  • 11. Data: 2014-10-08 17:45:17
    Temat: Re: licznik energii elektrycznej mechaniczny vs elektroniczny
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    Użytkownik <d...@g...com> napisał w wiadomości
    news:57cdb5aa-9a82-4d3e-bd8c-e97dc09cb51f@googlegrou
    ps.com...
    użytkownik fifak napisał:

    Pare lat temu gdy znajomi wprowadzili sie do mieszkania, wszystko
    bylo ok. Gdy po kilku miesiacach obok wprowadzili sie sasiedzi,
    znajomym wzrosly rachunki. Po pol roku sie skapneli, nie znam
    sie na elektryce ale fachman stwierdzil zle podlaczenie.
    Jak to mozliwe?

    Kiedyś naszło mnie przerobić skrzynkę z bezpiecznikami (mieszkanie w bloku).
    Wszystko porozpinałem i zacząłem wpinać... zabrakło mi przewodu neutralnego
    do świateł.
    Po prostu nie mam go w mieszkaniu.

    --
    Desoft

  • 12. Data: 2014-10-08 17:48:11
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    Uzytkownik <a...@p...pl> napisal w wiadomosci
    > dzis uslyszalem takie stwierdzenie od kolegi, ktory sie zgodzil w
    > Warszawie na instalacje elektronicznego licznika wdomu, ze rachunki
    > wzrosly mu o jakies 60 zl/miesiac. Wg niego (inzynier ...) ze
    > doczytal,, dopytal, ze sa one bardziej dokladne i mierza (licza)
    > wszystko...te tradycyjne nie byly wstanie.
    >
    > Czy cos wiecie na ten temat???? Jakie sa wasze odczucia w tej
    > materii???

    Mam mechaniczny (a raczej energetyka go ma), na wlasne potrzeby wpialem
    elektroniczny dla wlasnych pomiarów. Róznica jest nieznaczna (miesci sie w
    2%) elektroniczny pokazuje minimalnie wiecej.

    --
    Desoft

  • 13. Data: 2014-10-08 20:46:23
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 08 Oct 2014 15:49:20 +0200, a...@p...pl napisał(a):

    > powiedzmy, ze chcialbym wstawic swoj podlicznik w swoje rozdzielni
    > domowej - licznik energetyki w piwnicy. Chcialbym zeby liczyl co ma
    > liczyc i na biezaco pokazywal moc chwilowa i wysylal te dane na
    > rs-232/485 w celu rejestracji przez jakis komputerek (np. raspberry
    > pi). Da sie kupic taki licznik energii z rs-232/485 w rozsadnej cenie
    > 500-600 zl max?

    Pewnie dałoby się ale protokół komunikacyjny nie koniecznie musi być
    jawny (darmowy). Do takiego zastosowania lepiej będzie kupić jakiś
    najprostszy licznik z wyjściem impulsów i niech jakiś procek to zlicza i
    przelicza na aktualnie pobieraną moc.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 14. Data: 2014-10-08 21:48:28
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu środa, 8 października 2014 20:46:23 UTC+2 użytkownik badworm napisał:
    > Dnia Wed, 08 Oct 2014 15:49:20 +0200, a...@p...pl napisaďż˝(a):

    > Pewnie da�oby si� ale protok� komunikacyjny nie koniecznie musi by�
    >
    > jawny (darmowy). Do takiego zastosowania lepiej b�dzie kupi� jaki�
    >
    > najprostszy licznik z wyj�ciem impuls�w i niech jaki� procek to zlicza i
    >
    > przelicza na aktualnie pobieranďż˝ moc.
    >
    > --
    >
    > Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kropek}pl
    >
    > GG#2400455 ICQ#320399066

    lepsze jest wrogiem dobrego. Są dostępne scalaki używane w licznikach energii. Na
    wyjściu zmienia się częstotliwość w zależności od mierzonej mocy.

  • 15. Data: 2014-10-08 22:04:29
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu środa, 8 października 2014 15:49:01 UTC+2 użytkownik d...@g...com
    napisał:

    > W elektronika b2b podali 30 sposobow jak zklocic prace
    >
    > licznika elektronicznego:)
    >

    > Numer min. 8 lat temu.

