  • 1. Data: 2010-03-16 15:46:13
    Temat: mechaniczne - parametry śrub/wkrętów "komputerowych" itd
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Może pytanie dziwne, bo wielu powie "są dwie śrubki, cieńka i gruba,
    gruba do dysków, obudów, zasilaczy, cieńka do cdrom i przykręcania
    płyt", ale ja wiem że to nie jest do końca tak ;)
    Potrzebowałbym parametry czyli średnice, skok i kształt (jakoś
    potwierdzone jako standard, a nie "zmierzone linijką na przykładowych
    śrubkach z chińskiej obudowy) śrub stosowanych w PC:
    - "do cdrom" - wydaje mi się że to M3x0.5
    - "do dysków" (czy ona jest w ogóle metryczna? jaki kształt gwintu?)
    - "do obudów" (rozmiar podobny jak do dysków, ale inny kształt gwintu,
    tylko jaki?)
    - grube samogwintujące wkręty do przykręcania wiatraczków - czy jest
    jakiś standard?

    I co za tym idzie, może nie ma tu standardu i wszystko zależy od
    producenta obudowy/śrubek, ale jakimi śrubokrętami (wkrętakami) należało
    by te śrubki operować, w sumie najbardziej chyba pasuje krzyżak rozmiar
    1 ale czy to PZ1 (pozidriv) czy PH1 (philips)? :) Mi się wydaje
    organoleptycznie że raczej philips, ale może się mylę?

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 2. Data: 2010-03-16 18:54:27
    Od: G Nowak <g...@g...com>

> [...]
    > 1 ale czy to PZ1 (pozidriv) czy PH1 (philips)? :) Mi się wydaje
    > organoleptycznie że raczej philips, ale może się mylę?

    Na Wikipedii jest napisane.

    --
    pozdr

  • 3. Data: 2010-03-16 19:48:39
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-03-16 19:54, G Nowak pisze:

    > Na Wikipedii jest napisane.
    Szkoda że nie "jest w google". Dziękuję za wyczerpującą odpowiedz. Skoro
    jest, to może jakiś link? Ale ok, skoro twierdzisz że jest, to zacząłem
    szukać, na polskiej nic nie znalazłem, ale było na angielskiej:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_case_screws - fajnie, wiem już tyle:
    - "do cdrom" to M3x0.5 o długości ~5mm kręcona philipsem PH2 (choć 1 też
    dobrze pasuje)
    - "duże" mają gwint calowy 6-32 (czyli średnicę mniejwięcej 3.5mm,
    32rowki na cal długości, ciekawe czy znajdę taki gwintownik/narzynkę w
    PL) ale nie znalazłem info o różnicy między wkrętami "do dysków" a
    wkrętami (blachowkrętami) do obudów - a różnica z pewnością jest.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 4. Data: 2010-03-16 20:18:22
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości
    > - "duże" mają gwint calowy 6-32 (czyli średnicę mniejwięcej 3.5mm, 32rowki
    > na cal długości, ciekawe czy znajdę taki gwintownik/narzynkę w PL) ale nie
    > znalazłem info o różnicy między wkrętami "do dysków" a

    Pytasz, masz :)
    http://www.awar.pl/index.php/pMenuId/6/pCatId/294/pD
    ocId/397720/pCmd/1
    Wojtek

    --
    Nie każde piwo to Żywiec!
    .... Na szczęście :)

  • 5. Data: 2010-03-17 14:07:31
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

> [...]
    > PL) ale nie znalazłem info o różnicy między wkrętami "do dysków" a
    > wkrętami (blachowkrętami) do obudów - a różnica z pewnością jest.

    Z doświadczenia wiem że one zawsze do siebie pasują.
    Niezależnie od kształtu łepka czy długości śruby, gwinty są DWA: gęstszy
    (metryczny) i rzadszy (calowy).

    --
    Azarien