  • 1. Data: 2011-04-21 16:52:10
    Temat: monitor lcd dla 2 kompów
    Od: Marek Kanarek <y...@g...com>

    Witam!
    Przymierzam się do kupna niedrogiego (używanego) monitora LCD który
    chcę podłączyć naraz do 2 kompów tak, żeby móc łatwo przełączać między
    nimi np. przyciskiem z przodu obudowy monitora, w każdym razie bez
    przełączania kabli. Kiedyś miałem taki monitor (ale CRT).

    Słyszałem że nie ma z tym problemu, bo monitory LCD standardowo mają 2
    wejścia sygnałowe.
    Z drugiej strony słyszałem że jednak proste to nie jest, bo będę
    musiał zmienić karty graficzne :-(( (mam NVIDIA GEForce FX 5200)
    Pytania:
    1) czy to prawda
    2) jeśli prawda to czy są jakieś przejściówki?
    3) czy możecie polecić jakiś model.
    Pozdrawiam, Yarroll

  • 2. Data: 2011-04-21 17:12:05
    Temat: Re: monitor lcd dla 2 kompów
    Od: "Hades" <w...@v...pl>

    Użytkownik "Marek Kanarek"
[...]

    [ciach]

    To moze zamiast takiej "kombinacji" prosciej bedzie zastosowac
    rozwiazanie w postaci KVM? Bedziesz mial wtedy 1 zestaw monitor
    klawiatura, mysz i 1 monitor z 1 wejsciem? Przelaczanie wygodniejsze
    bo z klawiatury i nie trzeba siegac do przelacznika w monitorze.

    Pozdrawiam, Yarroll

    ================
    AM

  • 3. Data: 2011-04-21 18:05:45
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Thu, 21 Apr 2011 09:52:10 -0700 (PDT), Marek Kanarek napisał(a):

> [...]
    > Z drugiej strony słyszałem że jednak proste to nie jest, bo będę
    > musiał zmienić karty graficzne :-(( (mam NVIDIA GEForce FX 5200)

    Monitory mają wejścia cyfrowe, analogowe lub cyfrowo-analogowe. Podobnie z
    wyjściami kart graficznych. Monitor musi mieć co najmniej 2 wejścia.
    Wyjścia kart muszą pasować do wejść monitora (cyfrowo-analogowe są
    uniwersalne). Ot i cała filozofia.

    > 2) jeśli prawda to czy są jakieś przejściówki?

    Są przejściówki z cyfrowo-analogowych na jedne lub drugie. Ale nie ma
    przejściówek cyfrowy <-> analogowy. Są też przejściówki między różnymi
    wtyczkami cyfrowymi: DVI <-> HDMI <-> DisplayPort

    Ze złączem DVI jest trochę zamieszanie, bo występuje w 3 odmianach:
    cyfrowej DVI-D (zazwyczaj oznaczany po prostu jako DVI), analogowej DVI-A i
    cyfrowo-analogowej DVI-I. A kable i przejściówki mogą mieć różne ich
    kombinacje. Najważniejsze to wiedzieć jaki sygnał na danym złączu
    urządzenie nadaje lub odbiera.

    --
    GLaF

  • 4. Data: 2011-04-21 18:27:26
    Od: "Hades" <w...@v...pl>

    > Użytkownik "GLaF"
    [ciach]

    > Są przejściówki z cyfrowo-analogowych na jedne lub drugie. Ale nie ma
    > przejściówek cyfrowy <-> analogowy. Są też przejściówki między różnymi
    > wtyczkami cyfrowymi: DVI <-> HDMI <-> DisplayPort

    Czyli to jakas lipa?
    http://allegro.pl/bk333a-adapter-dvi-zenski-na-vga-m
    eski-promocja-i1561047289.html
    http://allegro.pl/adapter-przejsciowka-dvi-vga-dvi-d
    sub-dvi-i-i1569893471.html

    > GLaF

    AM

  • 5. Data: 2011-04-21 18:43:46
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Thu, 21 Apr 2011 20:27:26 +0200, Hades napisał(a):

    > [ciach]

> [...]

    To są przejściówki z analogowego (lub analogowo-cyfrowego) złącza DVI na
    analogowy VGA. Urządzenie ze złączem DVI musi tutaj nadawać (lub odbierać)
    sygnał analogowy (lub analogowy i cyfrowy, ale cyfrowy nie przejdzie przez
    tą przejściówkę).

