  • 21. Data: 2011-04-03 20:06:16
    Temat: Re: na popych ?
    Od: Michał V-R <m...@o...pl>

    W dniu 2011-04-03 22:04, Arni pisze:

    > albo nawet 9. Nadal polecam zapytac wujka googla

    Po co mi wujek gugle - szkola i doswiadczenia w praktyce sa lepsze,
    powiedz mi dokladnie skad ten szczatkowy magnetyzm?

    Michal V-R
    gg 9409047
    żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy

  • 22. Data: 2011-04-03 20:10:09
    Od: Arni <a...@n...spam>

    Michał V-R pisze:

    > czytam i rozumiem, ale Ty nie rozumiesz, zwoje w altku dzialaja jak
    > cewka, musi cos to wzbudzic, z samego krecenia wirnika, z blach i
    > uzwojenia na zewnatrz nie otrzymasz tego

    uparty jestes ale jeszcze bardziej leniwy. Ja specjalnie sprawdziłem czy
    jak uzyjesz googla to znajdziesz to co trzeba.
    Twoja sprawa, żyj w niewiedzy

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

  • 23. Data: 2011-04-03 20:12:45
    Od: Arni <a...@n...spam>

    Michał V-R pisze:

    > Po co mi wujek gugle - szkola i doswiadczenia w praktyce sa lepsze,

    powiem Ci tylko tyle - w szkole uczą o magnetyzmie szczątkowym a moja
    praktyka dowiodła, ze bez wzbudzenia altek ładuje.

    Inna szkoła, inna praktyka

  • 24. Data: 2011-04-03 20:19:00
    Od: Michał V-R <m...@o...pl>

    W dniu 2011-04-03 22:12, Arni pisze:

    > powiem Ci tylko tyle - w szkole uczą o magnetyzmie szczątkowym a moja
    > praktyka dowiodła, ze bez wzbudzenia altek ładuje.
    >
    > Inna szkoła, inna praktyka

    Dobra, widze, ze sie nie dogadamy, proponuje prosty eksperyment.
    Wez altak(najlatwiej z samochodu, bo ma wbudowqany od razu mostek i
    regler i bedzie latwiejszy do sprawdzenia, dzial tak samo jak w moto)
    podlacz do niego miernik lub zarowke i zaczij krecici go wiertara, nie
    bezdiesz mial tam nawet 1V, a podlacz tam jeszcze w szereg aku i miernik
    i zobacz, co pokaze miernik. Jest to najlatwiejszy sposob sprawdzenia
    naszych teori. I nie musisz mi jechac od upartych i leniwych, po prostu
    zrob to i sprawdz, odpowiedz bedzie jedna

  • 25. Data: 2011-04-03 20:34:29
    Od: Arni <a...@n...spam>

    Michał V-R pisze:

> [...]
    > naszych teori. I nie musisz mi jechac od upartych i leniwych, po prostu
    > zrob to i sprawdz, odpowiedz bedzie jedna

    nie muszę. Mam w samochodzie taki układ, ze wzbudzenie idzie do altka
    przez zarówke. mam tez obrotomierz zasilany z alternatora i dodatkowy
    wskaznik napiecia. Czy taki układ jest odpowiedni? jest to bardzo
    popularne rozwiazanie.
    Bo ten uklad przy rozłączonej zarówce ładowania działa, wymaga tylko
    wkrecenia silnika na ok 1200 rpm i widac jak altek zaskakuje.
    a teraz masz i sie doucz a nie kombinuj jak tu udowodnic, ze białe jest
    czarne:
    http://automatyka.ndl.pl/opel/podzespoly/alternator/
    alternatory.htm

  • 26. Data: 2011-04-03 20:46:31
    Od: Michał V-R <m...@o...pl>

    W dniu 2011-04-03 22:34, Arni pisze:

> [...]
    > wkrecenia silnika na ok 1200 rpm i widac jak altek zaskakuje.
    > a teraz masz i sie doucz a nie kombinuj jak tu udowodnic, ze białe jest

