-
11. Data: 2013-02-03 00:58:42
Temat: Re: moc chłodnicy samochodowej
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Sat, 02 Feb 2013 23:29:18 +0100, _Michał napisał(a):
>> Mniej więcej tyle, ile ma mocy silnik.
>>
>
> Ja bym bardziej postawił na coś pomiędzy 1/4...1/2 mocy silnika
> + w większości aut się podłoga zapali od wydechu pracującego na
> pełnej mocy bez wiatru.
Pomyśl o tym, co się dzieje z autem, kiedy po ostrej jeździe staje w korku.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Kęszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
12. Data: 2013-02-03 01:22:44
Temat: Re: moc chłodnicy samochodowej
Od: _Michał <m...@g...pl>
On 2/3/2013 12:58 AM, Adam Płaszczyca wrote:
> Dnia Sat, 02 Feb 2013 23:29:18 +0100, _Michał napisał(a):
>
>>> Mniej więcej tyle, ile ma mocy silnik.
>>>
>>
>> Ja bym bardziej postawił na coś pomiędzy 1/4...1/2 mocy silnika
>> + w większości aut się podłoga zapali od wydechu pracującego na
>> pełnej mocy bez wiatru.
>
> Pomyśl o tym, co się dzieje z autem, kiedy po ostrej jeździe staje w korku.
>
Obroty spadają do 0.6 RPM, i nienagrzany silnik produkuje 6% max ciepła,
o czymś zapomniałem ?
-
13. Data: 2013-02-03 16:14:17
Temat: Re: moc chłodnicy samochodowej
Od: Bydlę <p...@g...com>
On 2013-02-03 01:22:44 +0100, _Michał <m...@g...pl> said:
> On 2/3/2013 12:58 AM, Adam Płaszczyca wrote:
>> Dnia Sat, 02 Feb 2013 23:29:18 +0100, _Michał napisał(a):
>>
>>>> Mniej więcej tyle, ile ma mocy silnik.
>>>>
>>>
>>> Ja bym bardziej postawił na coś pomiędzy 1/4...1/2 mocy silnika
>>> + w większości aut się podłoga zapali od wydechu pracującego na
>>> pełnej mocy bez wiatru.
>>
>> Pomyśl o tym, co się dzieje z autem, kiedy po ostrej jeździe staje w korku.
>
> Obroty spadają do 0.6 RPM
Autko dla dzieci?
Na korbkę?
;>
> , i nienagrzany silnik
A skąd wziąłeś nienagrzany silnik?
Jakiś desant?
--
Bydlę
-
14. Data: 2013-02-03 17:16:35
Temat: Re: moc chłodnicy samochodowej
Od: _Michał <m...@g...pl>
On 2/3/2013 4:14 PM, Bydlę wrote:
> On 2013-02-03 01:22:44 +0100, _Michał <m...@g...pl> said:
>
>> On 2/3/2013 12:58 AM, Adam Płaszczyca wrote:
>>> Dnia Sat, 02 Feb 2013 23:29:18 +0100, _Michał napisał(a):
>>>
>>>>> Mniej więcej tyle, ile ma mocy silnik.
>>>>>
>>>>
>>>> Ja bym bardziej postawił na coś pomiędzy 1/4...1/2 mocy silnika
>>>> + w większości aut się podłoga zapali od wydechu pracującego na
>>>> pełnej mocy bez wiatru.
>>>
>>> Pomyśl o tym, co się dzieje z autem, kiedy po ostrej jeździe staje w
>>> korku.
>>
>> Obroty spadają do 0.6 RPM
>
> Autko dla dzieci?
> Na korbkę?
> ;>
>
>
>
>> , i nienagrzany silnik
>
> A skąd wziąłeś nienagrzany silnik?
> Jakiś desant?
>
0.6RPM wziąłem z deski więc auta tyle mają :)
Ok to jak ma 3 cyl to powiedzmy że wtedy ma 1.05RPM a nie 0.6
btw. na ile się teraz kręcą silniki R4 i R5 na wolnych ?
A nienagrzany silnik bierze się stąd że nie znam auta
w którym silnik by się przegrzewał przy bardzo ostrej
jeździe, temperatura jest taka jak ma być i tyle.
Kilka elementów jest bardziej rozgrzanych, ale to
nieporównywalnie mniej ciepła do odprowadzenia jest
niż silnik sam generuje.
Np skrzynia się grzeje itp..., dyferencjał,...
Jechałem ze zrąbanym chłodzeniem (V6) i tam się nie
magazynują żadne kosmiczne ilości ciepła a jazda była
na max mocy silnika.
Jedyne co to wydech może mieć namagazynowane "ponad stan",
i hamulce jak nie masz dobrych chłodnic.
-
15. Data: 2013-02-03 17:43:46
Temat: Re: moc chłodnicy samochodowej
Od: Bydlę <p...@g...com>
On 2013-02-03 17:16:35 +0100, _Michał <m...@g...pl> said:
> On 2/3/2013 4:14 PM, Bydlę wrote:
>> On 2013-02-03 01:22:44 +0100, _Michał <m...@g...pl> said:
>>
>>> On 2/3/2013 12:58 AM, Adam Płaszczyca wrote:
>>>> Dnia Sat, 02 Feb 2013 23:29:18 +0100, _Michał napisał(a):
>>>>
>>>>>> Mniej więcej tyle, ile ma mocy silnik.
