  • 61. Data: 2011-05-10 10:32:12
    Temat: Re: naganna praktyka ubezpieczycieli ? złe orzecznictwo sądów ? sprawa dotyczy wszystkich motocyklistów
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-05-09 20:16, HK8 pisze:
> [...]
    >

    > Jechałem wzdłuż stojących samochodów, pojazd włączający się do ruchu z
    > dojazdu do posesji, wyjeżdżając zza ciężarówki na ślepo spowodował kolizję
    > uderzając mnie z prawej strony.
    >
    > I teraz najważniejsze, ubezpieczyciel odmawia wypłaty odszkodowania z OC
    > sprawcy przedstawiając jako argument definicję pasa ruchu: "pas ruchu -
    > każdy z podłużnych pasów jezdni wystarczający do ruchu jednego rzędu
    > pojazdów wielośladowych, oznaczony lub nieoznaczony znakami drogowymi;", z
    > której wg ubezpieczyciela wynika, że na pasie obok samochodu nie ma prawa

    Czy ty umiesz czytać ze zrozumieniem to co sam zacytowałeś? Zwróć uwagę
    na "...jednego rzędu pojazdów wielośladowych..." Wiec gdzie tutaj jest
    mowa o motocyklach które to są pojazdami jednośladowymi.

    > Ja uważam że wynika z tej definicji tylko minimalna i maksymalna szerokość
    > pasa, czyli jeśli nie wystarczy miejsca na jeden rząd to nie jest to pas,
    > jeśli jest mniej niż na dwa rzędy to jest to ten sam jeden pas, czyli pas
    > może mieć nawet 1,9 razy minimalnej szerokości pasa.

    Ubezpieczyciel ma prawo do dowolnej interpretacji - ty też, natomiast w
    tym konkretnym przypadku masz pewność że ubezpieczyciel nie ma racji -
    wiec idź z tym spokojnie do sądu - wygraną masz w kieszeni.

    > Inne szczegóły zdarzenia nie mają znaczenia dla odmowy wypłaty
    > odszkodowania. Widziałem opinię biegłego opłacanego przez ubezpieczyciela na
    > temat mniej więcej podobnej sytuacji i winę motocyklisty wynikającą z
    > definicji pasa ruchu.

    Biegli nie mają tu nic do rzeczy - to kwestia prawna - biegli są od
    ustalania jak doszło do wypadku a to sąd określa czy zgodnie czy nie
    zgodnie z prawem.

    cut...

    Powiem tak - maiłem podobną sytuację - jechałem w korku i ktoś otworzył
    drzwi - sprawę przejął prokukator - 100% winy dla gościa który otworzył
    drzwi - jak potrzebujesz to mogę podesłać skan wyroku sądu z wyjaśnieniem.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 62. Data: 2011-05-10 10:33:34
    Temat: Re: naganna praktyka ubezpieczycieli ? z?e orzecznictwo s?dów ? sprawa dotyczy wszystkich motocyklistów
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-05-10 01:00, Leszek Karlik pisze:

    > Jak wymiękniesz, są do przodu o te 20 tysięcy, więc z ich
    > punktu widzenia warto ryzykować przegraną i konieczność
    > pokrycia kosztów sądowych i Twojego adwokata. (Ich prawnicy
    > raczej i tak są etatowi :->)

    A etatowy prawnik to dupa nie prawnik zwykle ;)

    Pozdrawiam
    rafał

  • 63. Data: 2011-05-10 10:38:47
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-05-10 00:15, HK8 pisze:
    > Arni,
    > Widziałem na własne oczy opinię biegłego opłacanego przez ubezpieczyciela i
    > tam była zacytowana definicja z kodeksu a od razu pod spodem napisane , że z
    > definicji wynika jednoznacznie lub niezbicie że na pasie może znajdować się
    > tylko jeden pojazd, i tylko z tej definicji wynika wina motocyklisty, mimo,
    > że było wymienione, że np. włączający się do ruchu powinien ustąpić
    > pierwszeństwa przejazdu

    Zadaj pytanie gdzie w PoRD jest napisane że na pasie ruchu ma znajdować
    się tylko jeden pojazd? Konkretny art. Podpowiem - nigdzie nie ma
    takiego artykułu. A skoro tak to wolno.

