  • 1. Data: 2010-03-16 21:11:30
    Temat: Płyta, procesor, grafika i pamięć.
    Od: Grumens <t...@h...rqh.cyROT13>

    Witam,
    Nadszedł czas, żeby zmodernizować nieco kompa. Zdaję sobię sprawę, że muszę
    wymienić płytę główną, procesor, pamięć i kartę graficzną, chyba, ze są
    jeszcze jakieś płyty z AGP bo karta całkiem nowa, ale AGP.
    Proszę o poradę co kupić. Chodzi o komputer do wszystkiego, jednak z
    przewagą prac biurowych. Do wydania mam około 1200zł. Stary komputer zasila
    chieftek 400W, wystarczy, czy też trzeba będzie wymienić? Będę wdzięczny za
    wszelkie sugestie.
    Grumens http://www.archivemusic.pl

  • 2. Data: 2010-03-16 22:07:57
    Temat: Re: Płyta, procesor, grafika i pamięć.
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    > wymienić płytę główną, procesor, pamięć i kartę graficzną, chyba, ze
    > są
    > jeszcze jakieś płyty z AGP bo karta całkiem nowa, ale AGP.

    Skoro karta przyzwoita, to można pewnie ją sprzedać za sensowną cenę?

    > Proszę o poradę co kupić. Chodzi o komputer do wszystkiego, jednak z
    > przewagą prac biurowych. Do wydania mam około 1200zł.

    http://www.purepc.pl/inne/zestawy_komputerowe_na_mar
    zec_2010

    > Stary komputer zasila
    > chieftek 400W, wystarczy, czy też trzeba będzie wymienić? Będę
    > wdzięczny za
    > wszelkie sugestie.

    Napisz, co masz w tej chwili - może oprócz zasilacza da się wykorzystać
    dysk, napęd optyczny, obudowę...

  • 3. Data: 2010-03-16 22:39:53
    Od: "Remek" <b...@o...eu>

    Użytkownik "Grumens" napisał:

    > Chodzi o komputer do wszystkiego...

    Dobre. Do wszystkiego, znaczy do niczego. A poważnie to takiego cuda nie
    mają nawet siły zbrojne USA.

    Remek

  • 4. Data: 2010-03-17 07:13:35
    Od: Grumens <t...@h...rqh.cyROT13>

    Dnia Tue, 16 Mar 2010 23:07:57 +0100, Michał napisał(a):

    > Skoro karta przyzwoita, to można pewnie ją sprzedać za sensowną cenę?

    Karta to ASUS AH3650 z pasywnym chłodzeniem. Trochę mi jej szkoda, no ale
    może faktycznie uda się sprzedać.

    > http://www.purepc.pl/inne/zestawy_komputerowe_na_mar
    zec_2010

    Przeglądałem właśnie te zestawy i tam przeważa AMD a ja bym się skłaniał
    bardziej ku Intelowi, chociaż nie wiem czy słusznie.

    > Napisz, co masz w tej chwili - może oprócz zasilacza da się wykorzystać
    > dysk, napęd optyczny, obudowę...

    No wlaśnie dysk, napęd i obudowę mam zamiar wykorzystać, chodzi mi tylko o
    wymianę płyty, procka, pamięci i grafiki. No i zasilacz chciałbym zachować
    o ile pociągnie nowy sprzęt.
    Dyski, które obecnie posiadam: WD WD5000AADS 500GB i WD Caviar SE 250 GB
    WD2500BB. DVDRW - BENQ 1650. Obudowa shinobi, czy jakos tak, nie jest
    najlepszej jakości ale ładna :)

    Grumens http://www.archivemusic.pl

  • 5. Data: 2010-03-17 07:15:01
    Od: Grumens <t...@h...rqh.cyROT13>

    Dnia Tue, 16 Mar 2010 23:39:53 +0100, Remek napisał(a):

    > Dobre. Do wszystkiego, znaczy do niczego. A poważnie to takiego cuda nie
    > mają nawet siły zbrojne USA.

    To taki skrót myślowy :) Nie chcę, żeby komp mi kawę parzył, czy skarpetki
    zakładał. Chcę pograć, obrobić zdjęcia, napisać pismo i połazić po stronach
    :)

    Grumens http://www.archivemusic.pl

  • 6. Data: 2010-03-17 08:39:11
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    Skoro preferujesz Intela to jeszcze określ, czy wystarczy Ci starsza
    platforma 775 pozwalająca na wybór w ramach założonego budżetu lepszej
    karty graficznej, czy wolałbyś coś pokroju i3. Zasilacz wystarczy jeśli
    w zestawie znajdzie się jakaś karta pokroju 9800.

  • 7. Data: 2010-03-17 10:33:20
    Od: Grumens <t...@h...rqh.cyROT13>

    Dnia Wed, 17 Mar 2010 09:39:11 +0100, Michał napisał(a):

> [...]
    > karty graficznej, czy wolałbyś coś pokroju i3. Zasilacz wystarczy jeśli
    > w zestawie znajdzie się jakaś karta pokroju 9800.

    Myślę, że platforma 775 wystarczy.
    Grumens http://www.archivemusic.pl

  • 8. Data: 2010-03-17 10:57:37
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    > Myślę, że platforma 775 wystarczy.

    Intel Dual-Core E6500 2.93 GHz s. 775 Box - 255 zł
    Geil 2x2GB DDR2 800 5-5-5-15 Black Dragon Dual Chanel - 315 zł
    Gigabyte GA-EP41-UD3L G41 s.775 - 219 zł
    Gainward 9800GT 512MB 256bit PCI-E Green Edition DDR3 - 325 zł

    ceny przykładowe z Proline, razem z przesyłką poniżej 1150 zł.

  • 9. Data: 2010-03-17 11:21:24
    Od: Grumens <t...@h...rqh.cyROT13>

    Dnia Wed, 17 Mar 2010 11:57:37 +0100, Michał napisał(a):

> [...]
    > Gainward 9800GT 512MB 256bit PCI-E Green Edition DDR3 - 325 zł
    >
    > ceny przykładowe z Proline, razem z przesyłką poniżej 1150 zł.

    Myślałem o jakimś core2duo i ddr3. Ale widzę, że funduszy mi nie starczy,
    dlatego z 300zł jestem w stanie jeszcze dołożyć, czyli w sumie 1500zł.
    Grumens http://www.archivemusic.pl

  • 10. Data: 2010-03-17 11:53:32
    Od: MarcinCz <t...@g...pl_wytnij_to>

    Dnia Wed, 17 Mar 2010 12:21:24 +0100, Grumens napisał(a):

    > Myślałem o jakimś core2duo i ddr3. Ale widzę, że funduszy mi nie starczy,
    > dlatego z 300zł jestem w stanie jeszcze dołożyć, czyli w sumie 1500zł.

    A ja standardowo: może AMD?
    Powoli wchodzą płyty na chipsecie 890GX (sata III, USB 3.0, DDR3,). Co
    prawda jeszcze trochę drogie ~460PLN ale za jakiś czas... Jeżeli można to o
    czymś takim mówić to zestaw byłby bardziej "przyszłościowy"
    --
    Marcin