  • 1. Data: 2012-09-25 19:47:02
    Temat: marne ładowarki i ekrany pojemnościowe
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    witam

    Mam telefon z ekranem pojemnościowym. Jeśli telefon ładuję oryginalna
    ładowarką - jest OK. jednak jeśli podłączę jakąś inną, szczególnie taką
    za 4.99, dotyk wariuje. tzn odblokowanie przez przesunięcie jest
    niezwykle trudne, a potem nasila się brak dokładności lokalizowania
    palca i czasami "sam się dotyka" i wykonuje - z mojego punku widzenia-
    losowe działania.
    Dzisiaj próbowałem podłączyć pewne urządzenie do telefonu, które to
    urządzenie miało własne zasilanie. Zasilanie gówniane, więc ekran zaczął
    wariować.
    Macie jakieś pomysły jak sobie z Tym poradzić? podłączenie myszki
    pozwala obejść problem, ale jest to niewygodne. Jak poprawić zasilacz,
    ładowarkę?

    ToMasz

  • 2. Data: 2012-09-25 20:31:15
    Temat: Re: marne ładowarki i ekrany pojemnościowe
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <n...@n...neostrada.pl> napisał w
    wiadomości news:5061ee16$0$26685$65785112@news.neostrada.pl...
    (...)
> [...]
    > obejść problem, ale jest to niewygodne. Jak poprawić zasilacz, ładowarkę?

    Jeśli możesz... wyciagnij wtyczkę zasilania z sieci, podłączonego urządzenia
    powodującego felerne zachowanie, odwróć ją o 180 stopni, czyli tak, jakbyś
    zamienił styki miejscami i włóż wtyczkę ponownie do kontaktu. Napisz, czy to
    coś dało... Nie spotkałem się z takim zachowaniem, ale chyba się domyślam,
    co może byc przyczyną.

  • 3. Data: 2012-09-25 20:59:51
    Od: Pawel2420 <z...@n...pl>

    > Macie jakieś pomysły jak sobie z Tym poradzić? podłączenie myszki
    > pozwala obejść problem, ale jest to niewygodne. Jak poprawić zasilacz,
    > ładowarkę?
    Te ładowarki są to produkty do sprzedania a nie do używania. Kup inny
    zasilacz. Zapewne wcześniej czy później trafisz na taki, który nie
    generuje zakłóceń. Alternatywnym rozwiązaniem jest zmiana
    telefonu/tabletu na egzemplarz bardziej odporny na zakłócenia.
    Dla pocieszenia powiem, że mam identyczny problem. Pojawia się gdy
    zasilacz nie jest obciążony (skończyło się ładowanie akumulatora).

    Paweł

  • 4. Data: 2012-09-25 21:45:26
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

> [...]
    > kontaktu. Napisz, czy to coś dało... Nie spotkałem się z takim
    > zachowaniem, ale chyba się domyślam, co może byc przyczyną.

    w tej chwili nie mam felernego urządzenia, ale mam inny zasilacz który
    generuje ten sam efekt. podłączyłem go i w miarodajnym teście mam 75%
    błędów. po odwróceniu wtyczki w gniazdku - 30% błędów. po ponownym
    odwróceniu - znowu znaczny wzrost błędów.
    Co jest przyczyną (proszę o inną odpowiedź niż: wadliwy zasilacz)

    ToMasz

  • 5. Data: 2012-09-25 21:49:05
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 25.09.2012 20:59, Pawel2420 pisze:

> [...]
    > generuje zakłóceń. Alternatywnym rozwiązaniem jest zmiana
    > telefonu/tabletu na egzemplarz bardziej odporny na zakłócenia.
    telefon - SE arc s. Urządzenie zasilany hub USB, czyli takie coś, przez
    co moge do telefonu podłączyć kalwiaturę, mysz, pendriva itp. potrzebny,
    bo sam telefon nie radzi sobie prądowo z odbiornikami. Niestety
    zalislanie (gniazdo) tego huba USB jest nietypowe. nietypowe jest
    również to, że nie zasila on telefonu.
    Zastanawiam się czy jakbym nie kupił jakiegoś zasilacza z
    transformatorkiem - nie poprawiło by się? kabelek tylko muszę
    dosztukować.....

    ToMasz

  • 6. Data: 2012-09-26 00:28:09
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <n...@n...neostrada.pl> napisał w
    wiadomości news:506209d6$0$1222$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]
    > błędów. po odwróceniu wtyczki w gniazdku - 30% błędów. po ponownym
    > odwróceniu - znowu znaczny wzrost błędów.

    Czyli mniej-więcej tak, jak się spodziewałem.

    > Co jest przyczyną (proszę o inną odpowiedź niż: wadliwy zasilacz)

    Choćby sprawy pojemnościowe - przy tak niewielkich odległościach między
    przewodnikami (uzwojenia trafo np.), czy hmm... upływnościami na niskiej
    jakości komponentach, czy choćby dzięki obecności dzielnika, w postaci 2
    kondensatorów, gdzie środek jest podany na masę zasilacza, a zasilacz nie
    jest uziemiony, jeśli potencjał na masie ma te 110 zmiennego (tak, 115,
    wiem...), to wrazliwsze urządzenie może od tego wariować. Wiem, co się
    działo na kasie w moim sklepie, gdy terminal do kart stał za blisko bramki
    antykradzieżowej... A odległość była znacznie większa.
    Myślę, że uziemienie masy zasilania (po stronie wtórnej oczywiście!)
    rozwiązało by problem.