    > ja nie mogę zaakceptować tego, że ubezpieczyciel nie uznaje zdania policji,
    > ani przepisów w powszechnym rozumieniu oraz, że nikt z uczestników ruchu
    > drogowego nie ma szansy poznać takiej jak ubezpieczyciel uznaje wykładni
    > przepisów ruchu drogowego

    A czyli, policja wlepiła mu mandat, tamten się przyznał a ty masz
    problem z OC sprawcy...Stary czym ty się przejmujesz, idź do sądu - tu
    nie trzeba prawnika - sam się obronisz na 100%... Ja bym tylko do
    roszczenia dorzucił brak środka transportu, FVAT za wynajęcie innego
    pojazdu, taksówki, bilety itd. Najlepiej zleć to firmie która to zrobi
    za Ciebie.

    > myślę, że coś takiego powinno być przestępstwem, próbą wyłudzenia
    > to powinno być ścigane z urzędu, jak można udowadniać, że się nie jest
    > wielbłądem ?!

    A czy tobie wolno oskarżyć kogoś że jest wielbłądem? Wolno, wiec to po
    prostu normalne.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 64. Data: 2011-05-10 11:00:32
    Od: "blur" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HK8" napisał w wiadomości grup

    >Jeśli ubezpieczyciel ma rację to takie publikacje wprowadzają w błąd
    >wszystkich czestników ruchu
    >pozdrawiam,

    Czy policja ukarała też Ciebie po kolizji ?

  • 65. Data: 2011-05-10 11:01:09
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 09.05.2011 HK8 <p...@o...pl> napisał/a:
    > Uprzejmie prosze o pomoc, rade. Sprawa dotyczy wszystkich motocyklistów.

    Już dostałeś kilka dobrych odpowiedzi, jeszcze Ci na wszelki wypadek
    powtórzę.
    W interesie ubezpieczyciela (zakład ubezpieczeń, ZU), jest nie płacić,
    ale to nie ZU decyduje kto jest winny. Jednak ZU zawsze spróbuje znaleźć
    jakiś powód żeby nie płacić. Zapłaci jak uzna że nie opłaca się szukać
    innych rozwiązań.

    Teraz to samo jeszcze raz ale dokładniej, w imię tych "wszystkich".

    Najlepszą metodą skłonienia ZU do wypłaty jest przedstawienie mu wezwania
    do zapłaty razem z prawomocnym wyrokiem sądu określającym
    odpowiedzialność ZU. Tego jeszcze nie masz. Wbrew pozorom zwykle nie jest
    to też konieczne do uzyskania wypłaty.

    Z opisu zrozumiałem że masz lub możesz mieć notatkę policji stwierdzającą
    wykroczenie klienta ZU i wskazującą go jako winnego kolizji. Jest to
    wystarczająca podstawa do dochodzenia naprawienia szkody od ZU sprawcy.
    Niestety dla poszkodowanych, ZU czasem olewa ocenę policji i próbuje
    znaleźć powody by uznać roszczenie za niezasadne.
    Z reguły to poszkodowany sam, pomaga ZU gmatwając się w opisach zdarzenia
    i wdając w niepotrzebne szczegóły i negocjacje z ZU.

    ZU nie jest "wujkiem dobra rada" tylko stroną w sporze o pieniądze.
    Stąd ZU sprawcy jest najgorszym miejscem do szukania pomocy.

    Policja też nie jest od określania wykładni prawa, ocena policjanta nie
    ma dla ZU znaczenia. Znaczenie ma tylko notatka określająca winę i
    sprawcę kolizji.

    Co robić? No wezwać skutecznie ZU do naprawienia szkody na podstawie
    zgłoszenia szkody i notatki policji. ZU ma czas na reakcję i albo
    a) cokolwiek zapłaci, czyli przyzna zasadność roszczenia i pozostanie
    tylko kwestia ile.
    b) uzna roszczenie za bezzasadne i wtedy należy skierować sprawę do
    sądu przeciwko ZU. Tutaj ZU zaproponuje ugodę. Do sądu ZU pójdzie
    tylko gdy sprawa jest tego warta i oceni że może ją wygrać. Lub uzna
    że Ty wymiękniesz, co się podobno niestety często zdarza. Niektórzy
    dostają przed sądem głópawki gadają bzdury, szukają pomocy na sali
    nawet u sędziego, mają potem pretensję do całego świata. Tak tylko
    słyszałem że się zdarza.