>>>>>>
>>>>>
>>>>> Ja bym bardziej postawił na coś pomiędzy 1/4...1/2 mocy silnika
>>>>> + w większości aut się podłoga zapali od wydechu pracującego na
>>>>> pełnej mocy bez wiatru.
>>>>
>>>> Pomyśl o tym, co się dzieje z autem, kiedy po ostrej jeździe staje w
>>>> korku.
>>>
>>> Obroty spadają do 0.6 RPM
>>
>> Autko dla dzieci?
>> Na korbkę?
>> ;>
>>
>>
>>> , i nienagrzany silnik
>>
>> A skąd wziąłeś nienagrzany silnik?
>> Jakiś desant?
>>
>
> 0.6RPM wziąłem z deski więc auta tyle mają :)
CZD?
> A nienagrzany silnik bierze się stąd że nie znam auta
> w którym silnik by się przegrzewał przy bardzo ostrej
> jeździe
I to oddział zamknięty?
--
Bydlę
-
16. Data: 2013-02-03 17:58:52
Temat: Re: moc chłodnicy samochodowej
Od: _Michał <m...@g...pl>
>>
>> 0.6RPM wziąłem z deski więc auta tyle mają :)
>
> CZD?
precyzyjniej jest ~0.55 chyba,
BMW M73 - silnik roku 1999
>> A nienagrzany silnik bierze się stąd że nie znam auta
>> w którym silnik by się przegrzewał przy bardzo ostrej
>> jeździe
>
> I to oddział zamknięty?
126p się chyba przegrzewał i wartburg :) ale tak poza tym to
mi nic nie przychodzi do głowy nawet w Lanosie 1.6 107 koni
pierwsze siadały hamulce (siostra gotowała płyn).
Jak silnik trzyma powiedzmy te równe 90 stopni, to
jedyne co może tam być cieplejszego to kolektory
bo przecież nie alternator (który i tak w większości
jest wpięty w układ chłodzenia), może jeszcze turbo
jak jest ale ono jest bardzo lekkie i miewa swoją
osobną chłodnicę.
Wiec jak się zatrzymasz to przejdzie trochę ciepła
z kolektorów (lekkie są) do bloku, tyle.
Wydajność najlepiej dla danego auta policzyć z % ile wiatrak
chodzi a ile nie. i go podkręcić tak żeby chodził cały czas
wtedy mamy limit, i można sobie szasować ile przez chłodnicę
poszło a ile dołem, bokiem, wydechem - ale wtedy dostaniemy
wynik taki mniej więcej.
Na 100% żadne wiatraki nie mogą się równać z wiatrem w trakcie
jazdy i na 100% nie projektują chłodnic z 6x zapasem, choć 2 auta
temu miałem chłodnice chyba na 360koni (w trakcie szybkiej
jazdy) - bo był jeden model montowany tylko :)
-
17. Data: 2013-02-03 18:44:26
Temat: Re: moc chłodnicy samochodowej
Od: Bydlę <p...@g...com>
On 2013-02-03 17:58:52 +0100, _Michał <m...@g...pl> said:
>>>
>>> 0.6RPM wziąłem z deski więc auta tyle mają :)
>>
>> CZD?
>
> precyzyjniej jest ~0.55 chyba,
> BMW M73 - silnik roku 1999
To raz jeszcze: silnik wykonuje ciut więcej niż poł obrotu na minutę?
>
>>> A nienagrzany silnik bierze się stąd że nie znam auta
>>> w którym silnik by się przegrzewał przy bardzo ostrej
>>> jeździe
>>
>> I to oddział zamknięty?
>
> 126p się chyba przegrzewał
Wróć - twierdzisz, że samochód po ostrej jeździe ma zimny silnik i
zimną rurę wydechową.
Teraz objaśniaj co miałeś na myśli.
> Jak silnik trzyma powiedzmy te równe 90 stopni
Silnik?
90 stopni?
Celsjusza?
;>
--
Bydlę
-
18. Data: 2013-02-03 18:48:39
Temat: Re: moc chłodnicy samochodowej
Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>
>(siostra gotowała płyn).
czyli u was to rodzinne
-
19. Data: 2013-02-03 18:49:54
Temat: Re: moc chłodnicy samochodowej
Od: _Michał <m...@g...pl>
On 2/3/2013 6:48 PM, h.w.d.p. wrote:
>> (siostra gotowała płyn).
>
> czyli u was to rodzinne
>
tak
-
20. Data: 2013-02-03 18:52:35
Temat: Re: moc chłodnicy samochodowej
Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>
W dniu 2013-02-03 18:49, _Michał pisze:
> On 2/3/2013 6:48 PM, h.w.d.p. wrote:
>>> (siostra gotowała płyn).
>>
>> czyli u was to rodzinne
>>
>
> tak
>
przykre