  • 31. Data: 2010-03-17 13:40:36
    Temat: Re: najbardziej energooszczedny desktop w idle
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    On 03/17/2010 01:08 PM, R.M. wrote:

    > 20W - to wiecej niz nowe plyty i procesory intela ...
    >
    > http://www.silentpcreview.com/article1013-page5.html
    >
    > pisza, ze 18W DC, ale w tym jest dysk 2.5 calowy, po odjeciu dysku (2W)
    > i zamianie na SSD, daje to okolo 16W, biorac pod uwage ze gdybym znalazl
    > zasilacz o sprawnosci 90% przy 20W, to caly system pobieralby w
    > granicach 18W, picoPSU jest dobre, ale w ten sposob ograniczylbym sie do
    > maks. mocy, zasilacze enermax bylyby idealne, o ile prawda okazaloby sie
    > ich sprawnosci - 90% przy niskim obciazeniu

    a tutaj jest dosc dokladnie zaprezentowane amd

    http://www.hardwareluxx.de/community/f12/quad-core-s
    ystem-unter-25w-idle-das-motherboard-ist-entscheiden
    d-part-1-a-637490.html

  • 32. Data: 2010-03-17 14:06:48
    Od: rzymo <r...@g...com>

    On 17 Mar, 11:57, Konop <k...@g...pl> wrote:
    > (...)
    > Podkr canie nie idzie w parze z energooszcz dno ci raczej ;)

    Pisał także o potrzebie większej mocy od czasu do czasu i do tego się
    odniosłem ;)

    > pewno obni enie napi cia, dbanie o niskie obci enie procesora w stanie
    > idle itp. jest korzystne, ale Autor nie o to pyta ...  Co mu z tego, e
    > komp pobierze 2W mniej i z 30W zrobi si 28W, skoro zasilacz "traci"
    > przy tak ma ym obci eniu 20W?? :/...

    Zawsze to kilka W mniej i przecież nie tylko procesor można spowolnić
    i ograniczyć mu napięcie (jeszcze mostki na płycie gł., pamięci, k.
    graficzna).

    Odnośnie zasilacza w pełni się zgadzam - jego udział przy poborze mocy
    w idle jest znaczący.
    Ma sens skorzystanie z rozwiązań dla car-pc + zasilacz laptopowy
    dający 12V na wyjściu? Np. http://tinyurl.com/y9avzlh (120W Pico ATX
    12v DC-DC power supply mini ITX), http://tinyurl.com/yc9ymty (wersja
    80W).

  • 33. Data: 2010-03-17 16:55:18
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    On 03/16/2010 08:44 PM, Jaroslaw Berezowski wrote:

    > Chyba najlepsza metoda to uzycie prostownikow synchronicznych, zwlaszcza
    > na 3.3V.

    bajki opowiadaja pclab jest nic nie warte, klamia lub swoje testy robia
    byle jak, ten sam zasilacz przetestowany przez spr:

    http://www.silentpcreview.com/article806-page5.html

  • 34. Data: 2010-03-17 17:37:48
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 17-03-2010 o 17:55 R.M. napisał na pl.comp.pecet,pl.misc.elektronika:

    > bajki opowiadaja pclab jest nic nie warte, klamia lub swoje testy robia
    > byle jak, ten sam zasilacz przetestowany przez spr:
    >
    > http://www.silentpcreview.com/article806-page5.html

    To jest Enermax Modu82+, a na PcLabie jest test Modu87+, a to robi dużą
    różnicę. Ponieważ mnie te testy z PcLaba również nie przekonują, znalazłem
    bardziej wiarygodne, ale również imponujące wyniki dla tego zasilacza.

    http://www.anandtech.com/casecoolingpsus/showdoc.asp
    x?i=3723&p=12
    To naprawdę świetne zasilacze, ale ta cena...

    --
    Wiesław
    Opera Mail

  • 35. Data: 2010-03-17 20:04:40
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    Q pisze:

    > boxowy wiatrak nie jest zly - zamiast go zmieniac
    > sprobuj najpierw wycisz go softwarowo,
    TAK! zainstaluj linuksa! W pracy mi taki stoi, i jak zaczyna sie
    wentylator krecić to wszyscy biegną i patrzą, co namieszał ten który
    myszke trzyma. a tam strona 100% flash, (+ nascie zakładek w
    firefoxie)albo jakiś geniusz przysłał katalog 250 stron fotek w 1 pdfie
    - 30 mega..

    ToMasz

  • 36. Data: 2010-03-17 21:35:17
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 17/03/2010 12:08, R.M. wrote:

    > 20W - to wiecej niz nowe plyty i procesory intela ...

    Te 'moje' 20W uwzglednia sprawnosc zasilacza (dostarczany w komplecie z
    plyta). Innymi slowy: co bym z kompem nie robil, to pobor mocy nie
    skacze powyzej 21W AC. Aha - zadnego oszczedzania energii nie mam,
    procek chodzi na maxa (nie chce mi sie sprawdzac czemu nie dziala skoro
    pudlo bierze 20W). Underclockingu tez mi sie nie chce robic - leniwy jestem.

    > http://www.silentpcreview.com/article1013-page5.html
    >
    > pisza, ze 18W DC, ale w tym jest dysk 2.5 calowy

    18W DC -> 30W AC?
    Jesli znajdziesz _bardzo_ dobry zasilacz to bedzie mialo sens. Nie wiem
    tylko czy takie sprawne zasilacze robia, bo potrzebujesz ~80W peak, ~20W
    idle, wiec przy idle sprawnosc mocno spadnie.

    , ale w ten sposob ograniczylbym sie do
    > maks. mocy, zasilacze enermax bylyby idealne, o ile prawda okazaloby sie
    > ich sprawnosci - 90% przy niskim obciazeniu

    Dla niskich obciazen sprawnosc musi byc dodupna...

    --
    Jerry1111

  • 37. Data: 2010-03-19 18:22:59
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "R.M." <f...@g...com> wrote in message
> [...]

    sam procesor kosztuje tyle co kompletny acer revo na IONie, wiec raczej
    niezbyt jest sens je porownywac

  • 38. Data: 2010-03-24 11:15:59
    Od: "Eryk" <k...@i...pl>

    > super by bylo, gdyby to byla prawda - 90% sprawnosci przy 5% obciazenia,
    > moze ktos to potwierdzic, bo ja jakos nie moge w to uwierzyc ... jak oni
    > to zrobili?

    Mi właśnie "kończył się" Tagan 430 EasyCon i jak znalazłem tutaj to info o
    Enermaxie uznałem, że to coś w sam raz dla mnie :)
    Wczoraj dotarł i już zrobiłem mały test (tanim miernikiem który jest
    wyśmiewany tutaj ale zawsze coś :)
    3 letni Tagan w idle ciągnał 145 W
    teraz po zmianie na Enermaxa 87+ mam w idle 115 W wychodzi 30 W mniej.
    Komputer chodzi po 12-14 godzin dziennie więc powinienem to odczuć na
    rachunku i może nawet wyjdę na zero :)
    Sprawność (wskazywana przez tani czujnik więc w 100% nie można na tym
    polegać) jest zdecydowanie lepsza niż Tagana ale ten miał już swoje lata i
    zapewnił stabilność jak skała. Nigdy mi się komputer nie zawiesił ot tak ani
    podczas pracy ani podczas grania.

    Te 115W to na E8400 podkręconym do 3600 Ati 4770 (bez podkręcania) jeszcze
    jedna karta Ati 5450, 8 GB ram, 3 dyski twarde, DVD-R i Win764.

    Pzdr
    Eryk