eGospodarka.plGrupypl.rec.motocyklenaganna praktyka ubezpieczycieli ? złe orzecznictwo sądów ? sprawa dotyczy wszystkich motocyklistów › Re: naganna praktyka ubezpieczycieli ? złe orzecznictwo sądów ? sprawa dotyczy wszystkich motocyklistów
    From: The_EaGle <e...@j...com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: naganna praktyka ubezpieczycieli ? złe orzecznictwo sądów ? sprawa
    dotyczy wszystkich motocyklistów
    Date: Tue, 10 May 2011 12:32:12 +0200

    W dniu 2011-05-09 20:16, HK8 pisze:
> [...]
    >

    > Jechałem wzdłuż stojących samochodów, pojazd włączający się do ruchu z
    > dojazdu do posesji, wyjeżdżając zza ciężarówki na ślepo spowodował kolizję
    > uderzając mnie z prawej strony.
    >
    > I teraz najważniejsze, ubezpieczyciel odmawia wypłaty odszkodowania z OC
    > sprawcy przedstawiając jako argument definicję pasa ruchu: "pas ruchu -
    > każdy z podłużnych pasów jezdni wystarczający do ruchu jednego rzędu
    > pojazdów wielośladowych, oznaczony lub nieoznaczony znakami drogowymi;", z
    > której wg ubezpieczyciela wynika, że na pasie obok samochodu nie ma prawa

    Czy ty umiesz czytać ze zrozumieniem to co sam zacytowałeś? Zwróć uwagę
    na "...jednego rzędu pojazdów wielośladowych..." Wiec gdzie tutaj jest
    mowa o motocyklach które to są pojazdami jednośladowymi.

    > Ja uważam że wynika z tej definicji tylko minimalna i maksymalna szerokość
    > pasa, czyli jeśli nie wystarczy miejsca na jeden rząd to nie jest to pas,
    > jeśli jest mniej niż na dwa rzędy to jest to ten sam jeden pas, czyli pas
    > może mieć nawet 1,9 razy minimalnej szerokości pasa.

    Ubezpieczyciel ma prawo do dowolnej interpretacji - ty też, natomiast w
    tym konkretnym przypadku masz pewność że ubezpieczyciel nie ma racji -
    wiec idź z tym spokojnie do sądu - wygraną masz w kieszeni.

    > Inne szczegóły zdarzenia nie mają znaczenia dla odmowy wypłaty
    > odszkodowania. Widziałem opinię biegłego opłacanego przez ubezpieczyciela na
    > temat mniej więcej podobnej sytuacji i winę motocyklisty wynikającą z
    > definicji pasa ruchu.

    Biegli nie mają tu nic do rzeczy - to kwestia prawna - biegli są od
    ustalania jak doszło do wypadku a to sąd określa czy zgodnie czy nie
    zgodnie z prawem.

    cut...

    Powiem tak - maiłem podobną sytuację - jechałem w korku i ktoś otworzył
    drzwi - sprawę przejął prokukator - 100% winy dla gościa który otworzył
    drzwi - jak potrzebujesz to mogę podesłać skan wyroku sądu z wyjaśnieniem.

    Pozdrawiam
    Rafał