    --
    GLaF

  • 6. Data: 2011-04-22 01:55:53
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Marek Kanarek wrote in
    bb.googlegroups.com>
    > Przymierzam się do kupna niedrogiego (używanego) monitora LCD który
    > chcę podłączyć naraz do 2 kompów tak, żeby móc łatwo przełączać między
    > nimi np. przyciskiem z przodu obudowy monitora

    Jeden podlaczasz poprzez analogowe lacze VGA, drugi poprzez cyfrowe DVI.
    Zrodlo sygnalu wybierasz z poziomu menu w monitorze. Uwaga, nie wszystkie
    wyswietlacze posiadaja DVI!
    Z VGA uzyskasz troche nizsza jakosc obrazu.
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 7. Data: 2011-04-22 10:30:20
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-04-21 19:12, Użytkownik Hades napisał:
> [...]
    > klawiatura, mysz i 1 monitor z 1 wejsciem? Przelaczanie wygodniejsze
    > bo z klawiatury i nie trzeba siegac do przelacznika w monitorze.

    Nie dzisiaj. KVMy są dla zestawów z klawiaturami i myszami
    na PS2 lub USB. W sytuacji kiedy w jednym kompie ma USB a w
    drugim PS2 KVM zaczyna robić za zwykły przełącznik monitorów.
    Bardziej przyszłościowe będzie kupno monitora z dwoma
    wejściami i przełącznikiem na obudowie. Tylko jak ktoś już
    zauważył trzeba zadbać aby komputery potrafiły dostarczyć
    odpowiednie sygnały.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2011-04-22 11:56:49
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 22/04/2011 11:30, RadoslawF wrote:

    > Nie dzisiaj. KVMy są dla zestawów z klawiaturami i myszami
    > na PS2 lub USB. W sytuacji kiedy w jednym kompie ma USB a w
    > drugim PS2 KVM zaczyna robić za zwykły przełącznik monitorów.

    Zapomniales dodac, ze od poznych lat 90-tych trudno znalezc komputer,
    ktory USB nie ma.

    Kamil

  • 9. Data: 2011-04-22 13:14:37
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Marek Kanarek" <y...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > przełączania kabli. Kiedyś miałem taki monitor (ale CRT).
    > Słyszałem że nie ma z tym problemu, bo monitory LCD standardowo mają 2

    No z tym 'standardowo' to to tak nie jest.

    > Z drugiej strony słyszałem że jednak proste to nie jest, bo będę
    > musiał zmienić karty graficzne :-(( (mam NVIDIA GEForce FX 5200)

    a czemu?, zupełnie OK

    > Pytania:
    > 1) czy to prawda

    ale co?

    > 2) jeśli prawda to czy są jakieś przejściówki?

    z czego na co?

    > 3) czy możecie polecić jakiś model.

    Monitora?
    Na przykład ja mam EIZO FlexScan S2231W. Ma dwa wejścia: DVI oraz D-SUB. Do
    przełaczania wejścia jest z przodu przycisk na panelu.
    Do DVI mam podłaczony komputer stacjonarny na stałe, do D-SUB podłaczam
    okazjonalnie inne kompy, które mi ktoś tam przyniesie do
    przeinstalowania/przetestowania itp.

    Rozrzut kompów kolosalny, jeszcze nie trafiłem takiego, co by nie działał z
    moim monitorem.

    > Pozdrawiam, Yarroll

    Też pozdrawiam

    --
    Irokez

  • 10. Data: 2011-04-22 13:27:35
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-04-22 13:56, Użytkownik Kamil napisał:

    > Zapomniales dodac, ze od poznych lat 90-tych trudno znalezc komputer,
    > ktory USB nie ma.

    Sporo ludzi mimo "mania" USB używa klawiatur i myszek na PS2
    przynajmniej do czasu kiedy zmiana sprzętu nie wymusi zmiany
    tych urządzeń. A doświadczenie wynikające z obcowania na
    co dzień w firmach korzystających z "wiodącego systemu operacyjnego"
    uczy aby nie wieszać za dużo urządzeń na USB.
    A po opisywanych kartach GFX te komputery to pewnie takie
    starocia z tym systemem.