  • 1. Data: 2015-01-05 22:27:29
    Temat: małe nowe auto <> duże stare auto
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Mam pytanie
    Zmieniam teraz prace gdzie jest opcja dostania samochodu służbowego lub kasy na niego
    i jeździć własnym.
    Kwestia jest taka :
    trzeba kupić "nowe" auto które bedzie robić niezbyt często (2x miesiąc) ale za to
    długie trasy >1000km

    Kwestia czy lepiej robić to (przykład)
    - nową Fabią użyczoną przez pracodawcę
    - 10 letnią Skodą Octavią własną pracodawca pokrywa paliwo + dorzuca do pensji.

    Wydaje mi się że lepsze rozwiązanie jest drugie. Po pewnym czasie auto mi się spłaci
    i bedzie moje. Większe auto= komfort + bezpieczeństwo.
    Minus jeden jak trafić takie auto.

    Pytanie: Jakie auto ~30 tys zł nadaje się na długie trasy?

    PS
    Wiem że pytanie trochę bez sensu ale nie wiem jak podejśc do tematu

  • 2. Data: 2015-01-05 22:35:56
    Temat: Re: małe nowe auto <> duże stare auto
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > trzeba kupić "nowe" auto które bedzie robić niezbyt często (2x miesiąc) ale za to
    długie trasy >1000km
    polska czy za granicą?

    > Kwestia czy lepiej robić to (przykład)
    > - nową Fabią użyczoną przez pracodawcę
    > - 10 letnią Skodą Octavią własną pracodawca pokrywa paliwo + dorzuca do pensji.
    ja bym brał stare. kiedyś kumplom zaproponowałem taki układ. oni mi
    płacą za to że ja ich wożę na serwisy.... starym autem. moje auto, mogą
    spać w drodze, jestem na każde zawołanie. Nie zgodzili się. kupili nowe
    ale dużo więcej ich wyszły raty za nowe doblo i utrata wartości auta niż
    pensja dla mnie. taki naród.

    > Pytanie: Jakie auto ~30 tys zł nadaje się na długie trasy?

    loteria. od znajomego który mało jeździł? Takie które jest nie modne,
    nie daje radości młodym "miszczom" kierownicy. RAczej cirtoen peugeot,
    niż VW audi skoda....

    ToMasz

    Ps
    jeśli naprawdę masz zamiar tym autem pracować, poświęcić je, to kup
    starsze, tańsze i wyremontuj, niż nowsze, ale nie wiadomo co przeszło.

  • 3. Data: 2015-01-05 22:56:30
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Bolko s...@g...com ...

> [...]
    >
    > PS
    > Wiem że pytanie trochę bez sensu ale nie wiem jak podejśc do tematu

    WSzystko zalezy na czym ci zalezy - na komforcie? Na kasie?
    Pytanie ile ci dorzucą do wypłaty? Pamietaj, ze auto to nie tylko koszt
    zakupu, ale rowneiz naprawy, oczywiscie paliwo etc.

    Czy auto słuzbowe miałbys cały czas czy tylko na wyjazdy służbowe 2 x w
    miesiacu? Bo jezeli to drugie to pewnie i tak musiałbys miec auto prywatne.

    Itd...

  • 4. Data: 2015-01-05 23:04:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 5 Jan 2015 13:27:29 -0800 (PST), Bolko napisał(a):
> [...]
    >
    > Wydaje mi się że lepsze rozwiązanie jest drugie. Po pewnym czasie auto mi się
    spłaci i bedzie moje. Większe auto= komfort + bezpieczeństwo.

    A ile dorzuca ?
    Kilometrowka 0.83/km w/g przepisow, czy mniej, bo tyle to za drogo ?

    Oficjalna stawka na paliwo starczy i jeszcze duzo zostanie, ale jak
    liczyc dokladniej, z amortyzacja pojazdu, to w zasadzie do podrozy
    doplacasz.
    No ale z drugiej strony patrzac, to masz ten samochod, a pracodawca za
    niego placi.

    > Pytanie: Jakie auto ~30 tys zł nadaje się na długie trasy?

    Sporo. Octavia, vectra, mondeo ... w zasadzie wszystkie :-)
    A i mniejsze modele tez.

    J.

  • 5. Data: 2015-01-05 23:20:19
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Mon, 5 Jan 2015 13:27:29 -0800 (PST), Bolko napisał(a):

    > Kwestia czy lepiej robić to (przykład)
    > - nową Fabią użyczoną przez pracodawcę
    > - 10 letnią Skodą Octavią własną pracodawca pokrywa paliwo + dorzuca do pensji.