  • 7. Data: 2012-09-26 12:38:07
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Anerys <s...@s...pl> wrote:

    > Wiem, co się działo na kasie w moim sklepie, gdy terminal do kart stał
    > za blisko bramki antykradzieżowej... A odległość była znacznie większa.

    Możesz powiedzieć więcej? Co się działo, nie czytał kart? Jakiej firmy
    terminal (i czy przypadkiem nie VeriFone)? Jaki konkretnie model?

    Pracuję w tej branży, dlatego jestem ciekawy.

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/

  • 8. Data: 2012-09-26 12:52:50
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@n...invalid> napisał w
    wiadomości news:gof.pme.1348655887@news.chmurka.net...

    > Możesz powiedzieć więcej? Co się działo, nie czytał kart? Jakiej firmy

    Ano właśnie, nie czytał. Jedyne co, to trzeba było terminal umieścić w
    niezbyt wygodnym miejscu, gdzie raczej działał.
    Przeciągnięcie karty skutkowało komunikatem o błędzie, albo nie dawało
    efektu. Chyba coś jeszcze, ale nie pamietam.

    > terminal (i czy przypadkiem nie VeriFone)? Jaki konkretnie model?

    Ano, VeriFone. Taki obły, z drukarką termiczną. Z pinpadem model nr
    coś-tam-1000 na sznurku, taki płaski, ale bez udziwnień, po pijaku może
    skojarzyć się z komórczakiem starszej daty. Od wbicia sumy, do możliwości
    wbicia PIN mijało na jednych urządzeniach 5 sekund (częściej), albo 3
    sekundy (rzadko spotykane).

    > Pracuję w tej branży, dlatego jestem ciekawy.

    Nie pamiętam numeru modelu, ale jakbym go zobaczył, to bym potwierdził, że
    to ten.

  • 9. Data: 2012-09-27 10:50:10
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Anerys <s...@s...pl> wrote:

    > Ano właśnie, nie czytał.

    Verifony mają ogólnie czytnik kart wrażliwy na RF. Bywa, że nawet komunikacja
    terminala po USB unieszkodliwia czytnik kart. U klientów działa, bo mają
    terminal podpięty najwyżej pod pinpada i medium komunikacyjne (ethernet,
    dial, GPRS), ale podczas developmentu używanie USB jest bardzo wygodne...
    niestety bez czytnika kart ;)

    > Przeciągnięcie karty skutkowało komunikatem o błędzie, albo nie dawało
    > efektu. Chyba coś jeszcze, ale nie pamietam.

    Pasek ma tzw. service code, który mówi, żeby użyć chipa. Najczęściej można
    to oszukać - wkładasz kartę (nawet chipem do dołu), niech wyskoczy błąd
    odczytu chipa, i wtedy przeciągasz pasek.

    > Ano, VeriFone. Taki obły, z drukarką termiczną. Z pinpadem model nr
    > coś-tam-1000 na sznurku, taki płaski, ale bez udziwnień, po pijaku może
    > skojarzyć się z komórczakiem starszej daty.

    To pewnie ten:

    http://www.ccratereview.com/images/pp1000se.gif

    > Od wbicia sumy, do możliwości wbicia PIN mijało na jednych urządzeniach
    > 5 sekund (częściej), albo 3 sekundy (rzadko spotykane).

    To kwestia aplikacji, dostarczanej przez acquirera. Jaka firma odpowiadała
    za acquiring? Powinna być naklejka na terminalu.

    > Nie pamiętam numeru modelu, ale jakbym go zobaczył, to bym potwierdził, że
    > to ten.

    http://www.businesscreditcardprocessing.com/images/v
    erifone_vx510_frontcard.jpg

    Ten?

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/

  • 10. Data: 2012-09-28 01:09:35
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@n...invalid> napisał w
    wiadomości news:gof.pme.1348735810@news.chmurka.net...
    > Pasek ma tzw. service code, który mówi, żeby użyć chipa. Najczęściej można
    > to oszukać - wkładasz kartę (nawet chipem do dołu), niech wyskoczy błąd
    > odczytu chipa, i wtedy przeciągasz pasek.

    Jak na ty działałem, to ta możliwość nie była jeszcze włączona (choć dane mi
    było "zaczepić się o to", ale trwało to króciutko.

    > To pewnie ten:
    >
    > http://www.ccratereview.com/images/pp1000se.gif

    Stuprocentowo, nie inaczej :) Zawsze usiłowałem zgadnąć te trzy przyciski na
    górze, poza pipczeniem pinpada ich naciskanie nie skutkowało niczym.

    > To kwestia aplikacji, dostarczanej przez acquirera. Jaka firma odpowiadała
    > za acquiring? Powinna być naklejka na terminalu.

    To było PeKaO, logo a-la byczek z cyferek. Ale to nie jedyna firma, z którą
    miałem styczność.

    > http://www.businesscreditcardprocessing.com/images/v
    erifone_vx510_frontcard.jpg

    > Ten?

    Jak przy pinpadzie :) (choć mi się mgiełką ściele, że były dwie wersje,
    bardzo podobne do siebie)
    Dane mi było zaczepić się na sytuację, że wbijanie sumy do zdjęcia z karty
    realizowała półautomatycznie przez komunikację z terminalem (takim właśnie
    jak na fotce) kasa, Tesco.
    Dość wygodne to było, nie trzeba było łbem kręcić i rękami machać, by osobno
    wbijać kwotę na terminalu (choć jak kto chciał z kasjerów, to mógł, trzeba
    nieco inaczej było operować kasą, ale to już mniej wygodne było).