    From: "Anerys" <s...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: marne ładowarki i ekrany pojemnościowe
    Date: Wed, 26 Sep 2012 00:28:09 +0200

    Użytkownik "ToMasz" <n...@n...neostrada.pl> napisał w
    wiadomości news:506209d6$0$1222$65785112@news.neostrada.pl...
    > w tej chwili nie mam felernego urządzenia, ale mam inny zasilacz który
    > generuje ten sam efekt. podłączyłem go i w miarodajnym teście mam 75%
    > błędów. po odwróceniu wtyczki w gniazdku - 30% błędów. po ponownym
    > odwróceniu - znowu znaczny wzrost błędów.

    Czyli mniej-więcej tak, jak się spodziewałem.

    > Co jest przyczyną (proszę o inną odpowiedź niż: wadliwy zasilacz)

    Choćby sprawy pojemnościowe - przy tak niewielkich odległościach między
    przewodnikami (uzwojenia trafo np.), czy hmm... upływnościami na niskiej
    jakości komponentach, czy choćby dzięki obecności dzielnika, w postaci 2
    kondensatorów, gdzie środek jest podany na masę zasilacza, a zasilacz nie
    jest uziemiony, jeśli potencjał na masie ma te 110 zmiennego (tak, 115,
    wiem...), to wrazliwsze urządzenie może od tego wariować. Wiem, co się
    działo na kasie w moim sklepie, gdy terminal do kart stał za blisko bramki
    antykradzieżowej... A odległość była znacznie większa.
    Myślę, że uziemienie masy zasilania (po stronie wtórnej oczywiście!)
    rozwiązało by problem.