coś takiego zakładam. Tymczasem moje założenie
    było inne. Założyłem że próbka kodu jest reprezentatywna i wystarczy
    do oszacowania.

  • 42. Data: 2012-06-01 19:36:31
    Od: " M.M." <m...@W...gazeta.pl>

    Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Możesz spieprzyć bez skutków znaczacych. Ale to dalej spieprzenie. Nie
    > zachowanie higieny/dyscypliny w małym projekcie powoduje ze to lenistwo
    > rozpływa się na większe projekty. Wiem bo widzę.
    E tam gadanie. Piszę tak jak w moim odczuciu jest najlepiej. Najlepiej oznacza
    intuicyjnie osiągany kompromis pomiędzy szybkością działa programu,
    szybkością tworzenia kodu, podatnością na konserwacją i czasem
    kompilacji co się de facto zawiera w szybkości tworzenia. Jakbym czuł
    że za długo czekam na kompilację to bym coś zrobił z tym fantem.

    > To dalej maleństwo.
    Nie mówię że to nie jest maleństwo, tylko że to nie jest hello world a
    tym bardziej spieprzenie. Jak się ktoś postara, to za procedurę o rozmiarze
    5kb i nobla dostanie.

  • 43. Data: 2012-06-01 21:36:42
    Od: " " <f...@W...gazeta.pl>

    M.M. <m...@W...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > tym bardziej spieprzenie. Jak się ktoś postara, to za procedurę o rozmiarze

    nie wiem na ile wogole kompilacje moze przyspieszyc uzywanie
    ramdysku, kiedysm mialem jakis fajny ramdysk, mozna spokojnie
    wykroic nawet spory kawal ramu na ramdysk - niestety po pierwszym
    uzyciu gdzies mi sie zgubil i nawet nie pamietam czy bylo jakies
    przyspieszenie

  • 44. Data: 2012-06-01 23:30:58
    Od: " M.M." <m...@W...gazeta.pl>

    <f...@W...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > wykroic nawet spory kawal ramu na ramdysk - niestety po pierwszym
    > uzyciu gdzies mi sie zgubil i nawet nie pamietam czy bylo jakies
    Trzeba sprawdzić co jest wąskim gardłem. Jeśli częste naprowadzanie
    głowicy to ram dysk powinien znacznie przyspieszyć.

  • 45. Data: 2012-06-01 23:43:45
    Od: " " <f...@W...gazeta.pl>

    M.M. <m...@W...gazeta.pl> napisał(a):

    Nie

    > Trzeba sprawdzić co jest wąskim gardłem. Jeśli częste naprowadzanie
    > głowicy to ram dysk powinien znacznie przyspieszyć.

    wydaje sie ze tak, ale kiedys chyba costam uruchomilem z ramdysku
    i jakby nie bylo szybciej, (slabo pamietam)
    chyba trzeba by wrzucic i kompilator i zrodla na ten ramdysk
    (a moze i jakied dll'ki?) tak zeby nic nie musial doczytywac
    z dysku wtedy pwoinno byc naprawde szybko, ale wlasnie nie
    wiem czy i tak jakies ddlki nie beda doczytywane z dysku
    i czy cos takiego da sie zrobic

  • 46. Data: 2012-06-02 00:15:33
    Od: " " <f...@W...gazeta.pl>

    <f...@W...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > z dysku wtedy pwoinno byc naprawde szybko, ale wlasnie nie
    > wiem czy i tak jakies ddlki nie beda doczytywane z dysku

    wyjrzałem przez trzecie oko - i wyskoczylem przez okno

    w sumie to szkoda ze ramu nie da sie obejrzec w total komanderze
    tak jak dyskow - to by nie bylo glupie - zorganizowanego na
    podobienstwo systemu plikow i nawet z mozliwoscia pewnego
    zarzadzania recznie - np wlasnie na podobienstwo ramdysku
    i np tez systemu z cache - tak zebyy niekoniecznie wszystko
    po uzyciu z tego ramu za kazdym razem wypadalo i musialobyc
    wczytywane na nowo

  • 47. Data: 2012-06-02 00:16:24
    Od: " M.M." <m...@W...gazeta.pl>

    <f...@W...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > z dysku wtedy pwoinno byc naprawde szybko, ale wlasnie nie
    > wiem czy i tak jakies ddlki nie beda doczytywane z dysku

    Zależy jakie zadanie. Turniej szachowy gdzie jedna gra trwa 10 sekund
    mocno obciąż dysk. Ciągle ładowanie programów do pamięci, odczyt
    dużych książek debiutowych, zapis gier na dysk. Gdy odpaliłem na
    ram dysku to też nie zaobserwowałem przyspieszenia. Może system
    na tyle dobrze buforuje pliki?

  • 48. Data: 2012-06-02 00:21:28
    Od: " M.M." <m...@W...gazeta.pl>

    <f...@W...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > i np tez systemu z cache - tak zebyy niekoniecznie wszystko
    > po uzyciu z tego ramu za kazdym razem wypadalo i musialobyc
    Pewnie się da, ale po co to oglądać? Są specjalistyczne
    narzędzia, choćby debuger.

  • 49. Data: 2012-06-02 03:02:56
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Fri, 1 Jun 2012 17:18:07 +0000 (UTC),
    M.M. <m...@W...gazeta.pl> screamed:
    > To Ty zakładasz że ja coś takiego zakładam. Tymczasem moje założenie
    > było inne. Założyłem że próbka kodu jest reprezentatywna i wystarczy
    > do oszacowania.

    Moje założenia raczyłeś wyciąć w postaci swojego cytatu.
    Próbka kodu może być reprezentatywna jedynie w obrębie tego samego kodu.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:237B ]
    [ 03:02:07 user up 13187 days, 14:57, 1 user, load average: 0.90, 0.38, 0.19 ]

    I'm such a good lover because I practice a lot on my own. -- Woody Allen

  • 50. Data: 2012-06-02 08:41:37
    Od: " f i r" <f...@W...gazeta.pl>

    M.M. <m...@W...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > dużych książek debiutowych, zapis gier na dysk. Gdy odpaliłem na
    > ram dysku to też nie zaobserwowałem przyspieszenia. Może system

    a dysk nie mielil i tak ? gdyby odciac program np
    ja kompiluje z lini komand czyli przy kompilacji jak
    rozumiem do ramu musi sie wczytac zarowno kompilator
    z rozmaitymi dowiazaniami jak i wszystkie skladniki
    zrodel, libi etc - gdyby to wszystko oddyskowic to mz
    powinno chyba byc o wiele szybciej