  • 1. Data: 2011-03-23 08:41:28
    Temat: naprawa drukarki
    Od: Mateuszzz <k...@v...pl>

    Witam,

    czy w Internecie znajduje się pewien algorytm sprawdzania i naprawy
    drukarek atramentowych (nie posiadam instrukcji serwisowej, szukam
    pewnego ogólnego schematu).

  • 2. Data: 2011-03-23 09:55:34
    Temat: Re: naprawa drukarki
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Mateuszzz" <k...@v...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > czy w Internecie znajduje się pewien algorytm sprawdzania i naprawy
    > drukarek atramentowych (nie posiadam instrukcji serwisowej, szukam pewnego
    > ogólnego schematu).

    Ogólny?
    - martwa - sprawdź zasilanie
    - nie wciąga kartek - sprawdź czy są w podajniku kartki
    - brak koloru/ów - sprawdź pojemniki z tuszem, głowice
    cała reszta - oddaj do serwisu

    Dziwne pytanie... nie znasz się daj lepiej komuś kto trochę chociaż wiedzy
    posiada.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2011-03-23 10:14:32
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    W dniu 2011-03-23 09:41, Mateuszzz pisze:
    > Witam,
    >
    > czy w Internecie znajduje się pewien algorytm sprawdzania i naprawy
    > drukarek atramentowych (nie posiadam instrukcji serwisowej, szukam
    > pewnego ogólnego schematu).

    Napisz co się z nia dzieje.

  • 4. Data: 2011-03-23 14:41:14
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

> [...]

    > czy w Internecie znajduje się pewien algorytm sprawdzania i naprawy
    > drukarek atramentowych (nie posiadam instrukcji serwisowej, szukam pewnego

    Nie ma. Pewne drukarki mają swoje bolączki i standardowe błędy, opis
    znajdziesz na elektrodzie.
    Niestandardowe błędy są trudne do zdiagnozowania i serwisanci podmieniają
    podzespoły ze sprawnej w celu zlokalizowania wadliwego podzespołu.

  • 5. Data: 2011-03-23 15:44:54
    Od: Mateuszzz <k...@v...pl>

    > Niestandardowe błędy są trudne do zdiagnozowania i serwisanci
    > podmieniają podzespoły ze sprawnej w celu zlokalizowania wadliwego
    > podzespołu.

    To dla mnie zrozumiałe - szczególnie, że tak naprawdę dla kogoś innego
    to co wsadzają może być tylko złomem...
    Ponadto nie ukrywajmy, ten sprzęt jest naprawdę tak tani w produkcji...
    gorzej, gdy chcesz coś kupić w detalu...

    W drukarce nie słychać, aby cokolwiek zacinało się mechanicznie -
    kartridż został uzupełniony (oczywiście styki czyściłem wielokrotnie),
    ale drukarka ciągle zgłasza błąd...
    Chciałem w związku z tym rozkręcić ją (choć nie palę się do tego -
    kiedyś wykonywałem taką czynność z inną atramentówką - brudne palce
    gwarantowane) i przeczyścić elementy wewnątrz, a następnie wymienić kartridż

  • 6. Data: 2011-03-23 16:13:10
    Od: pawelkoszalin <p...@g...pl>

    W dniu 2011-03-23 16:44, Mateuszzz pisze:
> [...]
    > kiedyś wykonywałem taką czynność z inną atramentówką - brudne palce
    > gwarantowane) i przeczyścić elementy wewnątrz, a następnie wymienić

    Może drukarka lub same kartridże mają zabezpieczenie przed ponownym
    napełnieniem i dlatego nie chcą działać? Kup oryginalne kartridże, a jak
    problem nie zniknie to oddaj drukarkę do serwisu.

    --
    "Jeżeli ktoś uderzy cię w policzek, kopnij go w drugi."
    GG:2666854 http://my.opera.com/Pavel84/blog/

  • 7. Data: 2011-03-23 16:31:31
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "pawelkoszalin" napisał w wiadomości grup
    > Może drukarka lub same kartridże mają zabezpieczenie przed ponownym
    > napełnieniem i dlatego nie chcą działać? Kup oryginalne kartridże, a jak
    > problem nie zniknie to oddaj drukarkę do serwisu.

    Pytanie, czy się opłaca wysyłać drukarkę do serwisu. Czasami opłaca się
    kupowanie najtańszego modelu, samemu napełnianiu atramentu, a gdy zacznie
    szwankować kupić kolejny model. Robię tak od kilkunastu lat. ;)

  • 8. Data: 2011-03-23 17:55:04
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-03-23 17:13, pawelkoszalin pisze:
    > Może drukarka lub same kartridże mają zabezpieczenie przed ponownym
    > napełnieniem i dlatego nie chcą działać? Kup oryginalne kartridże, a jak
    > problem nie zniknie to oddaj drukarkę do serwisu.

    Albo takie z czipem :-)

    --
    animka

  • 9. Data: 2011-03-23 21:25:51
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> wrote in message

    > Albo takie z czipem :-)

    Animka, jesteś the best!!! Bystrzacha nie z tej ziemi!
    Właśnie kartridże z zabezpieczeniem to są te z chipem :-)

  • 10. Data: 2011-03-24 15:06:10
    Od: pawelkoszalin <p...@g...pl>

    W dniu 2011-03-23 17:31, qwerty pisze:
    > Pytanie, czy się opłaca wysyłać drukarkę do serwisu. Czasami opłaca się
    > kupowanie najtańszego modelu, samemu napełnianiu atramentu, a gdy
    > zacznie szwankować kupić kolejny model. Robię tak od kilkunastu lat. ;)

    Pewien nie jestem ale czy to nie jest tak, że z nową drukarką dostajesz
    kartridże które producent ma z odzysku i napełnia je max do połowy? W
    takim przypadku zakup nowych, pełnych, kartridży może być bardziej
    opłacalny.

    A tak w ogóle to polecam zakup lasera. :) Raz na kiedyś wystarczy
    dosypać proszku który jest naprawdę tani i co kilkanaście tysięcy kartek
    wymienić bęben.