    Poszukał byś i dał tutaj. Fajny temat by wyszedł. Pokombinowalibyśmy, oczywiście
    teoretycznie, czy te metody mają sens.

  • 16. Data: 2014-10-08 22:50:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości
> [...]
    >wszystko...te tradycyjne nie byly wstanie.
    >Czy cos wiecie na ten temat???? Jakie sa wasze odczucia w tej

    Licznik elektroniczny, owszem, moze byc dokladniejszy i np liczyc
    takze male prady, ale ...
    10W * 24h = 0.24kW/h, 7.5kWh/mc , ~4 zl/mc. pare ladowarek moze tyle
    kosztowac.

    Ale 60zl to 150W stalego poboru mocy, i tyle mechaniczny licznik
    zmierzy dobrze.
    Chyba ze kolega np grzeje pradem, bierze 2kW, a stary licznik troche
    sie zuzyl i zanizal o 10%.

    Natomiast ... energetycy miewaja ciekawe zapisy. Ze np klient placi za
    pobor mocy biernej. Znacznie wiecej placi za pobor mocy biernej
    pojemnosciowej, albo za indukcyjnej przy cos fi ponizej 0.7.
    Albo za pobor powyzej mocy przylacza.

    Zwykly licznik mechaniczny nie byl w stanie tego zliczyc. Nawet jak
    mial drugi licznik mocy biernej, to chwilowego cos fi nie sprawdza.
    A ten elektroniczny moze zliczac. I na fakture trafi.

    Ale to raczej dotyczy odbiorcow przemyslowych, taryfy dla prywatnych
    tego nie zawieraja.

    J.

  • 17. Data: 2014-10-08 23:06:21
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Wednesday, October 8, 2014, 10:50:06 PM, you wrote:

    > Licznik elektroniczny, owszem, moze byc dokladniejszy i np liczyc
    > takze male prady, ale ...
    > 10W * 24h = 0.24kW/h, 7.5kWh/mc , ~4 zl/mc. pare ladowarek moze tyle
    > kosztowac.

    Chyba do laptopów w uśpieniu.

> [...]
    > pobor mocy biernej. Znacznie wiecej placi za pobor mocy biernej
    > pojemnosciowej, albo za indukcyjnej przy cos fi ponizej 0.7.

    Nie ma takich zapisów dla klientów indywidualnych.

    Właśnie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 18. Data: 2014-10-08 23:52:52
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 08.10.2014 20:46, badworm wrote:

> [...]
    > jawny (darmowy). Do takiego zastosowania lepiej będzie kupić jakiś
    > najprostszy licznik z wyjściem impulsów i niech jakiś procek to zlicza i

    Bzdura. Kupujesz coś takiego za 150zł:
    http://www.fif.com.pl/produkt/1543/1202
    Komunikujesz się z tym po ModbusRTU/RS-485, protokół jest jawny, w
    dokumentacji licznika jest dokładnie napisane co jest w którym
    rejestrze. Tego typu liczników od różnych producentów jest na pęczki.

    Jakub Rakus

  • 19. Data: 2014-10-09 08:05:25
    Od: a...@p...pl

    On Wed, 08 Oct 2014 23:52:52 +0200, Jakub Rakus <s...@o...pl>
    wrote:

> [...]
    >dokumentacji licznika jest dokładnie napisane co jest w którym
    >rejestrze. Tego typu liczników od różnych producentów jest na pęczki.

    a da sie tam czytac chwilowa moc ????

    Przyjrze sie, dzieki

    --
    ThinkXtra

  • 20. Data: 2014-10-09 12:27:13
    Od: a...@p...pl

    On Thu, 09 Oct 2014 08:05:25 +0200, a...@p...pl wrote:

    >a da sie tam czytac chwilowa moc ????
    >
    >Przyjrze sie, dzieki

    dzwonilem i pytalem....podali mi ze

    LE-01MP
    LE-03MP

    ????MQ

    -- M to modbus/485 a P /??????

    - P - moze parametry sieci ???w tym chwilowa moc (prad itp).

    - same nic nie wysylaja, trzeba odpytywac

    --
    ThinkXtra