    Osobiście nie polecam Ci korzystania z usług firm specjalizujących się
    w odzyskiwaniu odszkodowań. Taka firma zrobi tylko tyle żeby możliwie
    małym kosztem zarobić, czyli napisze pismo do ZU a potem do sądu.
    Jeśli pracownik cokolwiek zawali w twojej sprawie to jesteś w dupie
    i powiedzą Ci nie dało się. Jeśli wygrasz to dostaniesz tyle samo
    co byś dostał sam ale będziesz musiał się podzielić.

    Osobiście nie polecam Ci wynajmowania prawnika, dawania pełnomocnictwa
    na reprezentację w sprawie. Dlatego że jw. plus prawnik kosztuje i
    jeśli sprawa jest stosunkowo prosta i "tania" to reprezentacja będzie
    znaczącym kosztem a i tak prawnik może mieć inne ważniejsze dla niego.
    Dodatkowo jak "zdolny" to z jednej zrobi co najmniej 3, plus wezwie
    paru biegłych i "przejdzie" przez kilka instancji. W naszych sądach to
    lata. Ale możesz też dobrze trafić, tyle że zwrot kosztów reprezentacji
    w sprawie cywilnej, zależy zdaje się od uznania sądu i może być z tego
    kolejna sprawa.

    Polecam za to zapoznanie się z przepisami, oraz bieżące konsultowanie
    pism z prawnikiem. Zwykle niedrogo wychodzi a i ewentualna zmiana
    "fachowego" doradcy jest prostsza. Prawnika zawsze możesz zatrudnić w
    trakcie. Jak się okaże że jest taka potrzeba. Zwykle wystarczy kilka
    pism. 1 wizyta w sądzie żeby ZU zobaczył że umiesz tam trafić i masz
    prawomocny wyrok. A ZU ma pozamiatane i traktuje Cię poważnie, nie
    starszy już sądem o wysokość odszkodowania tylko w miarę uczciwie
    liczy i odpowiada na czas.
    A zdobyta wiedza z prawa zawsze może się przydać.
    Ja taką właśnie drogę wybrałem, oczywiście mogło się wszystko potoczyć
    inaczej ZU mógł się odwoływać, kombinować, ale widocznie uznali że się
    nie opłaca.

    Co do samego systemu to owszem jest zły, poszkodowany nie ma znikąd
    pomocy a wokół wszyscy albo mają go w dupie, albo chcą na nim zarobić.
    Tyle że system taki jest i w pojedynkę zmienić się go nie da.

    Chcesz mieć dobrze zrób se sam.

    > Jecha?em wzd?u? stoj?cych samochodów, pojazd w??czaj?cy sie do ruchu z

    Do opisu zdarzenia się nie odnoszę, bo nie ma on znaczenia.

    > Ja uwa?am ?e wynika z tej definicji tylko minimalna i maksymalna szeroko?ae

    Twoja interpretacja też nie ma znaczenia.

    > I teraz jakie ta sprawa ma konsekwencje:

    Nie ma żadnych, w Polsce nie ma precedensów, jak już ktoś zauważył.
    Tylko wyroki SN powinny być przez sędziów brane pod uwagę.

    > 2. Czterech przepytanych przeze mnie policjantów (w??cznie z komisarzem

    Też nie ma znaczenia.

    > Ja mam OC i AC wiec je?li sie poddam i bede uznanym winnym przez

    To zapłacisz, może twój ZU pójdzie na podstawie notatki z regresem,
    do ZU sprawcy, zapytaj o warunki.

    > - namiary na dodatkowe 1/4 ród?a informacji, z których mo?na skorzystaae w
    > analizie tego problemu, orzecznictwo je?li kto? zna takie sprawy

    Zacznij tutaj http://www.rzu.gov.pl/ możesz też zadzwonić, itd.
    Dalej wg. własnego uznania.