    zgadza sie, to co jest tam napisane, ale w praktyce nie masz altkow
    samowzbudnych, bo ich sie nie stosuje, przynajmniej ja sie nie
    spotlalem. zasadnicza rzecza jest ich budow, cytat z twojego artykulu:
    "Do wzbudzenia alternatora stosuje się uzwojenie magnesujące, nawinięte
    na wirniku o biegunach pazurowych. Możliwe są dwa układy wzbudzenia
    alternatora : obcowzbudny i samowzbudny. W olbrzymiej większości
    alternatorów do wzbudzenia stosuje się dodatkowe trzy diody o małym
    prądzie przewodzenia ( do 2A).. Układ tych diod tworzy prostownik
    półokresowy. W początkowym okresie pod wpływem szczątkowego magnetyzmu
    wirnika w uzwojeniu alternatora indukuje się napięcie które po
    wyprostowaniu przez dodatkowe diody przepływa przez uzwojenie powodując
    wzrost strumienia magnetycznego, a z tym wiąże się wzrost napięcia. W
    początkowej fazie pracy zwojenie wirnika zasilane jest również z
    akumulatora poprzez lampkę kontrolną. Poprawia to znacznie
    charakterystykę rozruchową alternatora , a czasami wręcz umożliwia
    wzbudzenie alternatora."
    moze i w jakis samochodach jest, ale w 99% sa altki obcowzudne, a gadamy
    tutaj o motocyklach i nie znam zadnego moto, co by mial altek
    samowzbudny. - tylko tyle, nie gadam o teori ale o praktyce.
    jeszcze raz, nie znam parowozu, co by mial samowzbudny. Bo jak bysmy
    poszli dalej tym tropem, to zorobilibysmy bombe atomowa. mowmy o
    dostepnych rzeczadch w naszych moto i taka byla moja intencja

  • 27. Data: 2011-04-03 20:51:53
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    Skimir <p...@M...onet.pl> wrote:

    >Alternatory też mogą być obcowzbudne.

    Ze moga to jedno ale tak konkretnie, w pojezdzie, zeby nie rzec, w
    motocyklu, widzielista jakas pradnice obcowzbudna w ciagu ostatnich
    70-80 lat?:)

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 28. Data: 2011-04-03 20:57:26
    Od: Michał V-R <m...@o...pl>

> [...]

    > wkrecenia silnika na ok 1200 rpm i widac jak altek zaskakuje.
    > a teraz masz i sie doucz a nie kombinuj jak tu udowodnic, ze białe jest

    ah skad wziales 1200 rpm, jak dla mnie to bedzie 12000 rpm, ale jaki
    rozrusznik, lub co zrobic z pychy by te 12000 rpm moto osiagnelo

  • 29. Data: 2011-04-03 21:15:19
    Od: "Tytus" <t...@g...pl>

    Siemka

    ***"Michał V-R"
    Po co mi wujek gugle - szkola i doswiadczenia w praktyce sa lepsze,
    powiedz mi dokladnie skad ten szczatkowy magnetyzm?

    Mowicie chlopaki o dwoch rzeczach majacych taki sam skutek. O teorii i
    praktyce.
    Kiedys gaworzylismy o tym z Piernikiem...hmmm bylo to chyba przed
    wynalezieniem internetu a byc moze nawet przed odkryciem pradu

    Nie da sie wzbudzic alternatora we wspolczesnym pojezdzie bez zrodla
    zasilania
    Nie istnieje w praktyce zerowy akumulator.
    Obie obserwacje z praktyki sie wywodza - nie zawsze trzezwej

    --
    Tytus
    żółta motorynka

  • 30. Data: 2011-04-03 21:16:14
    Od: Arni <a...@n...spam>

    Michał V-R pisze:

    alternatory.htm

    > ah skad wziales 1200 rpm, jak dla mnie to bedzie 12000 rpm, ale jaki
    > rozrusznik, lub co zrobic z pychy by te 12000 rpm moto osiagnelo

    ja nie wiem skąd Ty bierzesz wiedze, nie wiem czemu wymysliłes 12000
    rpm. Te 1200 pokazuje mi obrotomierz kiedy wskaznik napiecia pokazuje
    skok ładowania do normalnego poziomu. Wczesniej tez ładuje tylko za
    niskim napieciem.

    i juz zeby nie mnozyc postów:

    "zwoje w altku dzialaja jak cewka, musi cos to wzbudzic, z samego
    krecenia wirnika, z blach i uzwojenia na zewnatrz nie otrzymasz tego"

    "kazdy altek potrzebuje wzbudzenia, z racji jego budowy. Zwykla pradnica
    nie potrzebuje czegos takiego"

    "altek nie posiada zadnych magnesow i musi koniecznie miec wzbudzenie
    zewnwtrzne"

    "jezeli nie podasz napiecia nie bedzie magnetyzmu, bo nie ma skad"

    poznajesz te cytaty? bo zaczynasz cos mydlic oczy ze tylko o
    motocyklowych była mowa. Dopuszczesz juz istnienie magnetyzmu szczątkowego?
    W dodatku niepotrzebnie dzielisz na motocyklowe i samochodowe bo nawet
    mój Jaszczomb ma altek samowzbudny. Chociaz na tyle ciekawy, że na
    wolnych obrotach nie ładuje i prawidlowe napiecie uzyskuje sie dopiero
    przy 2500 rpm