  • 11. Data: 2013-02-03 00:58:42
    Temat: Re: moc chłodnicy samochodowej
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 02 Feb 2013 23:29:18 +0100, _Michał napisał(a):

    > Ja bym bardziej postawił na coś pomiędzy 1/4...1/2 mocy silnika
    > + w większości aut się podłoga zapali od wydechu pracującego na
    > pełnej mocy bez wiatru.

    Pomyśl o tym, co się dzieje z autem, kiedy po ostrej jeździe staje w korku.

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Kęszyca Leśna

  • 12. Data: 2013-02-03 01:22:44
    Od: _Michał <m...@g...pl>

    On 2/3/2013 12:58 AM, Adam Płaszczyca wrote:

    > Pomyśl o tym, co się dzieje z autem, kiedy po ostrej jeździe staje w korku.

    Obroty spadają do 0.6 RPM, i nienagrzany silnik produkuje 6% max ciepła,
    o czymś zapomniałem ?

  • 13. Data: 2013-02-03 16:14:17
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2013-02-03 01:22:44 +0100, _Michał <m...@g...pl> said:

    > Obroty spadają do 0.6 RPM

    Autko dla dzieci?
    Na korbkę?
    ;>

    > , i nienagrzany silnik

    A skąd wziąłeś nienagrzany silnik?
    Jakiś desant?

    --
    Bydlę

  • 14. Data: 2013-02-03 17:16:35
    Od: _Michał <m...@g...pl>

    On 2/3/2013 4:14 PM, Bydlę wrote:

    > Autko dla dzieci?
    > Na korbkę?
    > ;>

    > A skąd wziąłeś nienagrzany silnik?
    > Jakiś desant?

    0.6RPM wziąłem z deski więc auta tyle mają :)

    Ok to jak ma 3 cyl to powiedzmy że wtedy ma 1.05RPM a nie 0.6
    btw. na ile się teraz kręcą silniki R4 i R5 na wolnych ?

    A nienagrzany silnik bierze się stąd że nie znam auta
    w którym silnik by się przegrzewał przy bardzo ostrej
    jeździe, temperatura jest taka jak ma być i tyle.

    Kilka elementów jest bardziej rozgrzanych, ale to
    nieporównywalnie mniej ciepła do odprowadzenia jest
    niż silnik sam generuje.

    Np skrzynia się grzeje itp..., dyferencjał,...

    Jechałem ze zrąbanym chłodzeniem (V6) i tam się nie
    magazynują żadne kosmiczne ilości ciepła a jazda była
    na max mocy silnika.

    Jedyne co to wydech może mieć namagazynowane "ponad stan",
    i hamulce jak nie masz dobrych chłodnic.

  • 15. Data: 2013-02-03 17:43:46
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2013-02-03 17:16:35 +0100, _Michał <m...@g...pl> said:

    > 0.6RPM wziąłem z deski więc auta tyle mają :)

    CZD?

    > A nienagrzany silnik bierze się stąd że nie znam auta
    > w którym silnik by się przegrzewał przy bardzo ostrej
    > jeździe

    I to oddział zamknięty?
    --
    Bydlę

  • 16. Data: 2013-02-03 17:58:52
    Od: _Michał <m...@g...pl>

    > CZD?

    precyzyjniej jest ~0.55 chyba,
    BMW M73 - silnik roku 1999

    > I to oddział zamknięty?

    126p się chyba przegrzewał i wartburg :) ale tak poza tym to
    mi nic nie przychodzi do głowy nawet w Lanosie 1.6 107 koni
    pierwsze siadały hamulce (siostra gotowała płyn).

    Jak silnik trzyma powiedzmy te równe 90 stopni, to
    jedyne co może tam być cieplejszego to kolektory
    bo przecież nie alternator (który i tak w większości
    jest wpięty w układ chłodzenia), może jeszcze turbo
    jak jest ale ono jest bardzo lekkie i miewa swoją
    osobną chłodnicę.

    Wiec jak się zatrzymasz to przejdzie trochę ciepła
    z kolektorów (lekkie są) do bloku, tyle.

    Wydajność najlepiej dla danego auta policzyć z % ile wiatrak
    chodzi a ile nie. i go podkręcić tak żeby chodził cały czas
    wtedy mamy limit, i można sobie szasować ile przez chłodnicę
    poszło a ile dołem, bokiem, wydechem - ale wtedy dostaniemy
    wynik taki mniej więcej.

    Na 100% żadne wiatraki nie mogą się równać z wiatrem w trakcie
    jazdy i na 100% nie projektują chłodnic z 6x zapasem, choć 2 auta
    temu miałem chłodnice chyba na 360koni (w trakcie szybkiej
    jazdy) - bo był jeden model montowany tylko :)

  • 17. Data: 2013-02-03 18:44:26
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2013-02-03 17:58:52 +0100, _Michał <m...@g...pl> said:

    > precyzyjniej jest ~0.55 chyba,
    > BMW M73 - silnik roku 1999

    To raz jeszcze: silnik wykonuje ciut więcej niż poł obrotu na minutę?

    > 126p się chyba przegrzewał

    Wróć - twierdzisz, że samochód po ostrej jeździe ma zimny silnik i
    zimną rurę wydechową.
    Teraz objaśniaj co miałeś na myśli.

    > Jak silnik trzyma powiedzmy te równe 90 stopni

    Silnik?
    90 stopni?
    Celsjusza?
    ;>