    > - namiary do rzeczoznawcy/bieg?ego z którym mo?na sprawe skonsultowaae, mo?e
    > macie w rodzinie, znajomych lub korzystali?cie p?ac?c za us?ugi i mo?ecie
    > poleciae

    Musisz sam znaleźć, tego dobrego, choć zupełnie nie wiem poco.

    > - potrzebuje poznaae Wasze do?wiadczenia w takich sprawach piszcie prosze na
    > maila, podajcie telefon to oddzwonie.

    Ale ty potrzebujesz wsparcia czy pomocy, bo pomożesz sobie najlepiej sam.

    > Jest mnóstwo motocyklistów poszkodowanych nies?usznie przez praktyke
    > ubezpieczycieli, je?li przyj?ae za s?uszne co ubezpieczyciel powiedzia? o
    > orzecznictwie s?dów.
    >
    > Wiec trzeba co? z tym zrobiae.
    >
    > Najwa?niejsze aby wszyscy motocykli?ci wiedzieli jak jest naprawde, i jak z
    > tym walczyae, bo ja na razie nie wiem, ale analizuje sprawe.

    Ech, ogarnij się trochę i zajmij własnymi sprawami, ZU tak samo się zachowa
    z poszkodowanym w wypadku auta, koparki i balkonu. Jak znajdzie powód by nie
    płacić, to nie zapłaci.

    Powodzenia.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 66. Data: 2011-05-10 11:08:25
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    W dniu 2011-05-10 00:15, HK8 pisze:

    > ja nie mogę zaakceptować tego, że ubezpieczyciel nie uznaje zdania policji,
    > ani przepisów w powszechnym rozumieniu

    Nie po to pokolenia prawników pisały przez dekady najbardziej niespójne
    kodeks praw i przepisów w układzie słonecznym żeby teraz ich dzieci nie
    mogły na tym pierdolniku na chleb ze smalcem nie zarobić.

    > myślę, że coś takiego powinno być przestępstwem, próbą wyłudzenia
    > to powinno być ścigane z urzędu, jak można udowadniać, że się nie jest
    > wielbłądem ?!

    - Prawo?
    - Grawitacja to jest prawo!

    Tak to mniej więcej działa. Ja bym proponował atak na ubezpieczyciela
    pismem podpisanym przez prawnika - im wcześniej pokażesz że masz czym
    gryźć tym lepiej.

    KJ

  • 67. Data: 2011-05-10 11:25:10
    Od: "morghul" <m...@t...pl>

    > jak niewiele Ci potrzeba by się podniecić. Wystarczy bluzgający
    > koleś :)

    Mnie nie podnieca bluzganie Grzybola tylko to jak wy się
    podniecacie jego bluzganiem :P

    --

    morghul> BMW R1100GS '95

  • 68. Data: 2011-05-10 11:26:33
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 10.05.2011 KJ Siła Słów <K...@n...com> napisał/a:

    > Nie po to pokolenia prawników pisały przez dekady najbardziej niespójne
    > kodeks praw i przepisów w układzie słonecznym żeby teraz ich dzieci nie
    > mogły na tym pierdolniku na chleb ze smalcem nie zarobić.

    Taaajest.

    > - Prawo?
    > - Grawitacja to jest prawo!

    Najgorsze jest to że Ón następny myśli że na porąbane przepisy najlepszym
    lekarstwem będą kolejne przepisy.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 69. Data: 2011-05-10 11:36:00
    Od: "Grzybol" <g...@w...pl>

    Użytkownik "morghul" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Mnie nie podnieca bluzganie Grzybola tylko to jak wy się podniecacie jego
    > bluzganiem :P

    Chyba mnie z kimś mylisz. Ja i bluzgi? Pierwsze słysze...

    --
    Grzybol

  • 70. Data: 2011-05-10 12:33:47
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "TaDzik" <t...@B...pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > ale może się mylę i w przypadku tego TU będzie inaczej... Tak czy siak
    > trzeba o to dopytać w towarzystwie

    raz że trzeba dopytać, a dwa wszystko brać na piśmie ;)