    Coś się na te czeskie holswageny uparł?

    > Wydaje mi się że lepsze rozwiązanie jest drugie. Po pewnym czasie auto mi się
    spłaci i bedzie moje. Większe auto= komfort + bezpieczeństwo.
    > Minus jeden jak trafić takie auto.

    Jest sposób - benzynowy silnik plus auto na "f" i jest szansa. Sprawa do
    policzenia czy gazować, czy zostawić na benzynie

    > Pytanie: Jakie auto ~30 tys zł nadaje się na długie trasy?

    Ja jeździłem po 750 kilometrów dziennie peugeotem 406 z 1997 i sobie go
    chwaliłem. Teraz jeżdżę focusem z 2010 i cały czas stara 406 jest bardziej
    komfortowa.

    Jak będziesz trzymał się z daleka od diesli i skody/VW/Audi/BMW to jest
    szansa, że kupisz dobre auto klasy średniej, komfortowe i nie zajeżdżone.
    Chyba, że masz dojście do samochodów po leasingowych: za 30 tys. można
    kupić Focusa po trzyletnim wynajmie z przebiegiem 50 tys. kilometrów. Takie
    auta nie trafiają nigdy na plac, ale są zaklepane nim użytkownik zda je do
    MasterLease, Alphabetu i innych takich.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 6. Data: 2015-01-06 09:40:02
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    >Wiem że pytanie trochę bez sensu ale nie wiem jak podejśc do tematu

    Niedawno w gazecie o autach znalazlem arta o facecie ktory w holland nawinal
    milion km BMW e39, tzn piatka
    diesel. Zrobil to na motorze tds, automat nie ruszany - nawet oleju nie
    zmienial. Po 600 000 poleciala gora motoru.
    szukajac tego na necie znalazlem drugi taki przypadek. Te samo auto, ale
    silnik juz CR i rowniez milion.
    poszukaj.
    taka kwota za takie auto umozliwia kupno samochodu na pelnej ksiazce od
    niemca pod domem i przebiegiem do 100 000
    i moze jeszcze zostanie....

  • 7. Data: 2015-01-06 10:10:00
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 05.01.2015 22:27, Bolko wrote:
> [...]
    >
    > PS
    > Wiem że pytanie trochę bez sensu ale nie wiem jak podejśc do tematu

    Wybralem wariant drugi.
    Co tydzien robie 800km - Opel Astra Kombi

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 8. Data: 2015-01-06 16:24:20
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Bolko" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
[...]

    Ile pracodawca płaci za paliwo i ile dorzuca do pensji? Jeśli będzie Ci
    płacił kilometrówkę ustawową, to samochód ma szansę się spłacić.
    Ja tak jeździłem przez 1,5 roku i samochód na siebie zarobił. Oczywiście
    konieczne naprawy były robione poza ASO. :))

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 9. Data: 2015-01-07 09:50:14
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

> [...]
    > taka kwota za takie auto umozliwia kupno samochodu na pelnej ksiazce od
    > niemca pod domem i przebiegiem do 100 000

    Ja jezdze teraz przez chwile E39 2.5D M57, 300tys przejechane. Z tym, ze
    historia auta znana od poczatku. Zabawne, ze srednio pali mniej o okolo
    1litr niz Insignia 2.0D i o 1.5 niż Volvo v60 D4 2.0D . Wszystkie
    teoretycznie z ta sama moca 163KM.

  • 10. Data: 2015-01-07 10:52:07
    Od: p...@g...com

    --Wiem że pytanie trochę bez sensu ale nie wiem jak podejśc do tematu

    za malo danych ... te 1000km to bedziesz klepal po Polsce czy za granica ? postaraj
    sie wyjasnic wszystkie negatywne scenariusze (holowanie/usterka/wypadek/auto
    zastepcze/ubezpieczenia) z przyszlym pracodawca zeby uniknac pozniejszych
    nieporozumien ...

    --Po pewnym czasie auto mi się spłaci i bedzie moje

    zdefiniuj "pewny czas" :-)

    --długie trasy >1000km

    sprobuj negocjacji, nowa Fabia jest stosunkowo droga moze sie okazac ze nieduzo
    trzeba dolozyc do jakiegos taniego kompaktu no chyba ze tylko takie ma na stanie
    wtedy zonk ... sprawdz oferte Forda:
    http://www.oferta.grupabemo.pl/oferta-pojazdow/item/
    451002-ford-mondeo-uzywany-2011