  • 1. Data: 2010-03-15 21:30:16
    Temat: monitor full HD a hdmi 576p
    Od: "pitpull" <p...@p...com>

    Witam
    Jak zachowa się monitor full hd ze złączem hdmi, kiedy podam mu na hdmi
    sygnał 576p?
    Czy monitory komputerowe obsługują skalowanie sygnału cyfrowego?
    W szczególności pytanie dotyczy monitora Samsung Sync Master 2493hm

    pozdrawiam

    pitpull

  • 2. Data: 2010-03-15 22:13:55
    Temat: Re: monitor full HD a hdmi 576p
    Od: MAR <m...@s...org>

    W dniu 2010.03.15 22:30, pitpull pisze:
> [...]
    > Czy monitory komputerowe obsługują skalowanie sygnału cyfrowego?
    > W szczególności pytanie dotyczy monitora Samsung Sync Master 2493hm

    Domyślam się, że nie masz tego monitora, skoro pytasz.
    Ale nie wiem, dlaczego nie można było poczytać sobie w internecie o nim,
    to nie jest przecież nowość.

    Np. tutaj piszą o skalowaniu:
    http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/Testy_24_mo
    nitorow_Full_HD._cz.2-1461/strona/4076.html

    --
    Mar

  • 3. Data: 2010-03-16 08:07:15
    Od: "pitpull" <p...@b...com.pl>

    Użytkownik "MAR" <m...@s...org> napisał w wiadomości
> [...]

    > Np. tutaj piszą o skalowaniu:
    > http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/Testy_24_mo
    nitorow_Full_HD._cz.2-1461/strona/4076.html

    Monitor mam, tą stronkę czytałem, ale:
    1. Nie mam na razie do niego "źródła" sygnału 576p - mój komputer ma
    niestety tylko d-sub.
    2. Jakoś nie mogę jednoznacznie zinterpretować tego zapisu:
    cytat:
    Monitor ma możliwość ustawienia skalowania w sytuacjach, kiedy wyświetlana
    jest rozdzielczość inna niż natywna. Niestety jest ono ograniczone do
    skalowania w poziomie. Dostępne są dwa tryby - "normal" (bez rozciągania
    obrazu w poziomie) i "wide" (rozciąga obraz na całą szerokość ekranu).
    SyncMaster 2493 nie ma trybu 1:1, przez co nie da się całkowicie wyłączyć
    skalowania.

    Czyli co? Jak podepne 576p to będe miał obraz na pół wysokosci ekreanu?
    Ewentualnie dodatkowo rozciągniety na szerokość?
    A może źle rozumiem zapis 576p....
    Sygnał "analogowy" monitor sobie jakoś przeskalowuje, ale nie wiem jak
    wygląda sprawa z cyfrowym.

    pozdrawiam

    pitpull